ekologiczne święta

1. Data: 2006-12-25 19:53:50

Temat: ekologiczne święta
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka. Dawniej tłumaczono nam, że kupując sztuczną choinkę oszczędzamy
lasy ale teraz już wiemy, że choinka naturalna jest lepsza. Przede wszystkim
sam proces produkcji sztucznej choinki jest uciążliwy dla środowiska.
Naturalną choinkę po świętach można przerobić na kompost, można ją nawet
spalić w kominku, bez uszczerbku dla środowiska. Nie można tego zrobić ze
sztuczną choinką. Jeżeli ją wyrzucimy, zatrujemy wodę, ziemię i powietrze
bowiem na śmietniku spędzi ona nawe 400 lat jako ślad po naszym braku
wyobraźni. W tym czasie mogą wyrosnąć cztery pokolenia lasów. :-)
Pozdrawiam naturalnie Ja...cki
PS 10 przykazań Fundacji Nasza Ziemia jak spędzić ekologicznie Święta Bożego
Narodzenia
http://www.naszaziemia.pl/v3/nasze_akcje.php?s=111&p
age=1876

2. Data: 2006-12-25 20:27:17

Temat: Re: ekologiczne święta
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
>Nie można tego zrobić ze
> sztuczną choinką. Jeżeli ją wyrzucimy, zatrujemy wodę, ziemię i powietrze
> bowiem na śmietniku spędzi ona nawe 400 lat jako ślad po naszym braku
> wyobraźni.

Jeśli przez 400 lat nie będzie chciała się rozłożyć to czym zatrujemy
ziemię, wodę i powietrze? Zgadzam się, że na pewno zaśmiecimy.
Zastanawiam się jak długo bedzie rozkładała się głupia 'mikołajowa'
czapeczka Pani Ekolog? Po drugie choinka (ta na fotce) jest w doniczce,
sztucznych choinek nie wyrzucamy rok w rok, służą nam przez kilka lat.
Jeśli zliczyć masę doniczek zebranych przez kilka lat i masę jedenej choinki
przetrzymanej przez np 6 lat....to chyba wyjdzie prawie na jedno? Trujemy
tak samo.
Jednym słowem niech się ekologowie pukną czasem w czoło.

Pozdrawiam
Kaśka

3. Data: 2006-12-25 20:55:18

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk"

> Jednym słowem niech się ekologowie pukną czasem w czoło.

ciekawe ile czasu sie rozkladają bombki i te wszystkie sztuczne łańcuchy i
dekoracje???
Jak moje dziecko miło roczek to kupiłam świerk w doniczce( z tych to
srebrnych, co się nie wybarwiły) i była piękna i bezpieczna choineczka -
bezpieczna - bo stała na blacie kuchennym i nie mógł dosięgnąc do niej ;)
Po nowym roku wylądowała na dwa tygodnie w zimnym garazu, a potem już na
zewnątrz. Bałam się ze nie przetrwa - wszyscy wrzeszczeli by wyrzucić
"chwasta", a ja z wiosną "wszystkim na złóść" wysadziłam go w takim
miejscu, by stopy miał w cieniu i podlewałam ;)
No i teraz ma już kilka merów i jakoś na "chwasta" nie wygląda. ;)
Po tej choince kupiłam za rok sztuczną - dużą - bo więcej takich cierpiących
roślin nie zniosłabym w domu. Ma już 10 lat, wygląd jej się za bardzo nie
zmienił i myśle że przetrwa następnych 10 a może i więcej.
Uratowałabym co najmniej 20 choinek wg tej zawiłej logiki.
I nie moge patrzeć na te wszystkie piękne świerki czy jodły, które leżą
ścięte (ścięte) i czekają na udekorowanie do trumny :((

--
ewa

4. Data: 2006-12-26 03:02:30

Od: "Jacek K." <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli przez 400 lat nie będzie chciała się rozłożyć to czym zatrujemy
ziemię, wodę i powietrze?

Choinki naturalne produkuje sie na pieknych, pachnacych, plantacjach
choinkowych
Plastik do sztucznych choinek produkuje sie w dymiacych zakladach
chemicznych

> Uratowałabym co najmniej 20 choinek wg tej zawiłej logiki.

Na miejsce wycietych sadzi sie nowe

pozdrawiam pachnaco i swiatecznie
J.K.

5. Data: 2006-12-26 03:24:42

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> PS 10 przykazań Fundacji Nasza Ziemia jak spędzić ekologicznie Święta Bożego
> Narodzenia
> http://www.naszaziemia.pl/v3/nasze_akcje.php?s=111&p
age=1876

Bardzo ciekawe założenia: sztuczną choinkę wyrzucamy co roku, w każdym
gospodarstwie domowym ciekną 2 krany, itp. I masa efektownych wyliczeń.
Ciekawostka: jeśli obniżenie temperatury w domu o 1 stopień obniży
zużycie enregii o 7,5%, to jeśli obniżę temperaturę o na przykład
15 stopni (zupełnie realne w zimie), to czy obniżę zużycie energii
o 112,5%?

Ja mogę dodać jeszcze troche wyliczeń. Każdy z nas wydycha około
1 kg dwutlenku węgla dziennie. Na godzinę odychamy średnio 840 razy.
Wstrzymanie jednego oddechu na godzinę powinno przynieść obniżenie
emisji CO2 o około 0,43 kg rocznie. Jeśli zrobi tak 6 miliardów ludzi,
to obniżymy emisję CO2 o ponad 2,5 miliona ton rocznie!

A choinkę mam naturalną za oknem. Ze światełkami, które przyczyniają
się do emisji CO2 (w wysokości 616 g/kWh), ale wyglądają pięknie.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2006-12-26 09:39:37

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:empe5a$che$1@atlantis.news.tpi.pl ewa
<m...@l...com> napisał(a):

> [...]
> wg tej zawiłej logiki. I nie moge patrzeć na te wszystkie piękne
> świerki czy jodły, które leżą ścięte (ścięte) i czekają na

Hejka. A mnie się nie podobają sztuczne drzewka.
Pozdrawiam tradycyjnie Ja...cki

7. Data: 2006-12-26 09:58:42

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:459095fc$0$8948$4c368faf@roadrunner.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> [...]
> stopień obniży zużycie enregii o 7,5%, to jeśli obniżę temperaturę o
> na przykład 15 stopni (zupełnie realne w zimie), to czy obniżę

Hejka. Matematycznie na pewno da się to udowodnić. ;-)

> [...]
> emisji CO2 o około 0,43 kg rocznie. Jeśli zrobi tak 6 miliardów
> ludzi, to obniżymy emisję CO2 o ponad 2,5 miliona ton rocznie!

Wystarczy jedno westchnienie, żeby cały efekt diabli wzięli. :-)

> A choinkę mam naturalną za oknem. Ze światełkami, które przyczyniają
> się do emisji CO2 (w wysokości 616 g/kWh), ale wyglądają pięknie.

Ty świecisz a lodowce na biegunach się rozpuszczają. ;-(

Pozdrawiam sofizmatycznie Ja...cki

8. Data: 2006-12-26 11:49:01

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> [...]
> Naturalną choinkę po świętach można przerobić na kompost, można ją nawet
> spalić w kominku, bez uszczerbku dla środowiska. [...]

Błąd w załozeniu, ekologiczna to jest dotąd dopóki [żywa] pochłania C a
nie emituje go do środowiska.
Tak wiec to co proponujesz nie ma nic wspólnego z ekologią lub ochroną
środowiska.
Zakop głęboko pod ziemią lub zalej wodą.
;-)
pozdr. Jerzy

9. Data: 2006-12-26 14:22:27

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Błąd w załozeniu, ekologiczna to jest dotąd dopóki [żywa] pochłania C a
> nie emituje go do środowiska.

To jakaś nowa definicja? źródło poproszę!

> Tak wiec to co proponujesz nie ma nic wspólnego z ekologią lub ochroną
> środowiska.
> Zakop głęboko pod ziemią lub zalej wodą.

Widać, że kolega nigdy w życiu grządek nie ściółkował - może by takich
bzdur nie pisał:-P

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

10. Data: 2006-12-26 14:28:05

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:emr2eo$84d$1@nemesis.news.tpi.pl JerzyN
<0...@m...pl> napisał(a):

> Błąd w załozeniu, ekologiczna to jest dotąd dopóki [żywa] pochłania
> C a nie emituje go do środowiska.

Hejka. Ciekawa definicja. ;-) Ekologiczne jest to co pochłania C.

Pozdrawiam emitująco Ja...cki

Dziękuję
Ewom i Adamom
zające