filtr do pralki

11. Data: 2005-11-07 15:20:57

Temat: Re: filtr do pralki
Od: "Alr" <t...@e...jest> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:dkn0c0$3ld$1@atlantis.news.tpi.pl...

> To co proponujesz ? Co zastosować w miare taniego i łatwego w montażu?

Szczerze powiedziawszy to sam nie wiem - dokladnie ten filtr, ktory ktos tu
proponowal (link) mialem - piasek zbieral, metnosci nie likwidowal (bo niby
jak kawalek gabki moze to zrobic?), czy zmiekczal wode- nie wiem - te
"krysztalki" w srodku wygladaja mi na tluczone szklo :) - takie odnioslem
wrazenie po rozcieciu zuzytego filtra, moze sa czyms nasaczone :).
Obecnie mam duzy filtr (nie pamietam typu - maja to w Praktikerze) na
doplywie wody do domu (sznurkowy 20um; 10um za szybko mi sie zapycha...) i
chyba jest dobrze, ale jak wodociagi kombinuja to woda zupelnie czysta nie
leci (lekko metna), ale "na oko" jest lepiej. Filtry te mozna laczyc w
kaskady z roznymi ciekawymi wkladami - np. weglowy, zmiekczajacy, zwykle
mechaniczne 20, 10, 5 um.
Polecam wyciezke do Praktikera i poogladanie, a zakup tam, gdzie bedzie
taniej :)

Pozdrawiam
Janusz

12. Data: 2005-11-07 15:45:38

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.woda.com.pl/produkt.php?indeks=FHPRA.

Ciekawe. Jaka jest zasada działania? Ze szczegółami proszę wyjaśnieć.

--
___________________________________________MAT______
__

13. Data: 2005-11-07 18:17:00

Od: "pbas" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wode- nie wiem - te "krysztalki" w srodku wygladaja mi na tluczone
> szklo :) - takie odnioslem wrazenie po rozcieciu zuzytego filtra,

:)

Sprawa z filtrami pralkowymi - jak juz wczesniej napisalem - wyglada
nastepujaca: sluza one do zmiekczania wody - nie do jej oczyszczania z duzej
ilosci zanieczyszczen mechanicznych. Zloza jonowymienne - nie "nasaczona
szklo" :) - sa zabezpieczone przed niewielkimi ilosciami takich
zanieczyszczen, ale nie przed ich znacznymi ilosciami.

> [...]
> Filtry te mozna laczyc w kaskady z roznymi ciekawymi wkladami - np.
> weglowy, zmiekczajacy, zwykle mechaniczne 20, 10, 5 um.

I to w praktyce jest najlepsze rozwiazanie - jeden duzy, wydajny i tani w
eksploatacji filtr mechaniczny na przylacze wody do domu i dopiero wowczas
mniejsze i wyspecjalizowane filtry tam gdzie sa potrzebna (przy pralce,
zmywarce itp)

> Polecam wyciezke do Praktikera i poogladanie, a zakup tam, gdzie
> bedzie taniej :)

Jesli Praktiker bedzie mial taniej niz w naszym sklepie (w co watpie ale nie
wykluczam - duzy moze wiecej) to prosze o info - dogadamy sie :)

Pozdrawiam, Piotr
--
www.woda.com.pl | www.gorny-slask.pl | www.hard-soft.pl

14. Data: 2005-11-07 18:23:03

Od: "pbas" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawe. Jaka jest zasada działania? Ze szczegółami proszę
> wyjaśnieć.

Zapraszam do lektury:
http://www.aquafilter.pl/produkty.php?podkat=1&produ
kt=0&dzial=1&blok=3&lang=PL

Szczerze powiedziawszy nie wiem ktora z licznie prezentowanych na w/w
stronie zywic jonowymiennych jest zastosowana w filtrach Aquafiltre FHPRA -
jest to "tajemnica" ;) producenta.

Pozdrawiam, Piotr
--
www.woda.com.pl | www.gorny-slask.pl | www.hard-soft.pl

15. Data: 2005-11-08 16:34:29

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szczerze powiedziawszy nie wiem ktora z licznie prezentowanych na w/w
> stronie zywic jonowymiennych jest zastosowana w filtrach Aquafiltre
FHPRA -
> jest to "tajemnica" ;) producenta.

A jak to się ma do zmiękczania wody tak jak to się dzieje w zmywarce,
czyli solą? Robi to inaczej, ale efekt ten sam?
Na ile starcza taki filtr/wkład, jaki jest koszt wymiany wkładu?
Temat mnie zainteresował, bo syn ma uczulenie na detergety i chętnie bym
zmniejszył ich ilość.
--
___________________________________________MAT______
__

16. Data: 2005-11-08 19:03:45

Od: "pbas" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak to się ma do zmiękczania wody tak jak to się dzieje w
> zmywarce, czyli solą? Robi to inaczej, ale efekt ten sam?

Z tego co wiem, to dziala na podobnej zasadzie - ale specem od zmywarek nie
jestem. Faktem natomiast jest, ze podobne do pralkowego filtry sa rowniez
stosowane na doprowadzeniu wody do zmywarek.

> Na ile starcza taki filtr/wkład, jaki jest koszt wymiany wkładu?

Poprzednio oferowane przez Aquafilter filtry pralkowe nie byly rozbieralne i
wymienialo sie je w calosci (mamy w ofercie koncowke tej serii). Nowe filtry
pralkowe sa rozbieralne i mozna we wlasnym zakresie wymieniac zloza
jonowymienne, jednak rozkrecanie produktu i uzytkowanie go ze zlozami nie
przebadanymi przez producenta bedzie prowadzilo bezposrednio do utraty praw
gwarancyjnych i tych wynikajacych z ubezpieczenia produktu. Cena zloz "na
wage" jest zapewne mniejsza niz tych konfekcjonowanych w filtrach. Natomiast
sam filtr kosztuje 39,00 zl brutto. Jego zywotnosc wedlug producenta to 6-12
miesiecy, przy czym lepiej zakladac 6 :)

> Temat mnie zainteresował, bo syn ma uczulenie na detergety i chętnie
> bym zmniejszył ich ilość.

Mysle, ze warto sprobowac. Nie pisze tego z powodu checi zarobku (klientow -
odpukac - nam nie brakuje) ale z powodu generalnej malej swiadomosci wsrod
ludzi o jakosci wody i jej wplywie na nasze organizmy.

Pozdrawiam, Piotr
--
www.woda.com.pl | www.gorny-slask.pl | www.hard-soft.pl

17. Data: 2005-11-08 21:40:38

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 11/8/2005 5:34 PM, Łagoda wrote:

> A jak to się ma do zmiękczania wody tak jak to się dzieje w zmywarce,
> czyli solą?
W zmywarce nie zmiękcza się wody solą, tylko roztworem soli regeneruje
się żywicę jonowymienną w układzie zmiękczania wody.

Michał
--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

18. Data: 2005-11-09 08:44:21

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> W zmywarce nie zmiękcza się wody solą, tylko roztworem soli regeneruje
> się żywicę jonowymienną w układzie zmiękczania wody.

o! a to nespodzianka. tzn że zmywarka ma wbudowany taki filtr do wody?
--
___________________________________________MAT______
__

19. Data: 2005-11-09 08:57:31

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 11/9/2005 9:44 AM, Łagoda napisał(a):

> o! a to nespodzianka. tzn że zmywarka ma wbudowany taki filtr do wody?

To nie jest filtr (bo niczego nie filtruje), tylko kolumna jonowymienna,
w której jony Ca++ i Mg++ wymieniane są na Na+.

Michał
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

20. Data: 2005-11-09 10:17:30

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> To nie jest filtr (bo niczego nie filtruje),

No, tak tak, o to mi chodziło.

> tylko kolumna jonowymienna,
> w której jony Ca++ i Mg++ wymieniane są na Na+.

Bardzo dziękuje za wjaśnienie. A na jakiej zasadzie zmywarka dozuje sól
do regeneracji tej kolumny? Bobiera wodę z tego zbiornika z rozpuszczonym
roztworem soli?
Czy nie taniej by było stosować tzw 'filtr' jonowymienny zamiast
dosypywać sól ?
--
__

pozyczka/kredyt pod zastaw kupowanej nieruchomosci
środek do naprawy wanny akrylowej - Wrocław
Filtr do wody z odwróconą osmozą - rewelacja czy bajer ?
krzesła BRW - jakość ?
do użytkowników okapu z szybą