fruktoza

11. Data: 2003-01-03 14:58:28

Temat: Re: fruktoza
Od: "Musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Swoją drogą [OT] to skąd Wy macie takie nicki z jednaj bajki? Hafsa,
Kafka,
> Dieta, Musta :-)))))))))))))))))))))) Mam wrażenie czasem, że to jedna
osoba
> ;-))))))))))))))))))

Ja mam nick jako skrot od Mustafa
kiedys moglem wysylac tylko maile prez Onet i pilnie zakladalem konto po
wpisaniu 20 zajetych nickow stanelo na Mustafa do dzis nie wiem czemu. A
potem zrobilem skrot bo sie mnie czepiali rasisci ;-)

Frutkoza jest 1.8 razy slodsza od cukru. Latwo wtedy wszystko przeliczyc.

Bardzo ja lubie i jem sporo.

12. Data: 2003-01-03 15:45:52

Od: "Hafsa " <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Musta <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> Kafka,
> osoba

Nie przyszlo mi to do glowy...Moj to bardzo stare dalekowschodnie imie,ktorym
ktos kiedys ,dawno temu mnie nazywal,zostal sentyment.A przy tym nie jest
nigdy zajety przy logowaniu sie na jakas strone.

> Frutkoza jest 1.8 razy slodsza od cukru. Latwo wtedy wszystko przeliczyc.
>
> Bardzo ja lubie i jem sporo.

Musta,nie przesadzaj z ta fruktoza,qrcze,ale mam klawiature,myla mi sie
litery...
Fruktoza jest owszem cukrem o niskim IG,ale w organizmie wywoluje bardzo
wiele szkod.Sama fascynowalam sie tym cukrem do czasu,gdy wiecej
poczytalam.Podesle ci w najblzszym czasie blizsze informacje jak
zechcesz,dzis siedze w kafejce internetowej i czekam na wizyte u
dentysty ....na szczescie,nie ja bede siedziec na fotelu,tylko
corka.Pozdrawiam Hafsa

13. Data: 2003-01-03 16:07:16

Od: "Musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zechcesz,dzis siedze w kafejce internetowej i czekam na wizyte u
> dentysty ....na szczescie,nie ja bede siedziec na fotelu,tylko

A propos dentysty
opowiedzila mi kiedys moja dentystka ze jest alternatywna teoria powstawania
dziur w zebach.

Obecna jest taka ze - cukier jedza bakterie i robia dziury.

Ale nie wyjasnia to faktu dlaczego spozycie alkocholu tez powoduje dziury.

Jeden facet zaproponowal rozwiazanie - otoz do spalania cukru i alkocholu
potrzebny jest dwuwartosciowy pierwiastek wiec jak jesz duzo cukru to
organizm go pochlania z kad moze czyli z kosci i zebow. A zeby sie psuja.

wiec na Montim powinnismy miec zdrowe zeby.

musta(fa)

14. Data: 2003-01-03 16:32:06

Od: "Hafsa " <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Musta <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> organizm go pochlania z kad moze czyli z kosci i zebow. A zeby sie psuja.
>
> wiec na Montim powinnismy miec zdrowe zeby.

Ja mam zeby na szczesie wszystkie wyleczone,regularnie chodze na wizyty,Nie
psuja sie ,jak za czasow mlodosci,jakos odwrotnie niz u wszystkich,a moze to
kwestia regularnych wizyt????Corka ma aparat i teraz maly ubytek,ale wcale
wizyt sie nie boi,nie to co ja w jej wieku....
A co z ta fruktoza???Jakos przemilczales temat???Pozdrawiam Hafsa

15. Data: 2003-01-05 13:26:09

Od: "Musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co z ta fruktoza???Jakos przemilczales temat???Pozdrawiam Hafsa

nie przemilczalem tylko obiecalas z cos przeslesz, wiec czekam.

musta

16. Data: 2003-01-06 08:13:16

Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Musta" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> nie przemilczalem tylko obiecalas z cos przeslesz, wiec czekam.
>
> musta

Nie chce sie narzucac z informacjami.To jakbym zapukala do Ciebie do domu i
wprosila sie na obiad.Ok,wysle ci na priv.Pozdrawiam Hafsa

17. Data: 2003-01-06 09:42:01

Od: "Kafka" <i...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie chce sie narzucac z informacjami.To jakbym zapukala do Ciebie do domu
> wprosila sie na obiad.Ok,wysle ci na priv.Pozdrawiam Hafsa

To ja tez poprosze te informacje na temat fruktozy - moze byc na priv ;).
Chetnie sobie poczytam.

Pozdrawiam
Kafka

18. Data: 2003-01-06 12:02:01

Od: "Musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie chce sie narzucac z informacjami.To jakbym zapukala do Ciebie do domu
> wprosila sie na obiad.Ok,wysle ci na priv.Pozdrawiam Hafsa

Czemu nie - moi znajomi tak robia z przyjemnoscia.

ale serio
przeczytalem tekst i boje sie tego slowa "optymalny" na poczatku

moje wnioskii z czytania ze zrozumieniem (chyba):

Od fruktozy nie utyjesz za to po latach slepy umrzesz na miazdzyce.

czy to prawidlowe wnioski?
musta

19. Data: 2003-01-06 12:22:42

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> moje wnioskii z czytania ze zrozumieniem (chyba):
>
> Od fruktozy nie utyjesz za to po latach slepy umrzesz na miazdzyce.

Dawaj Musta ten artykuł na grupę w nowym wątku, albo tutaj. Będziemy bali
się razem :-)

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Jeśli nie masz na coś dowodów, używaj zwrotu "moim zdaniem".
http://republika.pl/misiczka/kuchnia/monti.htm

20. Data: 2003-01-06 12:42:21

Temat: Re: fruktoza- dlugie -art od Hafsy
Od: "Musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dawaj Musta ten artykuł na grupę w nowym wątku, albo tutaj. Będziemy bali
> się razem :-)

-----
"Optymalny" na temat fruktozy:

"Próbowałem znaleźć w biochemii Harpera zależność między fruktozą, a
poziomem
insuliny, ale nie udało mi się. Zdaje się, że wydzielanie insuliny jest
zależne od stężenia glukozy, a nie fruktozy. Jednak fruktoza może być
zamieniana na glukozę w wątrobie.
Wchłanianie glukozy w przewodzie pokarmowym odbywa się drogą transportu
aktywnego przy pomocy pompy sodowej, a fruktoza jest wchłaniana na zasadzie
dyfuzji prostej zgodnie z gradientem stężeń.
Co do wartości indeksu, to rzeczywiście może on być niski dla fruktozy, bo
większość fruktozy po dostaniu się żyłą wrotną do wątroby jest szybko
metabolizowana w szlaku pentozofosforanowym na tłuszcze i cholesterol.

Fruktoza nie jest tak idealnym cukrem jak opisał to [].
Mimo, że biochemia podaje iż wchłania się wolniej od glukozy, to jej
działanie
w organiźmie jest paskudne.
"Biochemia Harpera" wyd III rok 1995 str. 246 pisze:
"fruktoza znacznie szybciej niż glukoza ulega glikolizie w wątrobie.....
Pozwala to na pobudzenie przez fruktozę szlaków metabolicznych w wątrobie
prowadzących do wzmożonej syntezy kwasów tłuszczowych, estryfikacji kwasów
tłuszczowych i wydzielania VLDL oraz do zwiększenia stężenia
triacylogliceroli
w surowicy krwi"
Jak byś nie wiedział co to triacyloglicerole, to to samo co triglicerydy,
czyli tłuszcze badane przy badaniu krwi jako wskaźnik zagrożenia miażdżycą.

Na str.247 jest jeszcze tekst pt. "fruktoza i sorbitol uczestniczą w
patogenezie zaćmy cukrzycowej".

> Czy wiesz może jaka dawka fruktozy jest bezpieczna?

Nie mam pojęcia. Wszystko zależy od tego z jakimi innymi pokarmami była
zjedzona. Do jakich szlaków metabolicznych trafiła. Fruktozą nie można sie
od
razu otruć. Działanie jej rozciąga sie na lata".

jak schudnac
jak szybko schudnac?bez wyrzeczen:)
meridia
Opty-zalozenia diety