Re: dziennikarstwo

Data: 2020-08-11 21:20:48
Temat: Re: dziennikarstwo
Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid>

> Siłą rzeczy w tych sprawach nie ma douczonych ludzi. Np wymieniając
> poprawnie fonetycznie imię w 100 językach w przekazie dla Polaków lektor
> robi z siebie błazna. Normalna żenada gdy taki Szpakowski czy
> Szaranowicz kaleczą nazwiska zagranicznych zawodników, ani Polak przecie
> tego nie zrozumie ani sam zainteresowany. Niemieckie medialne podejście
> do zagadnienia to jest jak dla mnie optimum, po prostu czytają jak mają
> napisane, bez akcentów i innych dupereli które robią tylko rzecz
> niezrozumiałą. Pytanie tylko - ktoś tym naszym pozerom na orłów
> [...]

Nie wiem jak jest w PL. Podejrzewam, ze brakuje im po prostu
wyksztalcenia i doswiadczenia. Niektorzy niemieccy prezentatorzy
telewizyjni to nie tylko sprawni lektorzy, lecz byli korespondenci
zagraniczni, a wiec wiedza cos o tym, co czytaja.

Np. Ten pracowal w USA i napisal o tym ciekawa ksiazke

https://de.wikipedia.org/wiki/Ingo_Zamperoni

To juz stara historia, ale trudno ja zapomniec (bylismy na Teneryfie).
Po katastrofie prezydenckiej "tutki" na Islandii wybuchl wulkan. Do dzis
podziwiam dziennikarzy, ktorzy radzili sobie z jego nazwa. Pozniej nawet
czesto cwiczono publicznie wymowe.

Btw. Sprawdzilem wlasnie statystyki. W miescie mamy 5 osob z Islandii, a
poza nimi 21.913 innych cudzoziemcow z 157 krajow (nawet jest 4 z Pln.
Korei) co stanowi 19,3% mieszkancow.

--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

/\_/\
( o o )
==_Y_==
`-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://pokazywarka.pl/ibq71l/
New Godwin's law: "as an online discussion grows longer, the probability
of a comparison involving Nazis or Hitler, Jew, Black or Muslim, Bill
Gates or Xi Jinping, Merkel or Macron approaches 1".