Re: dziwne pytanie

Data: 2002-10-22 10:54:59
Temat: Re: dziwne pytanie
Od: "Qwax" <...@...Q>

> Ostatnio moja znajoma zadała mi pytanie:
> "Dlaczego zachód słońca jest czerwony"

Bo występuje ugięcie fal jak w pryzmacie a najbardziej uginają się
czarwone - dlatego są ostatnie które widać. Przy okazji (rozproszenie)
słońce jest większe a na dodatek znika za horyzontem wcześniej niż my
to widzimy. Żeby było jeszcze śmieszniej to promień biegnie od słońca
(jego powierzchni) dpo ziemi ok.8min.

O której jest prawdziwy zachód słońca?

> Po udzieleniu jej odpowiedzi podziękowała mi za nią i tyle.
> Ponieważ nic więcej nie mówiła więc zapytałem się jej:
> "I co dalej?"

No właśnie! Każda odpowiedź rodzi nowe pytania.

> Powiedziała, że tyle jej wystarczy.

No właśnie świadomość ograniczoności? Nieskończoności?

> Zdziwiło mnie to bardzo, ponieważ nigdy nikt nie zadał mi jeszcze
> pytania i nie wyjaśnił dlaczego pytał.

No to miałeś mało kontaktów z Kobietami!!!

> Jedyne co udało mi się z niej wydostać to to, że jej profesor
> (chyba fizyk) powiedział, że od odpowiedzi na to pytanie
> będzie coś zależało (albo czegoś się dowie).

Myślenie ma przyszłość!!!

> Tylko, że niestety nic poza tym nie wiem.
> Była uparta i nie chciała powiedzieć.

Normalne!!!

> Powiedziała, że mogła by mi odpowiedzieć, ale obydwoje
> czulibyśmy się niezręcznie.
>
> Czy ktoś z obecnych nie spotkał się może z tym pytaniem?

Tak ale zazwyczaj zadają je dzieci.

Pozdrawiam
Qwax