goraca prosba foie gras

1. Data: 2004-05-10 10:06:56

Temat: goraca prosba foie gras
Od: "m...@e...pl" <l...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

gdzie w warszawie mozna zaopatrzyc sie w pasztet z foie gras ( o samych
watrobkach niewspomne bo chyba niedostepne:( )

z gory dziekuje

mk

1. Data: 2004-05-10 14:43:19

Temat: Re: goraca prosba foie gras
Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

"m...@e...pl" wrote:
> gdzie w warszawie mozna zaopatrzyc sie w pasztet z foie gras ( o samych
> watrobkach niewspomne bo chyba niedostepne:( )

ustawa o ochronie zwierzat, art.12:
4. Zabrania się tuczu gęsi i kaczek na stłuszczone wątroby.
6. Zabrania się importu zwierząt i produktów zwierzęcych uzyskanych w
wyniku
chowu lub hodowli z naruszeniem przepisów niniejszej ustawy.

foie gras (czyli stluszczone watroby), w zw. z okrucienstwem wobec zwierzat
z jakim sie wiarze, jest w polsce prawnie zakazane. szczegoly, ze wzgl.na
profil grupy, pozwole sobie przemilczec. mam nadzieje, ze nakloni cie to
jednak do odrobiny refleksji na ten temat.

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2004-05-11 06:47:25

Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> gdzie w warszawie mozna zaopatrzyc sie w pasztet z foie gras ( o samych
> watrobkach niewspomne bo chyba niedostepne:( )
>
> z gory dziekuje

No więc pasztet WYTWARZANY WE FRANCJI (czyli nie naruszający przywołanej
ustawy....),
bywa na bazarku na Polnej...

Pozdr

1. Data: 2004-05-11 07:08:13

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jot.be" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> No więc pasztet WYTWARZANY WE FRANCJI (czyli nie naruszający przywołanej
> ustawy....),
Naruszający:

6. Zabrania się _importu_ zwierząt_ i _produktów_ zwierzęcych_ uzyskanych w
wyniku
chowu lub hodowli z naruszeniem przepisów niniejszej ustawy.

Pasztet ten jest _produktem_ zwierzęcym_ uzyskanym w wyniku hodowli z
naruszeniem niniejszej ustawy" , bo robi się go z części zwierząt hodowanych
w sposób naruszający daną ustawę i _importowanych_ na teren Polski, co jest
przez tą ustawę także zabronione.

Naprawdę warto umieć czytać przepisy - bo można potem pieniążki na karniaki
niepotrzebnie tracić.

Sowa

1. Data: 2004-05-11 07:18:31

Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyniku......

> Naprawdę warto umieć czytać przepisy - bo można potem pieniążki na

Ależ właśnie czytam, i to staram się dokładnie....
Od 1.05 przywóz z Francji nie jest IMPORTEM w rozumieniu polskich przepisów
prawnych :-))

Pozdr

1. Data: 2004-05-11 07:36:55

Od: "Nixe" <n...@i...peel> szukaj wiadomości tego autora

jot.be pisze:
> Od 1.05 przywóz z Francji nie jest IMPORTEM w rozumieniu polskich
> przepisów prawnych :-))

Co nadal nie zmienia faktu, że sam wyrób jest wytwarzany niezgodnie z ustawą.

--
PozdrawiaM

1. Data: 2004-05-11 07:46:20

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od 1.05 przywóz z Francji nie jest IMPORTEM w rozumieniu polskich
przepisów
> prawnych :-))

Serio? Wejście do unii spowodowało że określenie import jest obowiązujący
prawnie tylko w wypadku przekraczania towarów przez granice Unii?
Szczerze pytam.

Sowa

A w związku z tematem - proszę, okażcie trochę litości dla tych biednych
zwierząt i nie kupujcie tego specjału - naprawdę sposób w jaki są hodowane
jest okropny i nie przypadkiem jest zakazany.

1. Data: 2004-05-11 07:54:42

Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co nadal nie zmienia faktu, że sam wyrób jest wytwarzany niezgodnie z
ustawą.

We Francji???????Niezgodnie z polską ustawą???????
Polska ustawa zakazuje wyrobu we Francji????
Coż.....Francuzi mogą o tym nie wiedzieć......... :-))

Jakbym nie czytał, wychodzi mi, że ten pasztet stoi obecnie
na tej Polnej legalnie....

Swoją drogą powinniśmy chyba już iść z tą dyskusją na pl.soc.prawo,
zanim ktoś nas przywoła do porządku.... :-))

Pozdr

1. Data: 2004-05-11 08:05:02

Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Serio?

Serio.Importem jest przywóz towaru "z miejsca poza granicą Unii do miejsca
na terytorium kraju".

> A w związku z tematem - proszę, okażcie trochę litości dla tych biednych
> zwierząt i nie kupujcie tego specjału - naprawdę sposób w jaki są hodowane
> jest okropny i nie przypadkiem jest zakazany.

To już było jakby kilka razy.......neverending story.....
Przemysłowy chów kurczaków, dozwolony prawem,
jest natomiast bardzo humanitarny....

Wiem, wiem , drobiu też nie jeść i w ogóle zwierząt.....

Pozdr

1. Data: 2004-05-11 08:14:17

Od: "Nixe" <n...@i...peel> szukaj wiadomości tego autora

jot.be pisze:

> We Francji???????Niezgodnie z polską ustawą???????
> Polska ustawa zakazuje wyrobu we Francji????

Nie, polska ustawa zakazuje wwozu takiego towaru na teren Polski.
Przedtem nazywalo się to po prostu zakazem importu. To, że weszliśmy do Unii
i nie ma czegoś takiego, jak import w dosłownym tego słowa znaczeniu, niczego
nie zmienia - u nas nadal obowiązuje ta sama ustawa.

> Coż.....Francuzi mogą o tym nie wiedzieć......... :-))

Nie muszą nic wiedzieć. Ważne jest to, co powinni wiedzieć Polacy.

> Jakbym nie czytał, wychodzi mi, że ten pasztet stoi obecnie
> na tej Polnej legalnie...
> Swoją drogą powinniśmy chyba już iść z tą dyskusją na pl.soc.prawo,
> zanim ktoś nas przywoła do porządku.... :-))

Pewnie tak. Moim skromnym zdaniem, jeśli w Polsce obowiązuje dana ustawa, a
mimo to sprzedawane są produkty wytworzone niezgodnie z tą ustawą (i nieważne
gdzie są wytwarzane), to produkt sprzedawany (a wcześniej sprowadzany) jest
nielegalnie.

--
PozdrawiaM

placki ziemniaczane