eklerki

1. Data: 2003-08-18 02:49:24

Temat: eklerki
Od: "Tobiasz Jaskuła" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znacie te słodkie, pyszne, podłużne ciasteczka rozpływające się w ustach???
Tak! To proszę podajcie mi przepis, jak je przyrządzić. Z góry WIELKIE
DZIĘKI!!!

Pozdrawiam

Tobiasz

1. Data: 2003-08-18 20:00:11

Temat: Re: eklerki
Od: "maitas" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tobiasz Jaskuła" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ustach???
> Tak! To proszę podajcie mi przepis, jak je przyrządzić. Z góry WIELKIE

Eklery robi sie chyba jak karpatke (takie samo ciasto i krem) jedyna roznica
to ksztalt i wielkosc. Tak mi sie wydaje:)
Pozdrawiam Marta

1. Data: 2003-08-18 20:24:55

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

maitas wrote:

> Użytkownik "Tobiasz Jaskuła" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> ustach???

Eklery robi sie jak ptysie, tylko podluzne. Oto przepis z mojego archiwum:

Ciasto na ptysie
z tego ciasta mozna robic ptysie slodkie lub nadziane pasztetem, groszek
ptysiowy, eklery, tort ptysiowy w ksztalcie wienca, paczki (ponczki)
ptysiowe i malutkie paczki z krewetkami.

220 ml wody
110 gr masla
140 gr maki
4 jajka
maly, ciezki garnek z raczka
drewniana lyzka

Rozgrzac piec do 220C/425F
Maslo z woda doprowadzic do wrzenia, dodac make jednym ruchem i ucierac
drewniana lyzka na malym gazie, az ciasto zacznie odchodzic od scianek
garnka. Zdjac z ognia, i ciagle ucierajac dodawac po jednym jajku,
ucierajac do gladkosci pomiedzy jajkami. Na koncu utrzec dokladnie, az
sie otrzyma gesta, klejaca sie mase. Przelozyc do torby cukierniczej,
czy woreczka foliowego z odcietym rogiem, wyciskac w duzych odstepach na
blache posmarowana maslem. Rosna co najmniej dwukrotnie. Piec 15 minut w
220C/425F, otworzyc piec na pare sekund, zeby wypuscic pare, obnizyc
temperature do 180C/350F i piec, az zlote.

Ptysie nadziewac bita smietana, posypac cukrem pudrem lub mozna nadziac
pasztetem. Ptysie nadziewane pasztetem powinny byc o polowe mniejsze,
niz slodkie ptysie.

Eklery wyciskac w podluzny ksztalt, nadziewac kremem cukierniczym, tzn.
gestym budyniem waniliowym bazowanym na smietance, polac roztopiona
czekolada na wierzchu.

Groszek ptysiowy piec w 180C/350F, az ciemnozloty.

Tort ptysiowy piec tak dlugo, az wieniec bedzie jednolicie zloty, po
wystygnieciu przeciac i wyskubac flaki, nadziewac bita smietana ze
stabilizatorem, poziomkami, malinami lub truskawkami, ciac ostrym nozem
z zabkami.

Paczki ptysiowe smazy sie w glebokim tluszczu, tak, jak faworki.
Nabierac dluga lyzka kulke ciasta wielkosci 4-5 cm i wkladac lyzke do
goracego tluszczu. Odwrocic paczki, gdy spod zacznie sie zlocic. Osuszyc
na recznikach papierowych, posypac obficie cukrem pudrem lub polac
lukrem cytrynowym zrobionym z cukru pudru i soku cytrynowego.

Paczki krewetkowe. Do ciasta ptysiowego dodac pol szklanki posiekanych,
sparzonych krewetek i dwie lyzki posiekanej surowej kolendry. Wymieszac
dokladnie, smazyc jak powyzej, male kulki wielkosci orzecha wloskiego.
Podawac jako zakaske z sosem do maczania w malej miseczce (sos: 2 lyzki
octu ryzowego lub 1 lyzka winnego, 1 lyzka cukru, 1 lyzka sosu sojowego,
3 lyzki wody, 10 kropel ostrego oleju, posiekana swieza kolendra)
Magdalena Bassett

1. Data: 2003-08-19 06:23:17

Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maitas" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
roznica
> to ksztalt i wielkosc. Tak mi sie wydaje:)

Przecież eklarki są czekoladowe

1. Data: 2003-08-19 06:35:27

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Przecież eklarki są czekoladowe

Maja tylko polewe czekoladowa.
Ania

Jak mozna krotko opisac, co to jest pyszny smak dobrych potraw? To kaloria!
/Garfield/

1. Data: 2003-08-19 06:38:24

Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Pozdrawiam,
> Ania
>
> Jak mozna krotko opisac, co to jest pyszny smak dobrych potraw? To

Oj przepraszam pomyliłam z wuzetkami :)

1. Data: 2003-08-19 11:33:47

Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://polki.pl/wiadomosc.html?wid=1319551&kat=1664&