glinka zielona

1. Data: 2002-07-30 12:45:52

Temat: glinka zielona
Od: "kameljanda" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :-)
Niedawno nabyłam owe cudo. Na ulotce wyczytałam, iż nadaje się nie tylko na
maseczki i okłady, lecz również do użytku wewnętrznego.
Czy znacie takie zastosowanie glinki i ewentualne skutki uboczne czy
przeciwwskazania dla matki kamiącej czy dziecka?
--
Łącząc serdeczne pozdrowienia:
Małgorzata

1. Data: 2002-07-31 06:37:59

Temat: Re: glinka zielona
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kameljanda" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy znacie takie zastosowanie glinki i ewentualne skutki uboczne czy
> przeciwwskazania dla matki kamiącej czy dziecka?

Jesli korzystasz z biblioteki to poszukaj tam ksiązki Elżbiety Cybulskiej
"Tajemnice medycyny niekonwencjonalnej" Jest w niej caly rozdzial poswiecony
glince, rzeczywiście ma mnóstwo zastosowań( np.do sterylizacji wody pitnej,
przy astmie, biegunkach, zylakach, migrenach i jeszcze innych schorzeniach)

pozdrawiam
Basia i Dzieciaczki

1. Data: 2002-07-31 08:21:35

Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org> szukaj wiadomości tego autora

Basia napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
pitnej,
>przy astmie, biegunkach, zylakach, migrenach i jeszcze innych schorzeniach)

No... do tego glinki czyli bentonity stosowane są powszechnie do wykonywania
mas formierskich, jako dodatek do płuczki wiertniczej, do utylizacji odpadów
zwierzęcych. Nawet pampersy mają warstwę wodoszczelną z dodatkiem bentonitów
przetworzonych ;-)))))

--
___________________"Stachanow"______ _ _ ___ ______ __ _ _
Pozdrawiam, Mariusz "Jaszyn" Łukasz | | /_\ / __||_ /\ \ / /| \| |

1. Data: 2002-07-31 08:32:15

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
odpadów
> zwierzęcych. Nawet pampersy mają warstwę wodoszczelną z dodatkiem

moze nie wszystko to co wymieniłes robią z glinki zielonej...

pozdrawiam
Basia

ps. cegly tez ludzie kiedys robili recznie z gliny;-)

1. Data: 2002-07-31 09:45:11

Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org> szukaj wiadomości tego autora

>wykonywania
>odpadów
>bentonitów
>

>moze nie wszystko to co wymieniłes robią z glinki zielonej...

yhm. tzw. glinka zielona to bentonit, a dokładniej zielona odmiana tej
glinki. zapomniałem dopisać, że ta "cudowna" glinka to także składnik
czopków i środek do klarowania wina ;-)))

A jeśli chodzi o urodę, to główne działanie bentonitu polega na dużych
możliwościach wchłaniania białek, tłuszczy. Wchłania kilkanascie razy
większą objętość łoju niz ilość, którą nakłada się na skórę! Dlatego jest to
taki dobry środek na trądzik i świecącą się przetłuszczającą skórę. Jednak
nie likwiduje on przyczyn tej dolegliwości, ale objawy (zresztą to chyba
najwazniejsze ;-))

>ps. cegly tez ludzie kiedys robili recznie z gliny;-)

nadal glina jest głównym składnikiem cegły, tu się niewiele zmieniło. ;-)

1. Data: 2002-08-01 17:20:43

Od: "kameljanda" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jeśli chodzi o urodę, to główne działanie bentonitu polega na dużych
> możliwościach wchłaniania białek, tłuszczy.

Dla tego świetnie nadaje się na maseczki i cóż w tym złego?
Nasz pospolity chlebek też konserwowany jest tzw. ulepszaczem zrobionym min.
z...świńskiej sierści. ;-)

Mnie tylko zastanawia czy i o ile może mieć negatywny wpływ na młody
organizm dziecka lub karmiącej mamy( czy przypadkiem dzieciątko nie "napije
się" owej glinki z piersi mamy)
--
Łącząc serdeczne pozdrowienia:
Małgorzata z przychówkiem:

1. Data: 2002-08-01 17:23:53

Od: "kameljanda" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za namiary Basiu, na pewno skorzystam :-)

>Jest w niej caly rozdzial poswiecony
> glince, rzeczywiście ma mnóstwo zastosowań( np.do sterylizacji wody
pitnej,
> przy astmie, biegunkach,

A tak, warto zabrać ze sobą glinkę na wakacje, gdzie pijiemy wodę z
niewaidomego źródła...
Zastanawiam się czy Smecta w swym składzie nie ma glinki...bo podobnie
wygląda. Dobrze jest mieć pod ręką takie zastępstwo na przykrą przypadłość
:-)

1. Data: 2002-08-02 08:24:23

Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org> szukaj wiadomości tego autora

kameljanda napisał(a) w wiadomości: ...

>Dla tego świetnie nadaje się na maseczki i cóż w tym złego?
>Nasz pospolity chlebek też konserwowany jest tzw. ulepszaczem zrobionym
min.
>z...świńskiej sierści. ;-)

A czy ja piszę, że to coś złego??? :-)

>Mnie tylko zastanawia czy i o ile może mieć negatywny wpływ na młody
>organizm dziecka lub karmiącej mamy( czy przypadkiem dzieciątko nie "napije
>się" owej glinki z piersi mamy)

Chyba nie... Bentonit jest raczej szkodliwy tylko w sytuacji, gdy za dużo
się pyłu nawdychamy... Choć z dziecmi to zawsze jest inaczej, warto się
zapytać pediatry...

z przychówkiem: lipcowy Lewek - 2002)_ _ ___ ______ __ _ _
[...]

na mokre włosy
Re: Dotarlam.