grypa - pomozcie, prosze

1. Data: 2003-02-22 16:29:36

Temat: grypa - pomozcie, prosze
Od: "Beata" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
dopadla mnie grypa. Od wczoraj potworne bole miesni, temperatura do 39.6,
kaszel i katar znikomo. Do lekarza pojde, ale w poniedzialek od rana, jakos
nie wydaje mi sie, zeby to byl problem dla pogotowia, wiec spokojnie chce
doczekac.
Biore paracetamol 0.5 g i witamine C, przykladam mrozonke do watroby, mam w
domu jeszcze takie amerykanskie cudo NyQuill w wersji na dzien i na noc. I
teraz pytanie - ile ja tego Paracetamolu moge wziac bezpiecznie dobowo?
Lykac co jakis ustalony czas czy wtedy, jak mi goraczka leci do gory? Laczyc
z tym NyQill - to taki syrop /doxylamina, dextromethorphan,
acetaminophen,pseufoefedryna/? I czy zbijac goraczke, czy po prostu lezec i
czekac, az sobie organizm poradzi? :-)

pozdrawiam,
Beata
m...@o...pl

2. Data: 2003-02-22 16:43:28

Temat: Re: grypa - pomozcie, prosze
Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:b388ta$1n8$1@SunSITE.icm.edu.pl, Beata <m...@o...pl>:
> [...]
> 39.6, kaszel i katar znikomo. Do lekarza pojde, ale w poniedzialek od
> rana, jakos nie wydaje mi sie, zeby to byl problem dla pogotowia,

To bardzo wysoka temperatura...
Oprocz pogotowia jest jeszcze pomoc dorazna oraz lekarz rodzinny.

> [...]
> goraczka leci do gory? Laczyc z tym NyQill - to taki syrop
> /doxylamina, dextromethorphan, acetaminophen,pseufoefedryna/?

Zwracam uwage, ze paracetamol = acetaminophen, a wiec te dawki musisz
zsumowac, jesli bierzesz oba specyfiki.

Przy tak wysokiej goraczce ja bym bral aspiryne, nie paracetamol, chyba ze
jest Ci przeciwskazana.

I nie zwlekalbym z kontaktem z lekarzem.

--
Robert

3. Data: 2003-02-23 16:03:57

Od: "Beata" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Przy tak wysokiej goraczce ja bym bral aspiryne, nie paracetamol, chyba ze
> jest Ci przeciwskazana.
>
> I nie zwlekalbym z kontaktem z lekarzem.
--------------------
Wielkie dzieki za reakcje na moj post. Temperatura mi na szczescie spadla,
jutro rano pojde do lekarza.

Jeszcze raz dziekuje,
Beata
m...@o...pl

4. Data: 2003-02-23 16:13:50

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:b3arkj$fjj$1@SunSITE.icm.edu.pl, Beata <m...@o...pl>:
> Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> --------------------
> Wielkie dzieki za reakcje na moj post. Temperatura mi na szczescie
> spadla, jutro rano pojde do lekarza.

Ciesze sie.

Pytalas o dawkowanie paracetamolu.
500-1000 mg jednorazowo, powtarzac nie czesciej niz co 4 godz., 2-4 razy na
dobe (czyli nie wiecej niz 4xdobe). Przy dluzszym stosowaniu za maksymalna
dawke przyjmuje sie 2600 mg. Przed jedzeniem dziala silniej.

No i uwazaj na laczenie specyfikow - jak pisalem, Amerykanie paracetamol
nazywaja acetaminophen - grozi przedawkowanie.

Nie zaleca sie tez jednoczesne przyjmowanie paracetamolu i aspiryny - lepiej
sie zdecydowac na jedno.

--
Robert

pytań kilka dotyczących stulejki
MASAŻ-proszę o ciekawe artukuły w tym temacie
Preparaty celulozowe...
ostry dyżur
Zwichniecie stawu obojczykowo-barkowego 1 stopnia