Re: grzyby leśne przy domu -pytanie do praktyków

From: Igor Kotlicki <t...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: grzyby leśne przy domu -pytanie do praktyków
Date: Sat, 28 Jun 2008 22:37:04 +0200

Bbjk pisze:
> Mamy bardzo duży "ogród", a właściwie łąkę, gdzie rośnie trochę leśnych
> drzew i krzewów samosiejek, już dorosłych, trochę posadzonych świerków i
> jodeł, trochę drzew owocowych,teren jest porośnięty trawą, koszony, poza
> wydzielonymi małymi "ogródkami" z kwiatami. Z trzech stron tuż za płotem
> jest wielki las mieszany, park narodowy, mieszany z przewagą sosny. Chcę
> na opisanym terenie posiać coś takiego:
> http://www.centrumogrodnicze.pl/opis.php?towID=3
>
> Czy te grzyby mają szansę wyrosnąć pod ww. drzewami "ogrodowymi", czy
> [...]

Hmmm ... jesli masz las za plotem to i grzyby masz za plotem, a zatem te
grzyby za plotem sie same wysiewaja ... grzyb tak ma.
(mam dzialke blisko lasu i u mnie wystepuja rozne takie ... np wiosna
byly smardze - wpadly pod podkaszarke :o), jesienia pod brzozami sa
kozlaki, a w "buszu" gaski)
Jak sie do tej pory u Ciebie nie wysialy to znak, ze albo im Twoj ogrod
dla jakiegos powodu nie pasuje, albo nie ma ich w tym lesie za plotem.
Jesli im nie pasuje, to znaczy, ze tym sztucznym grzybom tez nie bedzie.
Jesli zas nie ma ich za plotem, to znaczy, ze jest jakis powod za plotem
, ze te grzyby tam nie rosna. Skoro jest powod za plotem to i u Ciebie
bedzie powod aby nie rosnac, czyli sztuczny grzyb nie wyrosnie.
Oczywiscie istnieje jakies prawdopodobienstwo, ze za plotem jest nie OK,
a u Ciebie bedzie OK.
IMHO sadzenie grzybow jest bez sensu. QED.

BR
Igus'