fronty szafek kuchennych

1. Data: 2006-04-16 10:11:35

Temat: fronty szafek kuchennych
Od: "ibisz76" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem na etapie urządzania kuchni i chciałam się dowiedzieć z jakiego
materiału najlepiej zrobić fronty kuchenne? Opinie są różne bo jedni
polecają
MDF, inni zwykłą płytę wiórową, itp. Z czego najlepiej zrobić fronty szafek,
żeby były trwałe i oczywiście w przystępnej cenie.
Pozdrawiam. Aga!

2. Data: 2006-04-17 19:19:33

Temat: Re: fronty szafek kuchennych
Od: <assp> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
szafek,
> żeby były trwałe i oczywiście w przystępnej cenie.

najlepsze, najzdrowsze są drewniane, inne wydzielają szkodliwe środki.
W przystepnej cenie to raczej mdf lub płyta wiórowa, nie ma znaczenia,
najlepiej wtedy okleić szczelnie fornirem aby zmniejszyć działanie tych
szkodliwych substancji

3. Data: 2006-04-17 19:33:37

Od: <assp> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W przystepnej cenie to raczej mdf lub płyta wiórowa, nie ma znaczenia,
> najlepiej wtedy okleić szczelnie fornirem aby zmniejszyć działanie tych

zapomniałem dodać, że są teoretycznie zdrowe płyty wiórowe na lepiszczu
cementowym lub magnezytowym, ale nie wiem gdzie je kupić, gdyby ktoś
wiedział to chętnie też skorzystałbym z takiej informacji.
W sprzedaży widziałem oznaczone symbolem E1 (podobno najlepsze) dopuszczone
do używania w domu, ale i tak wydzielają szkodliwy związek tzw. wolny
formaldehyd.

4. Data: 2006-04-17 20:24:00

Od: Piotr 'Lestat' Puchowski <znajdziesz_na@stronach_z_siga.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W przystepnej cenie to raczej mdf lub płyta wiórowa, nie ma znaczenia,
> najlepiej wtedy okleić szczelnie fornirem aby zmniejszyć działanie tych

Slyszalem, ze najzdrowsze są z hartowanego wosku pszczół syczuańskich.

Lestat
| Darts Zone: http://l.pl/lestat/ GG 281147 |
| Plastik 1/48: http://plastik.prv.pl/ |

5. Data: 2006-04-17 20:29:48

Od: <assp> szukaj wiadomości tego autora

> Slyszalem, ze najzdrowsze są z hartowanego wosku pszczół syczuańskich.

też o nich słyszałem, ale są bardzo drogie i ciężko je dostać,
można z innego regionu, ale podobno to już nie jest to

6. Data: 2006-04-17 20:32:41

Od: Piotr 'Lestat' Puchowski <znajdziesz_na@stronach_z_siga.pl> szukaj wiadomości tego autora

> też o nich słyszałem, ale są bardzo drogie i ciężko je dostać,
> można z innego regionu, ale podobno to już nie jest to

:) doceniam...

7. Data: 2006-04-18 10:23:14

Od: ytorkin <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

assp napisał(a):

> [...]
> W sprzedaży widziałem oznaczone symbolem E1 (podobno najlepsze) dopuszczone
> do używania w domu, ale i tak wydzielają szkodliwy związek tzw. wolny

nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że coś pomieszałeś. formaldehyd
występuje w płytach pilśniowych. wiórowe tego nie mają to są zwykłe
wióry klejone klejem (który nie jest szkodliwy) pod dużym ciśnieniem.

możliwe, że mdf ma też ten formaldehyd bo to prawie jak pilśnia.

Pozdrawiam,
Arek

8. Data: 2006-04-18 11:45:28

Od: <assp> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wióry klejone klejem (który nie jest szkodliwy) pod dużym ciśnieniem.
>
> możliwe, że mdf ma też ten formaldehyd bo to prawie jak pilśnia.

płyty wiórowe jak najbardziej zawierają formaldehyd możesz zobaczyć np. na
stronie Kronopolu gdzie wyraźnie jest to napisane, tj. jako spoiwa używają
żywic mocznikowo - formaldehydowych

9. Data: 2006-04-18 13:20:11

Od: <assp> szukaj wiadomości tego autora

> płyty wiórowe jak najbardziej zawierają formaldehyd możesz zobaczyć np. na
> stronie Kronopolu gdzie wyraźnie jest to napisane, tj. jako spoiwa używają
> żywic mocznikowo - formaldehydowych

w parametrach technicznych podana jest jego zawartość i norma

10. Data: 2006-04-20 11:35:19

Od: ytorkin <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

assp napisał(a):

> w parametrach technicznych podana jest jego zawartość i norma

Dlatego napisałem, że nie jestem pewien. Po prostu kiedyś pracowałem w
fabryce płyt pilśniowych i wiórowych i na szkoleniu bhb było mówione, że
tylko pilśnia zawiera szkodliwe substancje (m.in. wspomniany
fomaldehyd). A może jest tak, że różne firmy stosują różnego spoiwa.
Fabryka, gdzie pracowałem miała wszystkie obowiązujące normy więc może
używali innych klei.

Pozdrawiam,
Arek

pytanie o piec kaflowy