hałaśliwy okap -co robić?

21. Data: 2011-02-08 20:08:40

Temat: Re: hałaśliwy okap -co robić?
Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maria" <M...@T...pl> napisał(a):

> [...]
>nie chce zwrócić kasy, uważając, że wg normy UNE EN 60704-2-13 wszytko jest
>OK, a te dB to są tylko do porównywania sprzętu wśród producentów.
>Przytoczyć normy nie chcą, gdyż jej tekst jest chroniony Licencją Komitetu
>Normalizacyjnego.
>
>Błędne koło, ale zawzieliśmy się i chcę mieć 1 cichy okap. Czy są jeszcze
>takie? Czy Biuro ochrony Konsumenta pomoże
>w tym? Poradźcie czy zetkneliście się z takim koszmarkiem? Na 1-szym biegu
>nie słychać TV i nie da się spokojnie rozmawiać! Kasa wyrzucona w błoto?
>Chyba zamieszczę to na YouTube :) ale najpierw proszę o radę.

Czegos nie rozumiem: halas wydaje szum powietrza czy sam krecacy sie wentylator?

22. Data: 2011-02-08 20:25:48

Od: "Dziobak" <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria" napisał

> Nie żartuj! kina też nie słychać...

Pozostaje Ci wersja ostateczna:

kup sobie kozę i trzymaj ją w domu miesiąc , conajmniej.

Jak po miesiącu pozbędziesz się kozy, nie będziesz zwracała uwagi na okap
;)

pozdrawiam

Dziobak

23. Data: 2011-02-08 21:07:16

Od: "Maria" <M...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chciałam tylko zwrócić nieśmiało uwagę, że przewody harmonijkowe (czyli o
> pofałdowanej powierzchni) przy zastosowaniu wentylatora mogą dawać efekt
> drgań powietrza... co może skutkować zwiększeniem ogólnej akustyczności
> (przewodu/wentylatora) w okapie.

Dzięki! Fachowcy od wentylacji powiedzieli odwrotnie. To ponoć przewody z
blachy pełnej są powodem przesztywnienia i dlatego Oni akurat uważali, że
dobrze to jest zrobione. Ale nie wiem jaki jest ich poozim wiedzy. Ja piszę
co słyszę od męża, bo on jest zakłopotany, a ja uważam, że tak nie może być
:)

24. Data: 2011-02-08 21:10:14

Od: "Maria" <M...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czegos nie rozumiem: halas wydaje szum powietrza czy sam krecacy sie
> wentylator?

Uzupełniam, choć Twoj nick mnie onieśmiela... :)
Robiliśmy próby pracy z odjętym przewodem nad okapem. okap jest zdecydowanie
cichszy. Silnik ma min. buczenie i wydaje się, że to nie jest powodem
hałasu. Powód to raczej przeplyw powietrza, klęska!

25. Data: 2011-02-08 21:40:36

Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maria" <M...@T...pl> napisał(a):

> [...]
>cichszy. Silnik ma min. buczenie i wydaje się, że to nie jest powodem
>hałasu. Powód to raczej przeplyw powietrza, klęska!

Jesli jest tak ja piszesz, to rzeczywiscie z producentem nie wygrasz.

26. Data: 2011-02-08 21:51:45

Od: "Maria" <M...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli jest tak ja piszesz, to rzeczywiscie z producentem nie wygrasz.

Dzięki Prześmiewco za "łagodne" podsumowanie wątku! Dlatego poruszylismy
również sprawę u firmy instalacyjnej wentylację, dla której standardowa
średnica to 10 cm. Rozumiecie chyba, że w aneksie taki hałas to "piękna
katastrofa" :)

27. Data: 2011-02-08 21:58:56

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria" <M...@T...pl> napisał w wiadomości

> No to pozazdrościć, własny domek? My nowy blok, nowoczesna instalacja
> grawitacyjna i oryginalny projekt sztywnych przewodów z blachy o średnicy
> 10 cm (!!!). Kpina!

Za PRL tak się budowało.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

28. Data: 2011-02-08 22:00:04

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

> Najbardziej mi się podoba, kiedy właściciel otwartej kuchni kapuchę gotuje
> i równocześnie przyjmuje gości... Nie da się wytrzymać, nawet przy
> najlepszym okapie.

Mam otwartą. Smażyłem ryby - zero zapachu.

29. Data: 2011-02-08 22:01:29

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Zdejmij redukcję. Pociągnij wentylację spiro 150mm jak najdalej się da.
Zredukuj na 100mm jak najdalej od okapu. Zlikwiduj wszystkie ostre zgięcia i
zastąp je łukami.

30. Data: 2011-02-08 22:22:39

Od: "Maria" <M...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i zastąp je łukami.
>
> --
> Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Dzięki! Podobnie myślimy, ale czy istnieją jakieś przepisy, normy ujmujące
te zagadnienia i nie będące tajemnicą? To odnośnie tego pseudo-standardu
"10cm".

trzecia pozycja włącznika podwójnego
Golarka- foliowa czy rotacyjna
Solary za 1000 zł
oszczednosci nr 4 by zlotowinfo (zestawienie)
stary komputer