hydrofor czy...

1. Data: 2001-06-18 12:07:05

Temat: hydrofor czy...
Od: "okapi.ict.pwr.wroc.pl" <j...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co lepiej zastosować do systemu nawadniania gardena - hydrofor czy jakąś
pompę. Mam zamiar pobierać wode z rzeki i nie wiem czy pompa da
wystarczające ciśnienie.

--

Pozdrawiam Jackson
ICQ #106494995 GG 375333

2. Data: 2001-06-19 16:51:54

Temat: Re: hydrofor czy...
Od: "bari" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

oczywiscie hydrofor jest lepszy, ale czy niezbedny?
poza tym, przeciez hydrofor to pompa + zbiornik + kilka elementów, wiec jak
pompa jako samodzielne urzadzenie moze dac mniejsze cisnienie od
hydroforu???
Cisnienie nie ma tu nic do rzeczy. Hydrofor zapewni ci w miare stale
cisnienie, czego pompa zapewnic zazwyczaj nie moze - ale nie zawsze.
Hydrofor jest znacznie drozszy.
Ja osobiscie wybralbym pompe ze wzgledu na koszty zakupu. Sama pompa jest
tez mniejsza i lzejsza od calego hydroforu.
Pamietaj jednak, ze pompa pompie nie rowna.

pozdrawiam
bari

3. Data: 2001-06-23 09:33:30

Temat: Odp: hydrofor czy...
Od: "Tadeusz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik bari <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9gqndp$qv3$...@n...tpi.pl...
> [...]
> tez mniejsza i lzejsza od calego hydroforu.
> Pamietaj jednak, ze pompa pompie nie rowna.

Są w sprzedaży pompy z małym zbiornikiem wyrównującym ciśnienie. Chyba
"Grunfus". Najważniejsze to sprawdź charakterystykę pompy. Krzywa w funkcji
wydajności i wysokości podnoszenia określi na co będziesz mógł liczyć po
podłączeniu wybranej pompy. Spawdź jakie parametry potrzebujesz na
odbiornikach - np. zraszacze i do tego dobierz pompę.
Tadeusz

Drzewo szybkorosnące
Torenia
oliwka i laur
Pomocy!!! Co to moze byc?
Hodowla hydroponiczna/akwaponicz na w domu - prosba o porade