faktory

1. Data: 2002-07-30 11:02:32

Temat: faktory
Od: "BestJA" <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jaki filtr w kremie jest bezpieczny (tzn. nie powoduje poparzen) do opalania
w Polsce a jaki we Francji?

bestJA

1. Data: 2002-07-30 11:08:33

Temat: Re: faktory
Od: Ewa Pawelec <e...@f...hell.pl> szukaj wiadomości tego autora

BestJA <b...@p...fm> wrote:
> Jaki filtr w kremie jest bezpieczny (tzn. nie powoduje poparzen) do opalania
> w Polsce a jaki we Francji?

Jaka skora, jaki czas, co masz zamiar robic? Bo ci glupio odpowiem, ze 0
- ja, na ten przyklad, nie potrzebuje kremu z filtrem do chodzenia we
Francji w pelnym sloncu po parku w bluzeczce na ramiaczkach... Masz
zamiar lezec caly dzien, plywac, opalac sie w ruchu?

Wrozka dwie grupy na lewo :>

EwaP HF FH
--
Ewa Pawelec, Zakład Fizyki Plazmy UO
Power corrupts, but we all need electricity

1. Data: 2002-07-30 12:26:37

Od: GABi <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Pawelec wrote:

> Wrozka dwie grupy na lewo :>

W zasadzie tak.
Każda skóra reaguje inaczej na słońce,
i dlatego najlepiej sprawdzić to na przysłowiowej
..... WŁASNEJ skórze ;-)))

Ale można przyjąć kilka zasad:

1. Polsa i Francja niewiele różnią się
jeśli chodzi o stopień natężenia słońca.
W każdym razie, nie na tyle, żeby robić z tego problem.

2. Przy bardzo jasnej karnacji i zdrowejskózre,
bez skłonności do alergii, w tej strefie klimatycznej
z powodzeniem wystarczy faktor 20.
Przy opalonej, bardziej odpornej. ciemnej 4

GABi

1. Data: 2002-07-30 12:34:59

Od: Ewa Pawelec <e...@f...hell.pl> szukaj wiadomości tego autora

GABi <g...@g...pl> wrote:
> 1. Polsa i Francja niewiele różnią się
> jeśli chodzi o stopień natężenia słońca.
> W każdym razie, nie na tyle, żeby robić z tego problem.

Er, wlasnie nie tak. Problem w tym, ze a) Francja jest duza. O ile
jezeli chodzi o naslonecznienie w takiej Normandii, to OK, o tyle
wybrzeze morza Srodziemnego moze dawac paskudnie inne wyniki, b) czas we
Francji jest inny niz u nas. Znaczy, trzeba uwazac z jedna rzecza -
poludnie sloneczne we Francji to godzina 14.00. Przyzwyczajeni do
wyniesionego z naszego slodkiego Baltyku przekonania "o czwartej slonce
juz nie opala" moga byc niemile zaskoczeni.

Ja wykonalam podobny dowcip, za to gorszy, bo kaj indziej - na wybrzezu
atlantyckim w okolicy Waszyngtonu :>>>>

Zdecydowanie, dla mojej ciemnej, sniadej skory, na wielogodzinna plaze
(z parasolem!) potrzebny byl tam w morde misia filtr 15.

EwaP HF FH

1. Data: 2002-07-30 12:46:53

Od: GABi <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Pawelec wrote:

> Przyzwyczajeni do
> wyniesionego z naszego slodkiego Baltyku przekonania "o czwartej slonce
> juz nie opala" moga byc niemile zaskoczeni.

Masz rację!
Zapomniałam już, że nad Bałtykiem można się opalać ;-)

> Zdecydowanie, dla mojej ciemnej, sniadej skory, na wielogodzinna plaze
> (z parasolem!) potrzebny byl tam w morde misia filtr 15.

Co potwierdza tylko fakt, ze wróżka może się jednak przydać ;-)

GABi

1. Data: 2002-07-30 12:48:10

Od: Ewa Pawelec <e...@f...hell.pl> szukaj wiadomości tego autora

GABi <g...@g...pl> wrote:

> Masz rację!
> Zapomniałam już, że nad Bałtykiem można się opalać ;-)

Sa tacy, co i tam potrafia sie sparzyc. Widziane.

> Co potwierdza tylko fakt, ze wróżka może się jednak przydać ;-)

E tam. Chodzi o to, ze albo sie pisze i pisze i pisze, albo ktos taki
doda nieco informacji i wtedy wiadomo, o co chodzi. Bo ja naprawde do
chodzenia po ogrodach Villandry filtra nie potrzebowalam, a taki Anetek
(rudzielec) owszem. Za to jakbym sie wybrala do Prowansji lezec plackiem
(czego, skadinad, nie znosze), to bym sie na pewno posmarowala, jakas
8-10. No wiec mam to wszystko pisac, jeszcze modulujac przez wszystkie
stopnie skory i cala Francje?

EwaP HF FH

1. Data: 2002-07-30 12:58:13

Od: Seva <s...@p...lp> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Pawelec <e...@f...hell.pl> napisał(a) w wiadomości

> Sa tacy, co i tam potrafia sie sparzyc. Widziane.

Takie dziwne? Trzeba było być na plaży wczoraj lub przedwczoraj. Słońce
nieźle daje czadu. Po szesnastej też.

--
Seva --> GG#788049 --> http://www.seva.sotiko.pl/ [Moja strona]
http://www.allegro.pl/mojastrona.php?id=103279 [Moje aukcje]

1. Data: 2002-07-30 12:59:51

Od: Ewa Pawelec <e...@f...hell.pl> szukaj wiadomości tego autora

Seva <s...@p...lp> wrote:
> Ewa Pawelec <e...@f...hell.pl> napisał(a) w wiadomości

> Takie dziwne? Trzeba było być na plaży wczoraj lub przedwczoraj. Słońce
> nieźle daje czadu. Po szesnastej też.

Nie drzaznic, bo ja nad Baltyk z dzieckiem dopiero za pare tygodni i
pogoda niepewna, o :-b

EwaP HF FH, w zeszlym roku nagromadziwszy trzy dni pogody w dwoch
tygodniach pobytu

1. Data: 2002-07-30 13:14:18

Od: Seva <s...@p...lp> szukaj wiadomości tego autora

> Nie drzaznic, bo ja nad Baltyk z dzieckiem dopiero za pare tygodni i
> pogoda niepewna, o :-b

Ja nie mogę się doczekać urlopu, kiedy wreszcie stąd wyjadę... wszędzie
pełno turystów. :-)

1. Data: 2002-07-30 13:53:43

Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jakas
> 8-10. No wiec mam to wszystko pisac, jeszcze modulujac przez

Ja byłam we Francji na lodowcu w rejonie Mont Blanc w pełni lata.
Mimo ze mam ciemną karnację i w Polsce w ogóle nie używam kremu z
faktorem tam musiałam stosować 24 i też sobie oparzyłam dłonie. Twarz
miałam całkiem zasłonietą bandażem, na oczach okularki lodowcowe.

To też Francja ;-)).

Pzdrw.

Basia

zimna kąpiel