głodówka

11. Data: 2004-02-25 07:53:45

Temat: Re: głodówka
Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
news:c1fuht$64a$1@inews.gazeta.pl...
> napisales ze glodowke najlepiej robic dzien przed pelnia i nowiem a tym
> czasem na tym kalendarzu treningowym przypada to troche inaczej..
> czy moglbys mi to jakos sprostowac?
> bede wdzieczna

Według książek G.P.Małachowa "Lecznicza głodówka" oraz "Biorytmologia i
urunoterapia" najlepsze dni na głodówki sa następujące:
"Dzień 11 kalendarza księżycowego "ekadaszi" najlepszy na głodówkę i
oczyszczanie.
Dzień 14 nosi nazwę "dwie rury", co symbolizuje rury odpływowe, którymi
usuwane są z organizmu zanieczyszczenia. Można wtedy głodować na sucho.
Dni 23,26 (ekadaszi - 11 dzień po pełni),29 najlepsze na głodówki"
(opisane jest to na końcu strony)

Oczywiście należy pamiętać, że przeprowadzanie głodówek dłuższych niż
jednodniowe da dopiero jakieś wymierne rezultaty. W wypadku dłuższego okresu
bez jedzenia te informacje o najlepszych dniach przydają się, aby wiedzieć
kiedy zacząć wychodzić np. z 10-dniowej z głodówki.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

12. Data: 2004-02-25 07:58:15

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pchla Szachrajka" <katja_c@NO_SPAM.poczta.fm> napisał w
wiadomości

> No właśnie, czy w ogóle taka jednodniowa "przerwa w jedzeniu" ma
sens(czyt.
> dobry wpływ na organizm)?? czy lepiej sobie odpuścić i zebrać siły na
> prawdziwą co najmniej 7-dniową głodówkę?? :-)

Wiadomo, że efekt oczyszczania organizmu jest niewielki przy jednodniowej,
ale daje to przynajmniej na chwilę odpoczynek dla układu trawiennego, co też
ma pozytywny efekt.

> Z jednej strony chciałabym
> spróbować, zachęcona doświadczeniem niektórych grupowiczów :-), ale z
> drugiej strony obawiam się, zdradliwego schudnięcia. Nie jestem na żadnej
> diecie i być nie zamierzam, ale boję się, że po głodówce nagle przybiorę
na
> wadze. Chyba że jest jakiś sposób stopniowego powrotu do normalnego
> jedzenia. Ktoś posłuży radą?? ;-)

Polecam książkę "Lecznicza głodówka". Tam jest wszystko opisane, tzn.
podstawy teoretyczne oraz praktyczne zalecenia do wykonywania głodówek o
różnej długości.

13. Data: 2004-02-25 09:11:22

Od: "ZygZag" <Z...@Z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trapez" <t...@p...wp.pl> napisał

> Oczywiście należy pamiętać, że przeprowadzanie głodówek dłuższych niż
> jednodniowe da dopiero jakieś wymierne rezultaty.

.. no i oczywiście należy pamiętać, że nie ma to jak przeczytanie tej
książeczki. (lecznicza głodówka - autor podany wyżej gdzieś w wątku)
Moim zdaniem wiele wyjaśnia i zapobiega popełnieniu wielu błędom podczas
planowania, przeprowadzania i wychodzenia z głodówek.
IMHO nie warto robić głodówki na własną rękę nie mając pojęcia "z czym to
się je" (tia... ;) )
tak że (to uwaga raczej do Marty )-> jak chcesz przeprowadzić głodówkę, to
najlepiej przeczytaj tę książeczkę. Naprawdę wiele można się z niej
dowiedzieć.
I raz jeszcze gwoli wyjaśnienia:
ekadaszi - 11 dzień PO nowiu i PO pełni. :)))

ale w książeczce jest też pomocny sympatyczny inny podział: na osoby spod
"znaku" Wiatru, Powietrza i ognia bodajże.. i również plan głodówek z
uwzględnieniem tych osobistych "parametrów".
Warto zapoznać się z nimi i dobrać sobie plan zdrowego stosowania głodówek i
w ogóle zycia ;)))))))

pozdrawiam,

--
ZygZag
at autograf pl

14. Data: 2004-02-25 10:34:49

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ZygZag" <Z...@Z...pl> napisał w wiadomości

> I raz jeszcze gwoli wyjaśnienia:
> ekadaszi - 11 dzień PO nowiu i PO pełni. :)))

Dokładnie jak napisałem :)
(a najdokładniej 11 dzień po nowiu oraz 26 dzień po nowiu = 11 dzień
po pełni)

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

Pora o specjalistach pomysleć...