czas zacząć myśleć o wiośnie....

1. Data: 2006-12-26 09:35:52

Temat: czas zacząć myśleć o wiośnie....
Od: "lukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich (już prawie) poświętnie. Poniżej przedstawiam znalezione info
o pogodzie na zimę i wiosnę. Wynika z tego że za miesiąc trzeba będzie już
wysadzać do ogródka sałatę itp....
"Super Express": Fani mroźnej i śnieżnej zimy nie będą mieli w tym sezonie
wielu powodów do radości. Biała pani królować zacznie dopiero w styczniu, by
już po trzech tygodniach odejść w siną dal.
- Tak to właśnie się zapowiada, mówi Wojciech Majik z wrocławskiego biura
prognoz "Cumulus", superexpressowy ekspert od pogody (do tej pory rzadko się
mylił). - Zima będzie krótka i łagodna. Z małymi opadami śniegu. A po 20
lutego możemy już o niej zapomnieć.
Tuż przed świętami temperatura spadnie średnio o 2 stopnie. Zacznie padać
deszcz i deszcz ze śniegiem. Jedynie wschodnia Polska liczyć może na ujemne
temperatury, do minus 5 stopni C. Pod koniec miesiąca w górach spadnie trochę
śniegu.
W pierwszych dwóch tygodniach stycznia będzie ciepło do plus 6 stopni. Dopiero
w drugiej dekadzie stycznia słupek rtęci spadać zacznie nawet do minus 20
stopni! Jednak tylko w nocy, bo w ciągu dnia będzie cieplej, najwyżej minus 5-
6 stopni. Taki typ pogody utrzyma się najwyżej do 20 lutego. Potem temperatura
wzrośnie do 10 stopni i przyjdzie wiosna. Niestety, według dalszych prognoz na
gorące lato nie ma co liczyć.

pozdrawiam serdecznie i ciepło.

Łukasz

2. Data: 2006-12-26 10:02:50

Temat: Re: czas zacząć myśleć o wiośnie....
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:046b.00000016.4590ecf8@newsgate.onet.pl lukasz
<l...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> utrzyma się najwyżej do 20 lutego. Potem temperatura wzrośnie do 10
> stopni i przyjdzie wiosna. Niestety, według dalszych prognoz na

Hejka. A co z przymrozkami w kwietniu i maju?
Pozdrawiam klimatycznie Ja...cki

3. Data: 2006-12-26 10:03:11

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lukasz" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
info
> o pogodzie na zimę i wiosnę. Wynika z tego że za miesiąc trzeba będzie już
Źródło rzeczywiście baaaaaaaaardzo kompetentne.
Zdrowia życzę ;-)
Janusz

4. Data: 2006-12-26 17:03:08

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik lukasz napisał:
>........... Wynika z tego że za miesiąc trzeba będzie już
> wysadzać do ogródka sałatę itp....

Coś innego, bo sałata wymaga dużo wilgoci. Byłam dzisiaj nad Sanem,
jego koryto zamienia się w piaszczystą plażę :-)

Na myślenie trochę czasu jednak jest.
Teraz trzeba pobielić pnie drzew.
Dzięki za prognozę.

Pozdrawiam, Barbara

5. Data: 2006-12-26 18:24:39

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

wiekszośc warzyw nie boi się przymrozków np. sałata, groch, kapusta
itp......ale planować grządki już powoli trzeba będzie zacząć

pozdrawiam.

6. Data: 2006-12-26 18:28:50

Od: "lukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

no rzeczywiście ale to z dużym % może być prawda, zwłaszcza że prądy El Nino i
inne i inne układy niżowo wyżowe wskazują na bardzo ciepłą i atlantycką zimę -
co widać jak na razie- u mnie był tak na prawdę dopiero 4 przymrozek tej
jesieni-zimy i trochę dziwnie wyglądają kwitnące na oknie pelargonie które
mają jeszcze w zanadrzu dużo pąków. prognozy na 16 dni jak na razie cały czas
wskazują około 5-8 C w moim regionie.....więc ta 3 tygodniowa zima jest dość
prawdopodobna...
Łukasz

ekologiczne święta
Dziękuję