Re: dziennikarstwo

Data: 2020-08-12 12:11:37
Temat: Re: dziennikarstwo
Od: trybun <M...@j...cb>

W dniu 11.08.2020 o 21:20, Sylvio Balconetti pisze:

> Nie wiem jak jest w PL. Podejrzewam, ze brakuje im po prostu
> wyksztalcenia i doswiadczenia. Niektorzy niemieccy prezentatorzy
> telewizyjni to nie tylko sprawni lektorzy, lecz byli korespondenci
> zagraniczni, a wiec wiedza cos o tym, co czytaja.
>
> Np. Ten pracowal w USA i napisal o tym ciekawa ksiazke
>
> https://de.wikipedia.org/wiki/Ingo_Zamperoni
>
> To juz stara historia, ale trudno ja zapomniec (bylismy na Teneryfie).
> Po katastrofie prezydenckiej "tutki" na Islandii wybuchl wulkan. Do
> dzis podziwiam dziennikarzy, ktorzy radzili sobie z jego nazwa.
> [...]

W Polsce jest tak - gdy osobnik o imieniu "Junoir" pochodzi z USA to
lektor, np Wiadomości TVP w przekazie dla Polaków czyta "Dżunior",
pochodzi z Hiszpanii to czyta "Chunior" itditp do wyczerpanie wszystkich
fonetycznych odmian tego imienia właściwych dla danego języka.

Czym to możemy motywować, raczej nie brak wykształcenia,. Ja stawiam na
jakąś antypolska modę i złą wolę. Głupotą znad Wisły tego nazwać też nie
możemy, bo jeszcze do zupełnie niedawna nie było z tym problemów.

A co to za miasto?