ekologiczne święta

21. Data: 2006-12-27 10:25:18

Temat: Re: ekologiczne święta
Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ewa" <m...@l...com> napisał w wiadomości
news:emsaj5$cl$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Barbara Miącz"

> i cieszyc się że nie zamordowano dla mojej fanaberii żadnej rośliny :))))

Dziwne masz podejście do tej sprawy. Dla Twojej fanaberii morduje się
codziennie jakieś marchewki i kalafiory. Świerk na choinki uprawia się teraz
jak warzywa. Jest to produkt rolny. Uprawa ma tą zaletę, że prowadzona jest
na ziemiach niezbyt przydatnych rolniczo, na stokach, na ziemiach bardzo
słabych. Jeżeli kupujemy sztuczne choinki, to wspomagamy przemysł chemiczny.
Kupując świerk, czy jodełkę, wspomagamy rolników, ale nie tylko. Działamy
też na swoją korzyść, ponieważ przyczyniamy się do zalesiania gruntów na
których rośnie trochę traw i chwastów. Zwykle z założonej plantacji wycina
się tylko część drzewek, a reszta zostaje i rośnie las.

Pozdrawiam
Leszek
www.ogrodniczy.eu

22. Data: 2006-12-27 12:43:17

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński"

> Dziwne masz podejście do tej sprawy. Dla Twojej fanaberii morduje się
> codziennie jakieś marchewki i kalafiory. Świerk na choinki uprawia się
teraz
> jak warzywa. Jest to produkt rolny.

Guzik prawda... marchewka jest jednoroczna i gdybym ja jej nie wyrwała to
zimą i tak by ją szlak trafił. A świerk to drzewo. Rozumiesz to slowo???
Drzewo a nie choinka. Jego przeznaczeniem jest przezyć nas. I najlepiej aby
się sam wysiał - najsilniejsze nasionka wykiełkowały w dobrym miejscu i dały
piękne wielkie drzewo.
A nie aby je pędzić jak marchewke i to przez kilka lat aby cieszyla durne
ludzkie przez oko tydzień w momencie gdy umiera i woła o wodę. :/
Dla mnie ekologia to ochrona srodowiska a drzewa to podstawa.

--
ewa

23. Data: 2006-12-27 13:04:36

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ewa napisał:

> i cieszyc się że nie zamordowano dla mojej fanaberii żadnej rośliny :))))

Ja też się cieszę lecz stroikiem z gałązki za 1 zł.
Przeciętna róża jest okryta za ok. 5 zł :-)

Pozdrawiam, Barbara

24. Data: 2006-12-27 13:15:43

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Leszek Serdyński"

> teraz
>
> Guzik prawda... marchewka jest jednoroczna i gdybym ja jej nie wyrwała to
> zimą i tak by ją szlak trafił.

Zasadniczo dwuletnia:)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

25. Data: 2006-12-27 13:17:19

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości

> Ja też się cieszę lecz stroikiem z gałązki za 1 zł.
> Przeciętna róża jest okryta za ok. 5 zł :-)

A mnie się przypomniało, że dawno dawno temu w Polsce robiono tzw.
podłaźniczki. Czemu nie wrócić do rodzimej tradycji?

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

26. Data: 2006-12-27 14:39:43

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> A mnie się przypomniało, że dawno dawno temu w Polsce robiono tzw.
> podłaźniczki. Czemu nie wrócić do rodzimej tradycji?

Też robiłam, wcale nie tak dawno temu :) Miejsca nie zajmują, koci ich
nie przewrócą - same zalety.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

27. Data: 2006-12-27 16:19:58

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz"

> Ja też się cieszę lecz stroikiem z gałązki za 1 zł.
> Przeciętna róża jest okryta za ok. 5 zł :-)

moja ziemia, którą okopuję róże nie jest aż tak wysoko wyceniana ;)P

--
ewa

28. Data: 2006-12-27 16:25:20

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz"

> A mnie się przypomniało, że dawno dawno temu w Polsce robiono tzw.
> podłaźniczki. Czemu nie wrócić do rodzimej tradycji?

Kilka razy robilam i to... hehe... nawet z modrzewiowych dużych gałęzi, bo
tak mu sie opuszczały że musiałam podcinac - psy łamały i tylko sie
kaleczyły.
I pieknie wyglądała taka modrzewiowa gałąź bez liści, ale za to z dużą
ilością szyszek, ozdobiona bombkami, gwiazdkami, ciasteczkami i aniołkami,
wisząca nad stołem wigilinym.
A generalnie stroiki robię z tych gałęzi, które zawsze jesli nie ja, to kto
inny wyrzuca przy podcinaniu żywopłotu, albo usuwaniu przeszkadzających.
Stroiki z gałązek zywotników, cyprysików czy jałowców piękne są :)

--
ewa

29. Data: 2006-12-27 16:43:35

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):
> Zasadniczo dwuletnia:)

Jako warzywo?
?-)
pozdr. Jerzy

30. Data: 2006-12-27 17:00:01

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

> Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
>
> To jakaś nowa definicja? źródło poproszę!

Efekt cieplarniany.
Najlepszym sposobem zapobiegania efektowi cieplarnianemu jest
zapobieganie jego powstawaniu, czyli nadmiernej emisji dwutlenku węgla
do atmosfery, należy więc: chronić zieleń, jak najmniej korzystać z
samochodów oraz inwestować w alternatywne źródła energii. Wiele państw
(m.in. państw Europejskich) stara się ograniczać emisję dwutlenku węgla,
np. jak Wielka Brytania, wprowadzając system gratyfikacji finansowej dla
firm, które przestawią się na inne źródła energii niż tradycyjne.
http://ekologia.d9k.intrastacja.pl/zagrozenia.php

> Widać, że kolega nigdy w życiu grządek nie ściółkował - może by takich
> bzdur nie pisał:-P

cyt.: "słowo ,,ekologiczne" a także przedrostek eko -- stały się synonimem
pojęcia ,,nie szkodzące środowisku"; w tym znaczeniu występują one w
wielu tekstach, np. w reklamach wyrobów nie szkodzących przyrodzie i
bezpośrednio człowiekowi;"
http://encyklopedia.pwn.pl/haslo.php?id=3896979
;-)
pozdr. Jerzy