goraca czekolada - moze ktos mi pomoze?

1. Data: 2004-10-25 16:01:33

Temat: goraca czekolada - moze ktos mi pomoze?
Od: "mhl999 " <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

ja moze zupelnie inaczej. poszukuje przepisow na goraca czekolade. kazdy z
was ma w domu pewnie jakas ksiazke kucharska tudziez rozne zapiski.
bylbym wdzieczny gdybycie podzielili sie ta wiedza ze mna.

coz chce zrobic? stworzyc strone internetowa z przepisami na goraca czekolade
tak aby w przyszlosci bylo nam latwiej ja wypic:)

dlaczego? bo bardzo ja lubie:)

pozdrawiam
wojtek

1. Data: 2004-10-25 21:02:08

Temat: Re: goraca czekolada - moze ktos mi pomoze?
Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: clj80t$kpp$...@i...gazeta.pl,
Od: mhl999 <m...@N...gazeta.pl>
Było:
> coz chce zrobic? stworzyc strone internetowa z przepisami na goraca
> czekolade tak aby w przyszlosci bylo nam latwiej ja wypic:)
>
> dlaczego? bo bardzo ja lubie:)

Większość ludzi jest dumna ze swoich umiejętności i wiedzy ;-)

Proponuję zrobić stronę o czekoladzie z możliwością wpisania "swojego"
przepisu. Wtedy ludzie będą wpisywać przepisy i podpisywać się 8-)

Ty będziesz miał swoją wymarzoną stronę o przepisach na czekoladę a cała
reszta będzie skromnie doceniona :D

--------
Przy odpowiedzi na priv proszę usunąć oczywiste 2 nadwyżki tekstu
--------
Sławek SWP
Zajrzyj na : http://teampoland.republika.pl/

1. Data: 2004-10-26 05:53:56

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

poszukaj na stronie Pascala... kiedyś robił przepyszną czekoladę po
Kreolsku.. czy jakoś tak...
mniam...

Jini - anioł kobieta, co to musi uważać na swoje rubensowskie kształty....
;-))

1. Data: 2004-10-26 07:14:15

Od: "Agatek" <agatek@_nospam_site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mhl999 " <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> ja moze zupelnie inaczej. poszukuje przepisow na goraca czekolade. kazdy z
> was ma w domu pewnie jakas ksiazke kucharska tudziez rozne zapiski.
> bylbym wdzieczny gdybycie podzielili sie ta wiedza ze mna.

Po wielu próbach zrobienia "idealnej" gorącej czekolady, niestety musiałam
pozostać przy jak najlepszych substytutach- kakao (kakale brzmiałoby
niesmacznie :)). W Polsce nie udało mi się zakupić dobrego, te wszystkie
nesquicki, puchatki nie nadają się do niczego. Jakieś "czekolady" do picia
też można zakupić, ale smaku to nie ma... Kiedyś była "czekolada" firmy
Catbury (tak się to pisze?) ale też słodka jak licho...

Obecnie regularnie i nałogowo kupuję kakao "Suchard Express" z Niemiec. Smak
ma akceptowalnie czekoladowy, słodzony jest sokiem winogronowym, więc nie
czuje się jakiś sztucznych aromatów (co w innych śmieciuchach było nie do
zniesienia).

Co robię z tym kakaem? cynamon, bita śmietana, spienione mleko, czasem
trochę startej gorzkiej czekolady. Dobre. Ale wciąż tylko substytut...

Do tej pory prawdziwej gorącej czekolady nie uświadczyłam nigdzie. Nawet w
kawiarni "Czekolada" w Krakowie. Choć dobre było to co podali: z jakimiś
przyprawami. Coś oprócz cynamonu na pewno....

Chciałabym skosztować kiedyś takiej prawdziwej. GORZKIEJ! Jak się ją robi? I
jeszcze jak robić taką z chilli?

Agata (znad herbaty, kakao wieczorem, codziennie, nałóg...)

1. Data: 2004-10-26 09:03:41

Od: emati <e...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agatek napisał(a):

> Użytkownik "mhl999 " <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

ciach ciach

polecam kakao (niestety nie pamiętam nazwy) takie z wiatrakami na paczce
-holenderskie. Bardzo dobre (mocne).
Ja robie z tego i palce lizać....

1. Data: 2004-10-26 09:07:36

Od: "Agatek" <agatek@_nospam_site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "emati" <e...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

> ciach ciach
>
> polecam kakao (niestety nie pamiętam nazwy) takie z wiatrakami na
> paczce -holenderskie. Bardzo dobre (mocne).
> Ja robie z tego i palce lizać....

A jak robisz? To nie jest takie, co to tylko do gotującego się mleka trza
wsypać? Bo jakoś gotowanie mleka, kożuch, garnek do mleka i inne antyczne
czynności/zapomniane akcesoria są mi obce, a mleko wykipi ZAWSZE :( W
dodatku się przypali. Jeśli może być bardzo gorące, takie mikrofalowo, to
biorę :)

Agata

1. Data: 2004-10-26 09:19:27

Od: emati <e...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

ciach

> [...]
> antyczne czynności/zapomniane akcesoria są mi obce, a mleko wykipi
> ZAWSZE :( W dodatku się przypali. Jeśli może być bardzo gorące, takie

hmmm. kakao nie jest typu instant więc trzeba dokładnie wymieszać żeby
grud nie było.
Ja robię tak:
pół litra mleka podgrzewam żeby było dosyć gorace,
połowę z tej połowy zuzywam do rozmieszania kakao (dwie super czubate
łyżki) + cukier (wedle uznania (ja daję łyżkę) resztę mleka miksuję
żeby troszkę zgęstniało, dodaję 2 łyżki mleka skondensowanego
(słodzonego) z puszki.
całość wlewam powoli do rondelka i powolutku podgrzewam (żeby się nie
zagotowało)
potem to juz wystarczy do kubeczka nalac sobię porcję, no i ... palce
lizać....

1. Data: 2004-10-26 09:49:21

Od: "Agatek" <agatek@_nospam_site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zagotowało)
> potem to juz wystarczy do kubeczka nalac sobię porcję, no i ... palce

O rany rany rany. Idę po mleko skondensowane do sklepu. I po kakao z
wiatrakiem. Nie będzie za słodkie jak dasz i cukru i mleka słodzonego? Mleka
używasz 2% czy 3,2%? I jeszcze czy próbowałaś z przyprawami
poeksperymentować?

Agata (co znów na zimę jak niedźwiedź się otłuszczy, ale na chandrę kakao
najlepsiejsze)

1. Data: 2004-10-26 11:16:29

Od: c...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

jak tam czekolada

1. Data: 2004-10-26 11:24:12

Od: emati <e...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poeksperymentować?
>
> Agata (co znów na zimę jak niedźwiedź się otłuszczy, ale na chandrę

:-) to spróbuj cukier dodawac na końcu (chyba to nie ma znaczenia)
mleczko uzywam 2% (łaciate)
a co do przypraw to kombinowałem z laską wanilii i cynamonem i kawą, ale
szczerze to wole takie bez niczego...

daj znać czy smakowało!

O pizzy jeszcze... hint technologiczny
Mrożenie