Re: filozofia życia, prawda o społeczeństwie

From: tren R <t...@p...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: filozofia życia, prawda o społeczeństwie
Date: Wed, 17 Dec 2008 16:42:52 +0100

michal pisze:

<ciachu ciachu i do piachu>

> [...]
> którzy maja postawę zależną (czują się ograniczeni z zewnątrz). Używanie
> zamiast tego słów: "chcę", "zrobię" charakteryzuje ludzi proaktywnych
> czyli posiadających poztawę niezależną (nie czują się ograniczeni z
> zewnątrz).
> Przykładowo: "Nie mogę iść dzisiaj do kina, bo muszę wcześnie iść spać"
> - naprawdę oznacza: Nie chcę iść dzisiaj do kina, bo chcę się wcześniej
> położyć... (albo "nie cierpię z tobą chodzic do kina"). Mówimy tylko, że
> "nie możemy", a tak naprawdę nikt nas do tego nie zmusza.

bardzo dobrze, lekcja odrobiona! jak mówisz tak myślisz innymi słowy.
choć jest to pewne uproszczenie, ale ogólnie się z tym bardzo zgadzam.

> Pewnie, że przesada nie jest najlepsza ale stawiam wyżej przesadę w
> wiarę w swoje mozliwośi, niż przesadną niewiarę. :)

hitler przesadnie wierzył w swoje możliwości czy przesadnie nie wierzył?
dalej to obstawiasz? :)

> Ale to, że się tkwi w czymś, nie oznacza, że jest to sytuacja najlepsza
> z możliwych. Samo "tkwić" jest pojęciem negatywnym.

a tkwić w mądrości? :D

> Twoją byłoby oczywiście. Twój umysł wciąż kalkuluje. Każdą sutuację. W
> okolicznościach ekstremalnych... trochę szybciej jedynie. :)
> Wierząc w relacje naocznych świadków, Maksymilian Kolbe podjął decyzję,
> której większość w podobnych okolicznościach nie podjęłaby. Ale to on ją
> podjął.

no tylko w sensie wyboru z pośród ograniczonych możliwości.
ale tak, wybrał. wyróżnia go raczej co wybrał, a nie możliwość podjęcia
decyzji jako taka. w tej sytuacji każdy by coś wybrał - bo musiałby coś
wybrać.

michał - wybieraj, jesteś kretynem czy debilem?
wyluzuj, masz pełną wolność, tylko się dobrze zastanów przed tym
wyborem... :D

--
http://www.lastfm.pl/music/max+km+trener/_/Aniele
"quem bate para ensinar, ensina a bater"