zapiekanka ze szpinaku

1. Data: 2004-05-10 08:32:20

Temat: zapiekanka ze szpinaku
Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Czy zna ktoś może przepis na taką zapiekankę ze szpinaku, którą można potem
kroić i jeść jak ciasto? Jadłam kiedyś coś takiego w jakiejś knajpce typu
bistro. Na pewno była ta zapiekanka z jajami i szpinakiem, ale nie umiem
wymyślić jej wykonania i co tam mogło być jeszcze (może ryż?). Na
www.szpinak.prv.pl też nic podobnie wyglądającego chyba nie ma.
Ewa

1. Data: 2004-05-10 12:45:50

Temat: Re: zapiekanka ze szpinaku
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
> Czy zna ktoś może przepis na taką zapiekankę ze szpinaku, którą
można potem
> kroić i jeść jak ciasto?

A może to był suflet a nie zapiekanka?

pozdr

cherokee

1. Data: 2004-05-10 13:41:24

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

In news:c7nt8n$hq2$1@absinth.dialog.net.pl, Cherokee gd wrote:
> Użytkownik "Medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
>
> A może to był suflet a nie zapiekanka?

A może quiche? :-)

Hania

1. Data: 2004-05-10 13:51:03

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
> Czy zna ktoś może przepis na taką zapiekankę ze szpinaku, którą można
potem
> kroić i jeść jak ciasto?

Na tartę - można kroić w kliny jak pizzę jeść.

Sowa

1. Data: 2004-05-10 18:32:18

Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanna Burdon" <h...@n...com> napisał w wiadomości

> A może quiche? :-)

A co to takiego?
To, co jadłam, wyglądało jakby było wcześniej ubite na puszystą masę a potem
zapieczone. Można to było jeść chyba też na zimno.
Oj, chyba przejdę się do tej knajpki i jeszcze raz przetestuję :-). Przepisu
mi pewnie nie podadzą.
Taką mam ochotę na coś pysznego ze szpinaku. Nie wiem, co mnie naszło,
kiedyś w ogóle patrzeć na szpinak nie mogłam. Dzisiaj zrobiłam zupę
szpinakową z jajkiem a jeszcze pół kg liścia mi zostało (kupiłam piękny
szpinaczek).
Ewa

1. Data: 2004-05-10 18:34:48

Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
> potem
>
> Na tartę - można kroić w kliny jak pizzę jeść.

Nie, nie. To, o co mi chodzi, było jednolite. Spróbowałabym tej tarty, ale
nie mam odpowiedniej blaszki.
Ewa

1. Data: 2004-05-10 18:41:35

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Medea <e...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c7ohsd$s7h$...@a...news.tpi.pl...

> Użytkownik "Hanna Burdon" <h...@n...com> napisał w
wiadomości

(cut)
> [...]
> kiedyś w ogóle patrzeć na szpinak nie mogłam. Dzisiaj zrobiłam zupę
> szpinakową z jajkiem a jeszcze pół kg liścia mi zostało (kupiłam piękny

..podsmaz na masle chwile z czosnkiem i swiezo mielonym pieprzem...dopraw
sola i na sito..wez jaj...ubij mocno mikserem jaja...wmieszaj szpinak i na
patelni zrob nazwijmy to frittate :)...usmaz na masle z przerzuceniem
delikatnym przy pomocy talerza

albo..quiche :) (placek kruchy z nadzieniem jajeczno - serowo - smietanowo -
szpinakowym - zapieczone w piecu)...

agataw

1. Data: 2004-05-10 18:45:09

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Medea <e...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c7oi16$srk$...@a...news.tpi.pl...

> Nie, nie. To, o co mi chodzi, było jednolite. Spróbowałabym tej tarty, ale
> nie mam odpowiedniej blaszki.
> Ewa

Ewcia...dawaj w tortownicy!!!

agataw

1. Data: 2004-05-10 20:07:00

Od: "Dorunia" <d...@e...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
: Czy zna ktoś może przepis na taką zapiekankę ze szpinaku, którą można
potem
: kroić i jeść jak ciasto?

Ja skądś taki przepis:

"Pasztet ze szpinaku

Składniki:
- 500 g szpinaku świeżego,
- 300 g serka białego typu "Bieluch",
- 4 jajka,
- 1 szkl. mleka,
- 8 łyżeczek kaszy manny (ja daje kukurydziana),
- 1 łyżeczka soli,
- pieprz,
- gałka muszkatałowa najlepiej w całości (potrzebujemy 1/4 kulki).

Jak przyrządzić?
Kasze mannę należy wymieszać z małą ilością mleka, tak żeby zwilgotniała.
Jajka miksujemy z serem. Szpinka podsmażamy przez 2 minuty na rozgrzanej
patelnii następnie dodajemy do zmiksowanych jajek z serem, miksujemy to,
dodajemy mleko, kasze mannę, sól, pieprz, startą gałke muszkatałową, wszytko
razem miksujemy. Foremke keksową (ok. 25 cm) smarujemy tłuszczem i opruszamy
bułka tartą, wlewamy mase szpinakową Wkładamy do nagrzanego piekarnika do
temperatury 180 stopni, pieczemy przez 1 h.

Można podawć pasztet na ciepło lub na zimno, kroimy w plastry. Proponuje do
paszetu sos "tzatziki": starty zielony ogórek, 1 Bieluch, 1 kubek jogurtu, 5
zmiażdżonych ząbków czosnku,sól, pieprz, wszytko razem wymieszać."

Ja ostatnio robiłam troszkę inaczej. Użyłam mrożonego szpinaku, nie
dodawałam mleka, tylko pare łyżek kaszy kukurydzianej i trochę soku z
cytryny.
Wyszedł naprawdę pyszny!!

pozdrawiam i życzę smacznego :)

--