firanki - jak obszyc boki????

1. Data: 2002-12-16 10:29:02

Temat: firanki - jak obszyc boki????
Od: "ANKA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
kupiłam w sobote firanki i nie wiem jak obszyć boki zeby sie nie marszczyly
i ladnie wygladaly. Czy potrzebna jest do tego jakas tasma czy trzeba
specjalnie zawinac, czy moze jakas nitka specjalna???
Z tasma na gorze nie mam problemu ale z tymi bokami :((( mam.
Bardzo prosze o pomoc.

Pozdrawiam
Ania

1. Data: 2002-12-16 13:33:20

Temat: Re: firanki - jak obszyc boki????
Od: "attena26" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja wyciągam z boku nitkę (w ten sposób wiem czy firanka jest prosto cięta) i
tą nitka ręcznie obszywam. czasochlonne ale maszynowo to mi sie zawsze
marszczylo

pozdrawiam
aneta

1. Data: 2002-12-17 16:42:45

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"ANKA" <a...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> specjalnie zawinac, czy moze jakas nitka specjalna???
> Z tasma na gorze nie mam problemu ale z tymi bokami :((( mam.

Do firan sa specjalne nici
Ilona

1. Data: 2002-12-17 17:25:45

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 16 Dec 2002 14:33:20 +0100, "attena26" <a...@w...pl> wrote:

>ja wyciągam z boku nitkę (w ten sposób wiem czy firanka jest prosto cięta) i
>tą nitka ręcznie obszywam. czasochlonne ale maszynowo to mi sie zawsze
>marszczylo

Obszyjesz maszynowo stosując stary babciny sposób: szpilkami
przypinasz pod spód szytego brzegu firanki gazetę (zwykła, typu
Wyborcza). Normalnie szyjesz, a stopka przesuwa gładką gazetę a nie
firankę. Dzięki temu nic się nie marszczy. Po szyciu odrywasz gazetę z
miejsca szycia i masz gotowe. Sposób praktykowany w mojej rodzinie już
od prababci.
Eulalka

1. Data: 2002-12-18 07:42:08

Od: "ANKA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> firankę. Dzięki temu nic się nie marszczy. Po szyciu odrywasz gazetę z
> miejsca szycia i masz gotowe. Sposób praktykowany w mojej rodzinie już

Wielkie Dzieki!!!! Juz myslalam ze beda pomarszczone a tu taki sposob w
zyciu bym na to nie wpadla!!!
Jeszcze raz dziekuje!!!
Pozdrawiam
Ania

1. Data: 2002-12-19 17:46:47

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 18 Dec 2002 08:42:08 +0100, "ANKA" <a...@w...pl> wrote:

>Wielkie Dzieki!!!! Juz myslalam ze beda pomarszczone a tu taki sposob w
>zyciu bym na to nie wpadla!!!
>Jeszcze raz dziekuje!!!

Nie ma za co. A co do szycia... na pl.rec.robotki-reczne są
specjalistki od szycia (np. patchworków). Zawsze można się tam zapytać
o jakieś zagwostki.
Eulalka

pralka indesit cieknie
terakota - pytanie
proste pytanie w temacie oszczedzamy !!
Drzwi wewnetrzne - odleglosc od podlogi?
FARBY - co polecacie?