hałaśliwy okap -co robić?

11. Data: 2011-02-08 12:33:07

Temat: Re: hałaśliwy okap -co robić?
Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria" <M...@T...pl> napisał w wiadomości
news:iir3df$kej$1@news.onet.pl...
> [...]
> podanie parametrów instalacji do której jest przyłączony -jakie fi?. Skoro
> na 1-ce jest prawie niesłyszalny to fajno i o to mi chodzi.
> Teka próbuje zwalić wszsytko na instalację przyłączeniową.Sam okap ma
> orginalne przejście przy silniku 15 -> 12 cm i zalecany przewód 12 cm. My
> mamy przewód harmonijkowy 12 cm o długości ok. 1.5 m, ale orginalne
> przyłącze do pionu przy ścianie posiada redukcję 12->10cm, gdyż orginalna
> instalacja w bloku jest na fi 10cm! Dlatego wzywaliśny speców, którzy
> budowali tą wentylację, ale oni uważają, że 10cm to standard, wszędzie tak

Komin i rura spiro jest 15cm. Nie używałem dołączonej redukcji 15>12, bo ona
wprowadza opory i hałas. Im grubsza, tym mniejszy hałas i większa wydajność.
Nie ma żadnych ostrych zagięć, tylko łagodne łuki.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

12. Data: 2011-02-08 12:38:04

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maria wrote:

> [...]
> speców, którzy budowali tą wentylację, ale oni uważają, że 10cm to
> standard, wszędzie tak robią i wszscy są zadowoleni...

no to wiadomo czemu ci szumi... masz zwężenie przewodu z 15 na 10 :)

tak BTW nie macie przypadkiem wentylacji mechanicznej? do tej wentylacji nie
wolno raczej podłączać okapów z własnym wentylatorem. musisz go przerobić
na pracę bez wywiewu na zewnątrz.

pomiary natężenia hałasu są prowadzone dla optymalnych warunków pracy okapu,
albo nawet zgoła dla pracy w układzie otwartym z filtrem węglowym.

a tak BTW filtry węglowe wyjęte?

13. Data: 2011-02-08 15:58:38

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 8 Feb 2011 10:46:22 +0100, Maria napisał(a):

> instalacja w bloku jest na fi 10cm! Dlatego wzywaliśny speców, którzy
> budowali tą wentylację, ale oni uważają, że 10cm to standard, wszędzie tak
> robią i wszscy są zadowoleni...

Bosz... Zmniejszasz powierzchnię otworu o 30% i się dziwisz, że wentylator
dobrany do określonych parametrów szumi? Przeczytaliście instrukcję?

A spece zawsze Ci powiedzą, że oni "wszędzie tak robią". Kto by się
przejmował zaleceniami producenta i jego inżynierów. "Będzie pan
zaaadowooolooonyyy....".

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

14. Data: 2011-02-08 19:20:20

Od: "Dziobak" <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria" napisał

> Na 1-szym biegu nie słychać TV

Jesli zbyt słabe głośki w TV , podłącz pod kino domowe..

> i nie da się spokojnie rozmawiać!

Zalety otwartej kuchni :>>

pozdrawiam

Dziobak

p.s. Nie wygrasz :(

15. Data: 2011-02-08 19:32:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 8 Feb 2011 20:20:20 +0100, Dziobak napisał(a):

> Zalety otwartej kuchni :>>

Najbardziej mi się podoba, kiedy właściciel otwartej kuchni kapuchę gotuje
i równocześnie przyjmuje gości... Nie da się wytrzymać, nawet przy
najlepszym okapie.

16. Data: 2011-02-08 19:42:59

Od: "Maria" <M...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dokonać pomiaru, zwrócić do sklepu jako niezgodny z umową.

Hmmm, zdaje się, że to są wielkie koszty :- atoryzowany pomiar :)

17. Data: 2011-02-08 19:45:18

Od: "Maria" <M...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli zbyt słabe głośki w TV , podłącz pod kino domowe..

Nie żartuj! kina też nie słychać... Ostatnio mąż włącza często na 1-ynkę, to
po kilkunastu mintach muszę wyłączyć, bo inaczej ból w uszach -po wyłączeniu
ulga niesamowita :)

18. Data: 2011-02-08 19:50:52

Od: "Maria" <M...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wydajność. Nie ma żadnych ostrych zagięć, tylko łagodne łuki.
>
> --
> Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul

No to pozazdrościć, własny domek? My nowy blok, nowoczesna instalacja
grawitacyjna i oryginalny projekt sztywnych przewodów z blachy o średnicy
10 cm (!!!). Kpina!

19. Data: 2011-02-08 19:54:31

Od: "Maria" <M...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A spece zawsze Ci powiedzą, że oni "wszędzie tak robią". Kto by się
> przejmował zaleceniami producenta i jego inżynierów. "Będzie pan

Dzięki! Instrukcja mówi o 12 cm, czyli Teka sama wprowadza redukcję, gdyż na
silniku siedzi coś w rodzaju zwężenia -mąż mówi, że Teka sama zwęża z 15 na
12 i dlatego on puścił dalej przewodem harmonijkowym 12 cm. Tylko, że...
przy samej ścienie znowu redukcja na 10 cm -instalacja w bloku jest na 10
cm. No cóż, musimy interweniować, bo aneks bez cichego okapu to Katastrofa.

20. Data: 2011-02-08 20:00:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 8 Feb 2011 20:54:31 +0100, Maria napisał(a):

> [...]
> cm. No cóż, musimy interweniować, bo aneks bez cichego okapu to Katastrofa.

Chciałam tylko zwrócić nieśmiało uwagę, że przewody harmonijkowe (czyli o
pofałdowanej powierzchni) przy zastosowaniu wentylatora mogą dawać efekt
drgań powietrza... co może skutkować zwiększeniem ogólnej akustyczności
(przewodu/wentylatora) w okapie.

trzecia pozycja włącznika podwójnego
Golarka- foliowa czy rotacyjna
Solary za 1000 zł
oszczednosci nr 4 by zlotowinfo (zestawienie)
stary komputer