grzyby leśne przy domu -pytanie do praktyków

1. Data: 2008-06-28 15:03:37

Temat: grzyby leśne przy domu -pytanie do praktyków
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mamy bardzo duży "ogród", a właściwie łąkę, gdzie rośnie trochę leśnych
drzew i krzewów samosiejek, już dorosłych, trochę posadzonych świerków i
jodeł, trochę drzew owocowych,teren jest porośnięty trawą, koszony, poza
wydzielonymi małymi "ogródkami" z kwiatami. Z trzech stron tuż za płotem
jest wielki las mieszany, park narodowy, mieszany z przewagą sosny. Chcę
na opisanym terenie posiać coś takiego:
http://www.centrumogrodnicze.pl/opis.php?towID=3

Czy te grzyby mają szansę wyrosnąć pod ww. drzewami "ogrodowymi", czy
lepiej posiać to w lesie (i tak grzybnym) tuż za płotem i walczyć o
"nasze" grzyby z okolicznymi grzybiarzami? Czy w ogóle ktoś z Was zna te
szczepionki?
--
Basia

2. Data: 2008-06-28 16:34:28

Temat: Re: grzyby leśne przy domu -pytanie do praktyków
Od: rAzor <c...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bbjk napisał:
> [...]
> lepiej posiać to w lesie (i tak grzybnym) tuż za płotem i walczyć o
> "nasze" grzyby z okolicznymi grzybiarzami? Czy w ogóle ktoś z Was zna te

Introdukcja obcego gatunku na terenie parku narodowego może być na
bakier z prawem.
A ta walka z "okolicznymi grzybiarzami" to na czym miała by polegać?
Przykładnym wieszaniu na gałęzi za wybieranie runa leśnego z zasobów
hrabiostwa? :-)

3. Data: 2008-06-28 18:55:15

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

rAzor pisze:

> Introdukcja obcego gatunku na terenie parku narodowego może być na
> bakier z prawem.

Las za płotem jest naszą własnością, park narodowy zaczyna się ciut
dalej. No i rosną tam właśnie te gatunki grzybów.

> A ta walka z "okolicznymi grzybiarzami" to na czym miała by polegać?
> Przykładnym wieszaniu na gałęzi za wybieranie runa leśnego z zasobów
> hrabiostwa? :-)

Hm.
A możesz cuś merytorycznie? Przyjmą sie te grzyby w "ogrodzie"? Czy
sadzić je w lesie?
--
Basia

4. Data: 2008-06-28 19:11:19

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> lepiej posiać to w lesie (i tak grzybnym) tuż za płotem i walczyć o
> "nasze" grzyby z okolicznymi grzybiarzami? Czy w ogóle ktoś z Was zna te

Moim skromnym zdaniem to tak, jak sianie trawy na łące :) Zawsze można się
pobawić...

piotr :)

5. Data: 2008-06-28 20:02:08

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moim skromnym zdaniem to tak, jak sianie trawy na łące :) Zawsze można się
> pobawić...

Baw się sam,.... za swoje pieniądze.:-D

6. Data: 2008-06-28 20:37:04

Od: Igor Kotlicki <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk pisze:
> [...]
> lepiej posiać to w lesie (i tak grzybnym) tuż za płotem i walczyć o
> "nasze" grzyby z okolicznymi grzybiarzami? Czy w ogóle ktoś z Was zna te

Hmmm ... jesli masz las za plotem to i grzyby masz za plotem, a zatem te
grzyby za plotem sie same wysiewaja ... grzyb tak ma.
(mam dzialke blisko lasu i u mnie wystepuja rozne takie ... np wiosna
byly smardze - wpadly pod podkaszarke :o), jesienia pod brzozami sa
kozlaki, a w "buszu" gaski)
Jak sie do tej pory u Ciebie nie wysialy to znak, ze albo im Twoj ogrod
dla jakiegos powodu nie pasuje, albo nie ma ich w tym lesie za plotem.
Jesli im nie pasuje, to znaczy, ze tym sztucznym grzybom tez nie bedzie.
Jesli zas nie ma ich za plotem, to znaczy, ze jest jakis powod za plotem
, ze te grzyby tam nie rosna. Skoro jest powod za plotem to i u Ciebie
bedzie powod aby nie rosnac, czyli sztuczny grzyb nie wyrosnie.
Oczywiscie istnieje jakies prawdopodobienstwo, ze za plotem jest nie OK,
a u Ciebie bedzie OK.
IMHO sadzenie grzybow jest bez sensu. QED.

BR
Igus'

7. Data: 2008-06-28 20:39:52

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "?" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> Baw się sam,.... za swoje pieniądze.:-D

A przeczytaj jeszcze raz uważnie to, co jest wyżej po znaczkach ">>" ;-D

--

pozdrawiam wnikliwie
piotr :)

8. Data: 2008-06-28 20:45:59

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A przeczytaj jeszcze raz uważnie to, co jest wyżej po znaczkach ">>" ;-D

Dirko przeczyta, ma czasu, jak marasu.;-)

9. Data: 2008-06-29 00:08:08

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk wrote:
> A możesz cuś merytorycznie? Przyjmą sie te grzyby w "ogrodzie"? Czy
> sadzić je w lesie?

ja mam ogród w ogóle nie przypominający las, to taki wsiowy ogródek, mam w
nim jodełkę i świerka, zaraz obok rośnie wiśnia i bez, gleba 4 klasy,
nierówna, gliniasta.
kilka lat temu wyrzuciłem pod jodełkę resztki grzybów i od dwóch lat mam
rydze!
nie jest ich dużo, ok 5-6, ale skoro to możliwe, to w twoich warunkach tym
bardziej!

moon

10. Data: 2008-07-06 18:12:06

Od: "Borato" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "moon" <s...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
> rydze!
> nie jest ich dużo, ok 5-6, ale skoro to możliwe, to w twoich warunkach tym
Witam.
Powinny sie przyjąć.Mam 4m za domem az do żywopłotu świerk i sosny i
kosodrzewiny i na 10m2 co roku wiadro rydzów a za zywopłotem w sosenkach
inne leśne ale bez prawdziwków.Myslę,że licha kwasna gleba,duzo igiel i
skoszonej trawy pomoże.A te szczepionki poprawią ci samopoczucie ;-))
No i za często nie koś pod drzewami bo skosisz grzyby.
Znajomy posadził wzdłóż płotu brzozy i pod nie sypał trawe po koszeniu i
teraz od lat ma kozaki(wiadrami!).
Teraz na gwałt zacznij podlewać po 2 godziny codziennie pod drzewani ściółke
to grzyby same wyjdą.

Borato

Wierzba Iwa
Do uzytkownikow traktorkow