hałaśliwy okap -co robić?

31. Data: 2011-02-08 22:27:08

Temat: Re: hałaśliwy okap -co robić?
Od: "Maria" <M...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zdejmij redukcję. Pociągnij wentylację spiro 150mm jak najdalej się da.

i jeszce jedno. Okap ma swój taki kielich (redukcja 150/120) i nie jestem
pewna czy da się to wyjąć i zrobić tak, jak mówisz 150... ale jutro
zobaczymy, dzieki wszytkim i dobranoc :)

32. Data: 2011-02-08 23:00:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 8 Feb 2011 22:07:16 +0100, Maria napisał(a):

> Dzięki! Fachowcy od wentylacji powiedzieli odwrotnie. To ponoć przewody z
> blachy pełnej są powodem przesztywnienia i dlatego Oni akurat uważali, że
> dobrze to jest zrobione. Ale nie wiem jaki jest ich poozim wiedzy. Ja piszę
> co słyszę od męża, bo on jest zakłopotany, a ja uważam, że tak nie może być
> :)

No wiesz, ja nie wiem, co tam sobie fachowcy bez wykształcenia fizycznego
wymyślają (że niby w gładkim będzie głośniej), ja po prostu logicznie
bazuję choćby na analogii do strun głosowych jako fałd w przewodzie - kiedy
struny/fałdy są w zaniku, powietrze tłoczone z płuc/wentylatora wydostaje
się bezgłośnie, a kiedy struny/fałdy istnieją, to wpadają w drgania pod
wpływem tłoczonego z płuc powietrza) i głos się wydobywa.

I uważam, że pofałdowana powierzchnia wewnętrzna rury w połączeniu z
wentylatorem to źródło hałasu, a gładka nie.

33. Data: 2011-02-08 23:00:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 8 Feb 2011 22:10:14 +0100, Maria napisał(a):

> Uzupełniam, choć Twoj nick mnie onieśmiela... :)
> Robiliśmy próby pracy z odjętym przewodem nad okapem. okap jest zdecydowanie
> cichszy. Silnik ma min. buczenie i wydaje się, że to nie jest powodem
> hałasu. Powód to raczej przeplyw powietrza, klęska!

Przepływ powietrza przez karbowany przewód. Weźcie gładki.

34. Data: 2011-02-08 23:43:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 Feb 2011 00:00:59 +0100, Ikselka napisał(a):

> Przepływ powietrza przez karbowany przewód. Weźcie gładki.

...i jak najmniej powyginany.

35. Data: 2011-02-09 00:37:36

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 Feb 2011 00:00:15 +0100, Ikselka napisał(a):

> No wiesz, ja nie wiem, co tam sobie fachowcy bez wykształcenia fizycznego
> wymyślają (że niby w gładkim będzie głośniej), ja po prostu logicznie
> bazuję choćby na analogii do strun głosowych jako fałd w przewodzie -

Kiepską analogię sobie znalazłaś. Struny głosowe to niemal zamknięty
układ, przez który powietrze przeciska się z takim trudem, że generuje
drgania. Nie ma to nic wspólnego z przepływem laminarnym lub turbuletnym.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

36. Data: 2011-02-09 00:42:10

Od: "Lukasz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria" <M...@T...pl> napisał w wiadomości

> i jeszce jedno. Okap ma swój taki kielich (redukcja 150/120) i nie jestem
> pewna czy da się to wyjąć i zrobić tak, jak mówisz 150... ale jutro
> zobaczymy, dzieki wszytkim i dobranoc :)
Witam,
Zdaje się że ten sam temat poruszałaś na pl.misc.budowanie i tam conieco
skomentowałem porównanie przewodu miękkiego i sztywnego. Ogólnie wyszło że
nie ma różnicy. Samo założenie rury powoduje że z szumu robi się hałas.
Też przy okapie fabryczna redukcja na 125 mm, bez redukcji w ścianie na 100
mm. Nie wiem jaki masz koap Teki, ale moj CNL3000 wyje, a identyczny u
przyjaciół cicho szumi. Wcześniej zapomniałem wspomnieć, że ten mój to druga
sztuka, pierwszy jeszcze przed zamontowaniem wymieniliśmy bo miał źle
skręcony korpus.
--
lukasz

37. Data: 2011-02-09 01:15:55

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> I uważam, że pofałdowana powierzchnia wewnętrzna rury w połączeniu z
> wentylatorem to źródło hałasu, a gładka nie.

Dokładnie, powstają zawirowania powietrza, które nie tylko hałasują, ale
zwiększają opory przepływu, taki przewód ma zmniejszony przekrój na przepływ
laminarny.

38. Data: 2011-02-09 01:19:47

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepływ powietrza przez karbowany przewód. Weźcie gładki.

Słusznie, w gładkim przewodzie też występują zawirowania przy ściankach
przewodu, ale ta warstwa zaburzeń jest daleko cieńsza, praktycznie w całym
przekroju występuje przepływ laminarny.

39. Data: 2011-02-09 01:21:25

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> wrote in message

> Kiepską analogię sobie znalazłaś. Struny głosowe to niemal zamknięty
> układ, przez który powietrze przeciska się z takim trudem, że generuje
> drgania. Nie ma to nic wspólnego z przepływem laminarnym lub turbuletnym.

Zasada powstawania zawirowań, czyli turbulencji jest dokładnie taka sama.

40. Data: 2011-02-09 02:06:12

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 Feb 2011 02:21:25 +0100, Panslavista napisał(a):

> Zasada powstawania zawirowań, czyli turbulencji jest dokładnie taka sama.

Ale na litość, zachowajmy skalę. Nie porównuj gry na grzebieniu do szumów
w rurach na zasadzie, że to jest dźwięk i to jest dźwięk.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

trzecia pozycja włącznika podwójnego
Golarka- foliowa czy rotacyjna
Solary za 1000 zł
oszczednosci nr 4 by zlotowinfo (zestawienie)
stary komputer