Jaki dobry sposób na KRETa? Czy odstraszacze z allegro pomogą?

1. Data: 2006-12-26 10:29:21

Temat: Jaki dobry sposób na KRETa? Czy odstraszacze z allegro pomogą?
Od: "defekt" <j...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
mój ojciec walczy już od wakacji z kretami, które zadomowiły się na dobre u
nas i u sąsiadów
wygląda to fatalnie gdy codzinnie przybywa kilka nowych kopców...
próbował już różnych metod
kazał mi coś znaleźć na krety, więc pierwsze co zrobiłem to wstukałem
allegro.pl :)
i znalazłem 2 ciekawe? opcje:
1. odstraszacz który generuje niskie tony, a krety nie lubią takich
wibracji:
http://www.allegro.pl/item152952588_kret_odstraszacz
_dzwiekowo_wibracyjny_gwar_12.html
lub 2. świece dymne specjalne do odstraszania kretów:
http://www.allegro.pl/item152737449_swiece_dymne_kre
t_nie_straszny_najskuteczniejsze.html
może ktoś stosował świece albo ten odstraszacz i może pochwalić sie
efektami?
co wybrać?
albo może jakiś inny (dobry, sprawdzony) sposób znacie?
bede wdzięczny za pomoc

dziękuje i pozdrawiam!

2. Data: 2006-12-26 10:41:44

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "defekt" <j...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> efektami?
> co wybrać?
> albo może jakiś inny (dobry, sprawdzony) sposób znacie?

Polubić.
Pozdrawiam ;-)
Janusz
PS
albo:
http://www.winogrona.org/modules.php?name=News&file=
article&sid=55&mode=&order=0&thold=0

albo:
http://www.winogrona.org/modules.php?name=Forums&fil
e=viewtopic&t=1540&postdays=0&postorder=asc&start=45

3. Data: 2006-12-26 12:31:50

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polubić.
> Pozdrawiam ;-)
> Janusz

Za mała porcja aby smak poczuć,a do polubienia bardzo daleko.
Pozdrawiam.Mirzan

4. Data: 2006-12-26 13:58:28

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Za mała porcja aby smak poczuć,a do polubienia bardzo daleko.
> Pozdrawiam.Mirzan

Widziałeś ten elektryczny ubijacz do kretów? :-))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2006-12-26 22:11:24

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:emqtkm$q65$1@atlantis.news.tpi.pl defekt
<j...@N...pl> napisał(a):

> albo może jakiś inny (dobry, sprawdzony) sposób znacie?
> bede wdzięczny za pomoc

Hejka. W wyniku burzy własnego mózgu wpadłem na pomysł, że powinno się w
ogródku tak mocno ubić ziemię, żeby kret nie dał rady się wkopać do niej.
Wtedy będzie musiał poszukać sobie gdzie indziej miejsca do rycia. :-)
Pozdrawiam odkrywczo Ja...cki

6. Data: 2006-12-27 09:38:31

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ogródku tak mocno ubić ziemię, żeby kret nie dał rady się wkopać do niej.
> Wtedy będzie musiał poszukać sobie gdzie indziej miejsca do rycia. :-)

Potwierdzam doświadczalnie. Na punkcie sprzedaży mamy spory trawnik, po
którym spacerują klienci (czasami się pytają czy mają zdjąć buty). Nigdy
żaden kret w strefie deptanej się nie zadomowił.
http://picasaweb.google.com/leszekse/ZdjCiaNowakowa/
photo#5013131670746373442

Pozdrawiam
Leszek
www.ogrodniczy.eu

7. Data: 2006-12-27 17:08:43

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> W wiadomości news:emqtkm$q65$1@atlantis.news.tpi.pl defekt
>>
> Hejka. W wyniku burzy własnego mózgu

Dobre.

> wpadłem na pomysł, że powinno się w ogródku tak mocno ubić ziemię,
> żeby kret nie dał rady się wkopać do niej.
> Wtedy będzie musiał poszukać sobie gdzie indziej miejsca do rycia. :-)
> Pozdrawiam odkrywczo Ja...cki

Np. w glebie piaszczystej = sypkiej?
:-)))
pozdr. Jerzy

8. Data: 2006-12-27 18:02:14

Od: "danuta" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Napewno chcecie się pozbyć kreta;; Jeśli tak to trzeba włożyć w dołek 2-3
kostki naftaliny od ubrań i będzie z (głowy) ogródka.Bardzo skuteczny i tani
sposób.

9. Data: 2006-12-27 18:55:58

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko napisał:

> Hejka. W wyniku burzy własnego mózgu wpadłem na pomysł, że powinno się w
> ogródku tak mocno ubić ziemię, żeby kret nie dał rady się wkopać do niej.

Albo wytruć pędraki, turkucie, dżdżownice...
Nie będzie miał po co przychodzić :-)

Pozdrawiam, Barbara

10. Data: 2006-12-27 20:58:36

Od: "lukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja mam swój sposób na kreta czkolwiek tylko na określony czas...... a
mianowicie do wykopanych kretowisk wkładam kawałek szmatki nasączonej zużytym
olejem silnikowym lub rozpuszczalnikiem do farb. W ten sposób kreta odstraszam
aczkolwiek nie na długo bo po kilku (-nastu) dniach krecik możę znowu usypać
górkę ziemi, lub też czasami wpadnie na pomysł i blokuje niemiły zapach w
korytarzu pod ziemią. z moich obserwacji wynika że lepszy jest pomysł z
rozpuszczalnikiem - krecik po takim czymś nie pojawia się w najbliższej
okolicy. oczywiście nie jest to zbyt ekologiczne bo świństwo zawsze do ziemi
się kładzie....i rozpuszczalnik jest chyba lepszy bo poprostu się ulotni z
biegiem czasu, natomiast smary, ropa itp, zatruwają silnie glebę.
ale jest to tylko sposób tymczasowy. rok temu próbowałem zabijania......trochę
okrótne ale prawdziwe - dostałem od sąsiada płapkę z Holandii która zabijała
kreta w ułamku sekundy.......i cóż z tego gdy po kilku dniach zabiłem 5 kretów
(możńa by do skupu skóry oddać), skoro po trzech tygodniach byli nowi
przybysze......kret potrafi przebyć do odpowiedniego mu miejsca kilkanaście
kilometrów w niedługim czasie...... więc jeśli mamy w ogródku dobrą ziemie to
zawsze jakiś krecik się znajdzie, niezależnie czy będziemy je zabijać czy
odstraszać - chyba trzeba się przyzwyczaić do latania z łopatą co jakiś czas
po trawniku.

pozdrawiam kretowo.

Łukasz

czas zacząć myśleć o wiośnie....