garnki emalia olkusz na kuchni indukcyjnej

1. Data: 2010-09-11 09:27:33

Temat: garnki emalia olkusz na kuchni indukcyjnej
Od: xy <x...@x...sorry> szukaj wiadomości tego autora

Wszyscy na kuchnie indukcyjne kupuja garnki stalowe. Jakos nie jestem do
nich przekonany. Sporo sie slyszy o metalicznym smaku, wchodzeniu w
reakcje, robieniu sie jakis plam od soli itd. Wolalbym stare sprawdzone
garnki emaliowe, w ktorych w mojej rodzinie gotowano cale zycie.

Znalazlem cos takiego:

http://sklep.emalia.pl/sklep,produkt,id=77,komplet_f
lox_3_szt.html#tresc

Wygladaja porzadnie, a wg producenta mozna ich uzywac na kuchni
indukcyjnej (i myc w zmywarce, to sa dwa wazne dla mnie kryteria plus
wolalbym produkt inny niz made in china). Jednak garnki emaliowe nie
kojarza mi sie z kuchniami indukcyjnymi. I stad pytanie - jak to w koncu
jest i jak te garnki emali olkusz sie sprawdzaja? Inna sprawa, ze nie
wiem czy to jest typowy garnek emaliowy, moze w dnie sa jakies dodatkowe
warstwy? Zastanawia tez to okreslenie producenta "Wewnętrzna powłoka
EASY TO CLEAN", czy to oznacza, ze wnetrze nie jest z emali?

Ewentualnie zastanawiam sie nad zakupem innych garnkow tej firmy z
tanszej serii. Myslicie, ze sa tak duze roznice? Jak dla mnie
najbardziej istotna wydaje sie roznica w przykrywkach - te co podalem
maja przezroczysta i dziurke na pare.

2. Data: 2010-09-11 10:10:24

Temat: Re: garnki emalia olkusz na kuchni indukcyjnej
Od: konieczko <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-11 11:27, xy pisze:
> [...]
> tanszej serii. Myslicie, ze sa tak duze roznice? Jak dla mnie
> najbardziej istotna wydaje sie roznica w przykrywkach - te co podalem

Sluchaj tych idiotow pokroju Ikselki o metalicznym smaku w nierdzewnym
garnku to bedziesz zima w skarpetach popizdzal.

A garnek fakt ze emaliowany jest ale z tzw najtanszej czarnej stali jest
w srodku wykonany.

Widelce noze i lyzki tez bedziesz drewniane kupowal zamiast nierdzewki?

3. Data: 2010-09-11 10:42:48

Od: "Kostek Wycirowski" <k...@u...de> szukaj wiadomości tego autora

"konieczko"

> A garnek fakt ze emaliowany jest ale z tzw najtanszej czarnej stali jest w
> srodku wykonany.

Skąd ta informacja o "czarnej stali"?

4. Data: 2010-09-11 10:59:42

Od: konieczko <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-11 12:42, Kostek Wycirowski pisze:

> "konieczko"

> Skąd ta informacja o "czarnej stali"?

Tak sie popularnie nazywa stal weglowa w przemysle. Oczywiscie Stal to
stop wegla i zelaza a te z duzymi dodatkami niklu i chromu to wlasnie
stal kwasoodporna (kwasowka) i nierdzewna (nierdzewka).

Z garnkow bardziej bal bym sie tych z aluminiom i stopow bo jak wiadomo
zeby moga wypadac .

5. Data: 2010-09-11 19:31:41

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "xy" <x...@x...sorry> napisał w wiadomości
[...]

-------------
Mam garnki Famos tej firmy - z okuciami i szklanymi pokrywkami z dziurkami.
Emalia zewnątrz i wewnątrz. Gotują normalnie na płycie indukcyjnej.
Serie Flox i Glosa to nowe wyroby, nowocześniejszy kształt i odpowiednio
wyższa cena.
Wewnatrz emalia. Easy to clean ma oznaczać, że emalia zawiera jakąś
domieszkę ułatwiającą czyszczenie. Czytaj - zapewne są odporniejsze na
przywieranie. To pomysł podobny jak ich garnki do bigosu czy rosołu - w
praktyce trudno dostrzec różnicę w stosunku do "zwykłych emaliowanych". Też
można przypalić. Wszystko zależy od kucharza ;)
Zobacz jeszcze na stronie www.naczynia.olkusz.pl . Chyba większy wybór i
nieco taniej. Sklep sprawdzony. Mogę polecić.

JBP

6. Data: 2010-09-12 14:01:44

Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "konieczko" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> Z garnkow bardziej bal bym sie tych z aluminiom i stopow bo jak wiadomo
> zeby moga wypadac .

Zgadza się - kiedyś próbując taki ganek ugryźć wypadły mi jedynki.

--
Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę.

Proszę o wsparcie
mBank 28 1140 2004 0000 3002 3182 2875

Dziękuję za donację.

7. Data: 2010-09-12 15:17:37

Od: xy <x...@x...sorry> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Serie Flox i Glosa to nowe wyroby, nowocze?niejszy kszta?t i odpowiednio
> wy?sza cena.
> Wewnatrz emalia. Easy to clean ma oznacza?, ?e emalia zawiera jak??
> domieszk? u?atwiaj?c? czyszczenie. Czytaj - zapewne s? odporniejsze na
> przywieranie. To pomys? podobny jak ich garnki do bigosu czy roso?u - w
> praktyce trudno dostrzec r?nic? w stosunku do "zwyk?ych emaliowanych". Te?
> mo?na przypali?. Wszystko zale?y od kucharza ;)
> Zobacz jeszcze na stronie www.naczynia.olkusz.pl . Chyba wi?kszy wyb?r i
> nieco taniej. Sklep sprawdzony. Mog? poleci?.

Wlasnie takiej opinii szukalem. Chyba zdecyduje sie na ta emalie,
jeszcze pytanie ktory model.

8. Data: 2010-09-12 15:18:10

Od: xy <x...@x...sorry> szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2010-09-21 16:12:44

Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "xy" <x...@x...sorry> napisał w wiadomości

> http://sklep.emalia.pl/sklep,produkt,id=77,komplet_f
lox_3_szt.html#tresc

Nabyłam takie jakiś czas temu, używam na kuchni indukcyjnej, myję w
zmywarce.
Jest fajnie.
Są ciut ciężkawe, ale ja to raczej wątła jestem, więc pewnie mi się tylko
wydaje.

V-V

Czy to kanie, a jeśli nie to co ?
Ceny warzyw w tym sezonie
He...he
Wybielac ale CZYM - bo duzo roznego do wybielania
Taka ciekawa sprawa: Dwa garnki, ten sam bigos a różne smaki