Re: filtr do pralki

From: "pbas" <p...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: filtr do pralki
Date: Mon, 7 Nov 2005 19:17:00 +0100

> Szczerze powiedziawszy to sam nie wiem - dokladnie ten filtr, ktory
> ktos tu proponowal (link) mialem - piasek zbieral, metnosci nie
> likwidowal (bo niby jak kawalek gabki moze to zrobic?), czy zmiekczal
> wode- nie wiem - te "krysztalki" w srodku wygladaja mi na tluczone
> szklo :) - takie odnioslem wrazenie po rozcieciu zuzytego filtra,
> moze sa czyms nasaczone :).

:)

Sprawa z filtrami pralkowymi - jak juz wczesniej napisalem - wyglada
nastepujaca: sluza one do zmiekczania wody - nie do jej oczyszczania z duzej
ilosci zanieczyszczen mechanicznych. Zloza jonowymienne - nie "nasaczona
szklo" :) - sa zabezpieczone przed niewielkimi ilosciami takich
zanieczyszczen, ale nie przed ich znacznymi ilosciami.

> Obecnie mam duzy filtr (nie pamietam typu - maja to w Praktikerze) na
> doplywie wody do domu (sznurkowy 20um; 10um za szybko mi sie
> zapycha...) i chyba jest dobrze, ale jak wodociagi kombinuja to woda
> zupelnie czysta nie leci (lekko metna), ale "na oko" jest lepiej.
> Filtry te mozna laczyc w kaskady z roznymi ciekawymi wkladami - np.
> weglowy, zmiekczajacy, zwykle mechaniczne 20, 10, 5 um.

I to w praktyce jest najlepsze rozwiazanie - jeden duzy, wydajny i tani w
eksploatacji filtr mechaniczny na przylacze wody do domu i dopiero wowczas
mniejsze i wyspecjalizowane filtry tam gdzie sa potrzebna (przy pralce,
zmywarce itp)

> Polecam wyciezke do Praktikera i poogladanie, a zakup tam, gdzie
> bedzie taniej :)

Jesli Praktiker bedzie mial taniej niz w naszym sklepie (w co watpie ale nie
wykluczam - duzy moze wiecej) to prosze o info - dogadamy sie :)

Pozdrawiam, Piotr
--
www.woda.com.pl | www.gorny-slask.pl | www.hard-soft.pl