Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!newsfeed.tpinternet.pl!
atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "... z Gormenghast" <a...@p...not.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: dzieci mr. propera
Date: Fri, 7 Oct 2005 12:44:21 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 33
Message-ID: <d...@g...h31fb1140.invalid>
References: <d...@n...home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: pe164.jeleniag.cvx.ppp.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1128682279 21609 213.77.237.164 (7 Oct 2005 10:51:19
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 7 Oct 2005 10:51:19 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4133.2400
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4133.2400
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:331100
Ukryj nagłówki
"tren R" w news:d7980699f1eca268ab1e0bfd2e726727@news.home.net.
pl...
/.../
> czy to jest dobra praktyka - reklamowanie swoich produktów i szantaż
> emocjonalny?
/.../
> kupujmy, kupujmy - nawet jeśli niepotrzebujemy!
> zdrowi jesteśmy, a dzieci czekają na sprzęt!
> wszak część zysków zostanie na niego przeznaczona.
Reklama, tak jak wszystko inne, również ewoluuje. To, w jakich kierunkach
zależy od nas wszystkich, bądź tylko tych bardziej aktywnych.
Jeśli kupujemy nie protestując przeciwko mydleniu nam oczu głodnymi dziećmi
- rzecz się upowszechnia, staje standardem. A bez jakiejkolwiek kontroli
nietrudno o nadużycia. Wystarczy tylko zwiększyć współczynnik ceny nie mówiąc
jaki jest, i nie rozliczać się przed nikim z wpływających kwot.
Diabeł tkwi w szczegółach, a w tym przypadku szczegółem jest zwrot
"część zysków trafia do dzieci...". To bezpieczne określenie - nikt nie zarzuci
kłamstwa (i niezgodności z prawem) w sytuacji gdy tylko złotówka zostanie
dzieciom przekazana.
Moim więc zdaniem - kupujmy, ale tylko wtedy, gdy w reklamie zostanie
DOKŁADNIE określona KWOTA, jaka zostanie przekazana na cel
dobroczynny. W pewnym stopniu ułatwia to kontrolę.
Inaczej mamy złodziejstwo i szantaż emocjonalny.
All
|