emocje - literatura

1. Data: 2006-09-20 21:47:23

Temat: emocje - literatura
Od: "Tomek" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

szukam jakichś dobrych opracowań/książek na temat:

-związku pomiędzy rozumem a emocjami (na ile działamy racjonalnie a na
ile tylko racjonalizujemy nasze emocje/instynkty),
-kontroli emocji
-filozofii stoickiej, tzn. czy mozliwe jest pełne panowanie nad
emocjami i ich kontrola,

jeżeli ktoś mógłby coś ciekawego polecić byłbym wdzięczny,

Pozdrawiam
Tomek

2. Data: 2006-09-21 02:00:12

Temat: Re: emocje - literatura
Od: "Recoil" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał(a):
> szukam jakichś dobrych opracowań/książek na temat:
>
> -związku pomiędzy rozumem a emocjami (na ile działamy racjonalnie a na
> ile tylko racjonalizujemy nasze emocje/instynkty),
> -kontroli emocji...

No, cześć. Może mój wybór wyda Ci się mało oryginalny, bo
polecana przeze mnie książka jest bardzo znana, ale chciałbym Ci
zarekomendować "Inteligencję emocjonalną" Daniela Golemana. W fajny,
dość przystępny sposób opisuje, w jaki sposób emocjonalny "radar"
może stać się świetnym narzędziem człowieka...

[Spam] Piękne senniki na prezent
Tendencyjnosc mediow a ludzie mlodzi
lek wysokosci
Czeeego tu nie ma?
Kto czyta ten watek? Percepcja, swiadomosc, tozsamosc