gdzie sie udac?

1. Data: 2001-10-09 11:37:01

Temat: gdzie sie udac?
Od: "loveless" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich!
pare dni temu u podstawy czlonka pojawilo sie u mnie dosc bolesne
owrzodzenie. nie sadze, zeby to byla jakas choroba przenoszona droga
plciowa, bo od dawna nie mialem sytuacji, w ktorej moglbym sie zarazic od
drugiej osoby. poza tym dbam o higiene. poza tym nie mam, zadnych problemow
z oddawaniem moczu - nic mi nie piecze, nie swedzi, ale nie wiem co mi jest
i sie martwie, tym bardziej, ze jest to w miejscu tak waznym dla kazdego
mezczyzny. chcialbym sie z tym udac do lekarza. zapisalem sie nawet dzisiaj
do panstwowego dermatologa. nie wiem czy dobrze, poniewaz byl tam tez
gabinet lekarza zajmujacego sie chorobami przenoszonymi droga plciowa. moze
to do niego od razu powinienem sie zapisac. do dermatologa musze czekac az
tydzien, a jak zapytalem czy pomoze skierowanie od lekarza rodzinnego, to
pani z rejestracji odpowiedziala, ze im nie potrzebne sa skierowania. czy
musze az tyle czekac? przeciez w tym czasie potencjalna choroba moze
znacznie sie rozwinac. co mam zrobic, zeby przyjeto mnie ja najszybciej i
gdzie mam najpierw pojsc - do rodzinnego, do dermatologa, czy od razu do
lekarza zajmujacego sie chorobami przenoszonymi droga plciowa?
prosze o jak najszybsza odpowiedz.

2. Data: 2001-10-09 12:02:36

Temat: Re: gdzie sie udac?
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 9 Oct 2001, loveless wrote:

> do panstwowego dermatologa. nie wiem czy dobrze, poniewaz byl tam tez
> gabinet lekarza zajmujacego sie chorobami przenoszonymi droga plciowa. moze

a jaka jest roznica miedzy dermatologiem a wenerologiem?

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2001-10-09 13:19:15

Od: Oleńka <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gdzie mam najpierw pojsc - do rodzinnego, do dermatologa, czy od razu do
> lekarza zajmujacego sie chorobami przenoszonymi droga plciowa?
Idż do dermatologa, urologa (tak!) lub wenerologa.
Każdy powinien się zorientować o co chodzi...najwyżej Cię pokierują dalej.
O.

4. Data: 2001-10-09 20:24:32

Od: k...@s...pl (Tomek Kozinski) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 9 Oct 2001 14:02:36 +0200
Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> objawił(a):

> a jaka jest roznica miedzy dermatologiem a wenerologiem?

Taka jak między chirurgiem ogólnym i proktologiem. ;)

W wenerologii zncznie bardziej się dochodzenie epidemiologiczne i
umiejętności psycho-socjo-diagnostyczne. Poza tym jednostki chorobowe są
niecoinne. Przymiot, zapalenia cewki moczowej, AIDS - tego raczej deramtolog nie
prowadzi. Z drugiej strony wenerolog nie zainteresuje się łuszczycą i
liszajem płaskim.

--
pozdrowienia )/
od kozy. Y\_/

5. Data: 2001-10-10 16:44:58

Od: "loveless" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za odpowiedzi, ale moze ktos powie co mam robic zeby zostac wczesniej
przyjetym, a nie dopiero za tydzien. przeciez sa przypadki, kiedy trzeba sie
leczyc jak najszybciej, czy naprawde musze czekac te dwa tygodnie, tylko
dlatego, ze taka jest kolejka?
ewentualnie, co mi moze dolegac?

6. Data: 2001-10-11 06:36:20

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 10 Oct 2001, loveless wrote:

> [...]
> leczyc jak najszybciej, czy naprawde musze czekac te dwa tygodnie, tylko

moze Twoja dolegliwosc moze poczekac w kolejce. Jesli chory wymaga
natychmiastowej pomocy jest przyjmowany w trybie natychmiastowym, jesli
ma to byc procedura planowa jest wpisany na liste oczekujacych.

P.
----

7. Data: 2001-10-12 22:29:40

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

U?ytkownik Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych
napisa?:Pine.GSO.4.31.0110110834570.2122-100000@doro
ta.am.torun.pl...

> moze Twoja dolegliwosc moze poczekac w kolejce. Jesli chory wymaga
> natychmiastowej pomocy jest przyjmowany w trybie natychmiastowym, jesli
> ma to byc procedura planowa jest wpisany na liste oczekujacych.

A kto to ocenia w jakim trybie ma byc przyjety? - pani z rejestracji?

--
Aga

8. Data: 2001-10-13 08:27:28

Od: p...@a...torun.pl (Piotr Kasztelowicz) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 13 Oct 2001 00:29:40 +0200, "AnieszkaP"
<g...@p...onet.pl> wrote:

Witam

>A kto to ocenia w jakim trybie ma byc przyjety? - pani z rejestracji?
>
>--
>Aga

Moge napisac jak jest w moim szpitalu.

W przypadku skierowan do szpitala - kazdorazowo lekarz
na podstawie dostarczonej dokumentacji i zbadania pacjenta
w Izbie Przyjec. Po zbadaniu lekarz izby przyjec - co najmniej
z I stopniem specjalizacji - podejmuje decyzje o terminie
przyjecia. Czasami od razu uzgadnia sie terminy badan
diagnostycznych w roznych pracowniach i wowczas gdy
pacjent przychodzi do szpitala juz w dniu przyjecia jest
diagnozowany lub operowany itp.

W przypadku konsultacji w poradni - zwykle nigdy nie
sa to pacjenci wymagajacy ratowania zycia, bo wtedy
takich pacjentow kieruje sie do szpitala a nie na konsultacje
do poradni - tutaj zwraca sie uwage co lekarz kierujacy
napisal na skierowaniu. U nas w poradni osobami
ktore to oceniaja sa pielegniarki - a wiec tez personel
fachowy - a w przypadku watpliwosci pytaja lekarza.

Procedura ustalania terminow przyjec na Zachodzie
generalnie jest podobna.

9. Data: 2001-10-13 09:48:21

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> takich pacjentow kieruje sie do szpitala a nie na konsultacje
> do poradni - tutaj zwraca sie uwage co lekarz kierujacy

Ale on poszedl do dermatologa tam nie potrzeba skierowania i wlasciwie nikt
go nie obejrzal (poza pania z rejestracji). Co w takim przypadku- poprosic
zeby przyszla jakas bardziej kompetentna osoba?

Aga

10. Data: 2001-10-13 11:55:28

Od: "loveless" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...man.torun.pl...

> [...]
> ktore to oceniaja sa pielegniarki - a wiec tez personel
> fachowy - a w przypadku watpliwosci pytaja lekarza.

witam.
co do szpitala to sie zgadzam, ale w przypadku poradni dermatologicznej, to
nie potrzebne jest skierowanie. pacjent idzie sie zarejestrowac i czeka w
kolejce. jak powiedzialem pani z rejestracji, ze przyniose skierowanie od
rodzinnego, to dala mi do zrozumienia, ze to niczego nie przyspieszy. a jak
mam udowodnic, ze to jest pilna potrzeba konsultacji - mam sie rozebrac
przed okienkiem ? :o))). w mojej poradni nie bylo kogos, kto kwalifikowalby
pacjenta do wczesniejszej, czy pozniejszej wizyty w gabinecie. zastanawiam
sie wiec caly czas co jest podstawa wczesniejszego przyjecia? jak niby zajde
do poradni i trzymajac sie za krocze bede robil grymasy to zostane przyjety
wczesniej, a jak kulturalnie podejde do okienka i poprosze o jak najszybsza
konsultacje, bo mysle, ze takiej wymagam, to pani z rejestracji oceni to
jako przypadek, ktory moze poczekac kilka - kilkanascie dni?
pozdrawiam.
Marcin - loveless.

Prolaktyna - jakie badania
Pocenie sie rąk