fasolka po bretonsku a sos bolonski

1. Data: 2001-06-05 17:03:14

Temat: fasolka po bretonsku a sos bolonski
Od: "Sabinka" <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy do fasolki po bretonsku uzywa sie podobnego sosu do bolonskiego, czy
jest to moze cos zupelnie innego (nie liczac obecnosci pomidorow oczywiscie
;-))?
Binia

1. Data: 2001-06-05 17:56:30

Temat: Re: fasolka po bretonsku a sos bolonski
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

bretonski sos chyba nie zawiera tych rozncyh "ogrodowych patykow"
(czyt: ziola/przyprawy)

A w zasadzie, to chyba skladniki sa te same ( w bazie), roznica w
smaku wyplywa (wylewa sie?) z tego, ze w fas. po bret. fasola
dusi sie dlugo w sosie, w bolonskim, mieso mielone jest bardziej
jako wsad niz podstawa smakowa - a moze by tak fasolke po
bolonsku?

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-06-05 20:37:42

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Sabinka <s...@k...net.pl> wrote:

> Czy do fasolki po bretonsku uzywa sie podobnego sosu do bolonskiego, czy
> jest to moze cos zupelnie innego (nie liczac obecnosci pomidorow oczywiscie
> ;-))?
Sa to zupelnie inne rzeczy.

Wladyslaw

1. Data: 2001-06-06 06:26:01

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sabinka" <s...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> Czy do fasolki po bretonsku uzywa sie podobnego sosu do bolonskiego, czy
> jest to moze cos zupelnie innego (nie liczac obecnosci pomidorow
> [...]
Najprosciej (ale nie wiem, czy najzdrowiej) to dodac po prostu keczupu na
koniec gotowania. Danie szybkie, smaczne i sycace! ;o))
pozdr. Wilma
PS. a sos bolonski robie z mielonego + przecier.

1. Data: 2001-06-06 07:15:39

Od: kw <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja kiedys zrobilem tak:
- mialem ugotowana fasole
- podsmarzylem w kielbase /w kostke/ i cebule i czosnek
- dodalem do tego sos bolonski, ugotowana fasole - wszystko razem chwile
podgrzalem /acha dodalem jakis przypraw/ i bylo calkiem pyszne

1. Data: 2001-06-06 18:24:11

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

{Wilma} <w...@o...pl> wrote:

> [...]
> Najprosciej (ale nie wiem, czy najzdrowiej) to dodac po prostu keczupu na
> koniec gotowania. Danie szybkie, smaczne i sycace! ;o))

Do czego to dodajesz tego keczupu do fasolki, czy sosu bolonskiego?
> PS. a sos bolonski robie z mielonego + przecier.

Jezeli to wszystko, to to nie jest sos bolonski.

Wladyslaw

1. Data: 2001-06-07 05:07:24

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisal w wiadomosci

> Do czego to dodajesz tego keczupu do fasolki, czy sosu bolonskiego?
>
> Jezeli to wszystko, to to nie jest sos bolonski.
>
> Wladyslaw

Keczup oczywiscie dodaje na koniec gotowania do fasolki, a sos bolonski robie
raczej do makaronu (niekoniecznie spagetti).
Bolonski robie wlasciwie "na_winie". Wszystko co sie pod reke nawinie (czyli:
cebulka, czasami pieczarki a na koniec to mielone) zesmazam, a na koniec
koncentrat pomidorowy i albo podlewam to woda, albo jakims wywarem.
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-06-07 06:30:24

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>i bylo calkiem pyszne

Probowalam zrobic fasolke po bretonsku dwa razy i zawsze mi wyszla dziwna
breja.Fasola z ciala stalego przeszla w stan ciekly niemalze!!???Innym
problemem byly luski fasolowe,ktore recznie sciagalam po namoczeniu i bylo to
zmudne zajecie.Fasole pinto albo czarna stale gotuje i wszystko jest OK a z
jasiem problemy hi hi
Dotka

1. Data: 2001-06-07 06:54:06

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilibell555" <l...@a...com> napisał w wiadomości

> [...]
> zmudne zajecie.Fasole pinto albo czarna stale gotuje i wszystko jest OK a z
Droga Dorotko,
ja zawsze gotuje "jasia", ale po primo: nigdy nie sciagam lusek, a po secondo:
zawsze gotuje fasole w tej samej wodzie w ktorej sie moczyla. Jest jej tyle, ze
troche "ponad" fasole. Gdy widze, ze fasolka jest juz miekka a woda
wystarczajaco odparowala dodaje pozostale skladniki.
Twoja "breja" moze wynika z faktu, ze luskasz fasole?
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-06-08 09:29:37

Od: "Pooh" <j...@s...uml.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>zmudne zajecie.Fasole pinto albo czarna stale gotuje i wszystko jest OK a z

A ja dodatkowo dodaję po szklance ZIMNEJ wody w trakcie gotowania, w miarę
wygotowywania poprzedniej. Breja fasolowa powstaje w wyniku IMHO zbyt
długiego gotowania. Mój gar fasoli powstaje po ok godzinie i nic: czasami
nawet osiągam fasolkę "al dente" . Zresztą od czego próbowanie i wyżeranie w
trakcie?
Łusek nie ściągam, moczę przez noc...
Porównywalne wyniki osiągam z dowolnym gatunkiem fasoli (tzn nie spotkałem
się z takim, który wyszedłby mi niesmaczny)

--
Pooh - bardziej żółty niż zielony.

Lody domowej produkcji...
MLM - nowy program