gardło- jodyną

1. Data: 2005-11-11 21:33:23

Temat: gardło- jodyną
Od: "A." <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy można smarowac gardło jodyną? a rozpuszczonąz wodą płukać gardło?

mam ciągły problem z gardłem, i ropą nad migdałami, zauważyłam,że tylko
jodyna stosowana punktowo lub płukanki mi pomagają,

dziękuję

2. Data: 2005-11-11 22:58:10

Temat: Re: gardło- jodyną
Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy można smarowac gardło jodyną? a rozpuszczonąz wodą płukać gardło?
>
> mam ciągły problem z gardłem, i ropą nad migdałami, zauważyłam,że tylko
> jodyna stosowana punktowo lub płukanki mi pomagają,

Mozna, ale oczywiscie wszystko z umiarem. Dziennie dorosly czlowiek powinien
przyjmowac ok 150 ug jodu. Wiec te pare kropelek na waciku do przetarcia
migdalow nie zaszkodzi, zwlaszcza ze choruje sie od czasu do czasu (w
jodynie 3% jodu o ile pamietam). Zauwaz ponadto ze sol jest jodowana i
robiac plukanie gardla stezonym roztworem soli w wodzie plukasz rownierz
jodem. Ja uzywalem i jakos zyje :)

--
Pozdrawiam Norbert :-)

3. Data: 2005-11-11 23:07:20

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> plukasz rownierz

ekhm to chyba w nowej ortografii :P

--
Pozdrawiam Norbert :-)

4. Data: 2005-11-12 12:03:51

Od: "A." <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:dl3875$27p$1@inews.gazeta.pl...

> ekhm to chyba w nowej ortografii :P
>
> --
> Pozdrawiam Norbert :-)

:)) no ja mam ropę w gardle non stop, a jak pędzluje jodyną to wypala i
nawet gorączka jeśli sie pojawia to od razu mija :)

5. Data: 2005-11-12 12:12:29

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> :)) no ja mam ropę w gardle non stop, a jak pędzluje jodyną to wypala i
> nawet gorączka jeśli sie pojawia to od razu mija :)

a co na to lekarz? jesli w kryptach i na zewnatrz ciagle pojawia sie ropa
(nie resztki jedzenia) to moze te migdalki przynosza wiecej szkod niz
korzysci.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

6. Data: 2005-11-12 18:33:22

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

(w nowej ortografii: ó->u , ch->h ,rz->sz lub ż )
Bardzo wiele lat temu, jakiś laryngolog zagencjanował mi gardło,
bardzo długo wcześniej horujące.
I pomogło, skutecznie.
Może wystarczy gencjana zamiast jodyny, a gencjana delikatniejsza.
--
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,
ktury ludzie ociężali umysłowo

pytanie o cilest
złogi - kamica
Fizjoterapeuta