Re: filozofia =/= filozofia ?

Data: 2009-11-13 14:54:49
Temat: Re: filozofia =/= filozofia ?
Od: "Robakks" <R...@g...pl>

"glob" <r...@g...com>
news:5fe41d77-c587-4825-8403-d216e8452dea@p35g2000yq
h.googlegroups.com...

> Jeśli chodzi ci o miłowanie mądrości to jesteś w błędzie, bo chłop ze
> wsi też może być miłośnikiem mądrości i co będzie filozofem? Bo np
> wymyśli lepszy napełniacz pokarmu dla świnek.;)

Bingo. Właśnie dochodzisz do tego czym jest mądrość.
Głupiec nie wymyśli lepszego napełniacza pokarmu dla świnek. .;)

> Ale moim zdaniem to jest ważne
> . Najgłębsze rozdarcie człowieka, jego krwawiąca rana, to właśnie to;
> subiektywizm-- obiektywizm. Podstawowe. Rozpaczliwe. Relacja subiek--
> obiekt, czyli świadomość i przedmiot świadomości jest punktem
> wyjściowym myślenia filozoficznego. Wyobraźmy sobie, że świat się
> redukuje do jednego jedynego przedmiotu. Gdyby nie było nikogo, kto by
> sobie istnienie tego przedmiotu uświadomił, on by nie istniał.
> Świadomość jest poza wszystkim, jest ostateczna, jestem świadomy
> moich myśli, ciała, wrażeń, doznań, dlatego to wszystko dla mnie istnieje.

Dokladnie.
Świat JEST, ale ja o NIM nic nie wiem, dopóki w mojej świadomości
nie powstanie ułuda, falsyfikat, odwzorowanie sybiektywne obiektu.
Słynny prof. Goldsteinwisz tak to wyraził enigmatyczne:
"Wiem, że JESTEM - bo ISTNIEJĘ"

> [...]
> Augustyna, poprzez Descartes'a, przez oślepiający wybuch
> Kantowskiej krytyki i z niej się wywodzącą linię idealizmu niemieckiego,
> poprzez Fichtego, Schellinga, Hegla, poprzez Husserlowską
> fenomenologię i egzystencjalizm, dochodzi do potężnego rozkwitu,
> większego niż za pierwszych dni. Myśl obiektywna natomiast
> urzeczywistnia się przede wszystkim w katolicyźmie i marksiźmie;
> ale marksizm nie jest jak sam Marks twierdził filozofią, a katolicyzm
> jest metafizyką, opartą na wierze, jest dość paradoksalnie subiektywnym
> przeświadczeniem że świat obiektywny istnieje.

Zademonstrowałeś piękny przykład, że ludzie potrafią wymieniać
się słowami i pojęciami tworząc tzw. harmider. Udowodniłeś
tym samym, że nie wystarczy
<> ludzka świadomość
<> pojęcia
aby powstała mądrość. Czegoś tu jeszcze brakuje do uporządkowania
rozgardiaszu, galimatiasu poplątania z pomięszaniem.
Wiesz co jest tym trzecim atrybutem filozofii spajającym mędrców
niezależnie od dziedziny swojej penetracji? :-)
Robakks
PS. [OT] Paulinka nie czytaj tego ;)