faszerowany baklazan-prosba o przepis

1. Data: 2002-01-25 14:23:29

Temat: faszerowany baklazan-prosba o przepis
Od: chomique <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Obilo mi sie kiedys o oczy takie cos,tzn przepis.Nie pamietam,czy tu czy
gdzies w necie,ale wiem,ze takie cos sie robi i podobniez jest jadalne i
smaczne nawet;)

Nabylam dwa baklazany,mieso mielone cielece bodajze,rozne inne rzeczy
teoretycznie pasujace w domu mam-nie mam tylko przepisu ani pomyslu na
takowy.Czy ktos moglby..?:)

Z gory dziekuje i pozdrawiam

Tib

"mamo pomurz chomik uciekl"

"Welcome to Rivendell, mister Anderson."

ICQ 86181173
GG 1287619

1. Data: 2002-01-25 14:31:26

Temat: Re: faszerowany baklazan-prosba o przepis
Od: "skrzacik" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "chomique" <c...@a...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> Nabylam dwa baklazany,mieso mielone cielece bodajze,rozne inne rzeczy
> teoretycznie pasujace w domu mam-nie mam tylko przepisu ani pomyslu na

na mojej stronie jest przepis, zapraszam.

http://skrzacik.mega.com.pl/archiwum

skrzacik

1. Data: 2002-01-25 15:03:07

Od: <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Obilo mi sie kiedys o oczy takie cos,tzn przepis.Nie pamietam,czy tu czy
> gdzies w necie,ale wiem,ze takie cos sie robi i podobniez jest jadalne i
> smaczne nawet;)
Sprobuj zrobic potrawke grecka pod nazwa musaka (zwana tez moussakas) albo wez
przepis stad http://www.greekspider.com/greek_recipe/default.htm
J.

1. Data: 2002-01-25 15:25:56

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nabylam dwa baklazany,mieso mielone cielece bodajze,rozne inne rzeczy
> teoretycznie pasujace w domu mam-nie mam tylko przepisu ani pomyslu na
> [...]
Na baklazany faszerowane jest masa przepisow ( ja akurat nie afszeruje tylko
zapiekam z serem i pomidorami), ale np mozesz tak: wnetrze baklazanow
posmarowac oliwa. W misce wymieszac farsz: papryka pokrojona, zielona
pietruszka, oliwki, tarta bulka, oregano, pomidor, moze byc anchois i troche
oliwy. Tym napelnic baklazany plus miesem skoro je masz i na wierzch polozyc
ser mozzarella, ale radzilabym go kalsc przed koncem pieczenia.
Ja tam wole nie faszerowane tylko zapiekane z duza iloscia sera, bedziesz
chciala to ci napisze dokaldnie co i jak...
kaska

1. Data: 2002-01-25 15:35:05

Od: chomique <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na baklazany faszerowane jest masa przepisow ( ja akurat nie afszeruje tylko
> zapiekam z serem i pomidorami)

Bardzo prosze o przepis:)
I dziekuje wszystkim za pomoc:)

1. Data: 2002-01-25 15:47:57

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo prosze o przepis:)
> I dziekuje wszystkim za pomoc:)
Ok masz na zapiekane: najprosciej to ( po zdjeciu skory i potrzymaniu
posolonego baklazana 30 minut i idcisnieciu) podsmazyc go w plastrach
podluznych, przelozyc do naczynia zaroodpornego, dac pomidory, duuuuzo sera
(moga byc rozne sery) i sporo zielonej pietruszki, po czym podlac szklanka
bulionu ( z kostki) i zapiec...
A trudniejszy nieco to:
plasterki baklazana obtoczyc w jajku i mace i podrumienic. Wlozyc do
naczynia zaro., posypac serem zoltym, znowu warstwa baklazanow i znowu
sera...Przygotowac sos: na oliwie uducis zabki czosnku z rozgniecionymi
pomidorami (z puszki najwygodniej) i bazylia. doprawic dodac cukru. Sosem
polac baklazany. Posypac znowu serem (duzo), zielona pietruszka, tymiankiem
i bazylia (troszke) i zapiec...
Kaska

1. Data: 2002-01-25 15:54:44

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "chomique" <c...@a...pl> napisal w wiadomosci

Aha!
A jak ci zalezy na wykorzystaniu miesa mielonego to zrob musake po
prostu....Wiesz jak?
Kaska

1. Data: 2002-01-25 15:57:40

Od: chomique <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aha!
> A jak ci zalezy na wykorzystaniu miesa mielonego to zrob musake po
> prostu....Wiesz jak?

Zalezy mi,bo po to kupilam i chcialabym jakos wykorzystac:)
Nie,i jesli moge prosic...?:))

1. Data: 2002-01-25 16:01:33

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ok. Podaje na musake:
mielone mieso, 2 baklazany, 2 cebule, 12 oliwek, 3 zabki czosnku, 4 lyzli
oliwy, szklanka sosu pomidorowego, 2 lyzki koncentratu, 2 szklanki mleka i 3
jajka, starty ser zolty.
Cebule posiekac i podsmazyc na oliwie. Dodac mieso, chwile smazyc. Wlac sok
i dusic okolo 15 minutek. Wymieszac z przecierem. Doprawic zmiazdzonym
czosnkiem, sola i pieprzem. (skosztuj bo czasem konieczny jest
cukier!!!)Wymieszac z pokrojonymi oliwkami. Baklazany umyc, pokroic w
plastry, usunac nasiona i posolic. odstawic na 15 minut. Przelac woda i
odaczyc. Zaroodporne naczynie wysmarowac oliwa. ukladac na zmiane warstwe
miesa z dodatkami i baklazany. Zalac mlekiem roztrzepanym z jajkami i serem
i troszeczke doprawionym galka muszk. Piec okolo 30 minut.
Kaska

1. Data: 2002-01-25 16:05:08

Od: chomique <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Nowak wrote:

> Ok. Podaje na musake:

Dziekuje slicznie i ide tworzyc..;-)

--
Tib

"mamo pomurz chomik uciekl"

"Welcome to Rivendell, mister Anderson."

ICQ 86181173
GG 1287619

glutamat ?
wok żelwny czy stalowy