ile kosztuje dom?

41. Data: 2006-03-03 09:18:48

Temat: Re: ile kosztuje dom?
Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> napisał(a):

> Cóż, kołorker pod Poznaniem za samo postawienie domu plus ziemię
> zapłacił 200k zł (wykończenie miał z innej puli, nie znam szczegółów).
> Ale nie wyszło mu więcej niż 250-280k zł.
>
> Zuzanka (wczoraj go widziałam, nie zniknął ;-))

I jesteś pewna, że nie mieszka na gołej wylewce? ;-P

--
JoP

42. Data: 2006-03-03 09:39:17

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

P...@o...pl napisał(a):

> Wiesz....Czasem jest tak, że dopiero po paru latach i paru promilach
> alkoholu we krwi właściciel przyznaje się, ile rzeczywiscie wydał.

Może, ale jakoś nie wierzę, żeby wszyscy się zmówili i podawali znacząco
niższe kwoty. W globalny spisek zaniżanych kosztorysów też nie.

--
JoP

43. Data: 2006-03-03 09:48:52

Od: Marcin Marski <m...@o...pl_BEZTEGO> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik napisał(a):

> Projekt indywidualny u
> dobrego architekta ok 10000-15000.Ja, po przejsciach z architektami, nie
> wierze juz w gosci co to za 6000 robia wszystko:-(

moj wzial 40pln/kw, okolice lodzi + 500pln za urzedowe sprawy

Marcin Marski

44. Data: 2006-03-03 09:52:17

Temat: Re: ile kosztuje dom? - OT
Od: Marcin Marski <m...@o...pl_BEZTEGO> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik napisał(a):

> Opowiesci o horrorze budowania, najczesciej produkuja ludzie
> którzy sie porywaja z motyka na słonce.

Ja moge powiedziec, ze osoby nie potrafiace organizowac pracy i myslec
conajmniej pol roku na przod, nie powinny sie brac za budowe sposobem
gospodarczym. Oraz, obserwujac wypowiedzi niektorych osob, za budowe
powinny brac sie osoby tylko te, ktore dokladnie wiedza, ze dom to jest
to i sa w stanie psychicznie przetrwac wysilek wlozony w budowe. A tym
bardziej, jak sie czyta: "ja chce dom, a moja zona/maz nie bardzo".
Wtedy nie budowac, ja bym zalecal.

Marcin Marski

45. Data: 2006-03-03 09:57:10

Od: Marcin Marski <m...@o...pl_BEZTEGO> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers napisał(a):

> Może, ale jakoś nie wierzę, żeby wszyscy się zmówili i podawali znacząco
> niższe kwoty. W globalny spisek zaniżanych kosztorysów też nie.

Jak skoncze budowe (ca. wrzesien) wrzuce rzeczywiste koszty na grupe.
Oczywiscie mozna bedzie w nie wierzyc lub nie.

Marcin Marski

46. Data: 2006-03-03 09:57:52

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers napisał(a):

> Może, ale jakoś nie wierzę, żeby wszyscy się zmówili i podawali znacząco
> niższe kwoty.

Nie musieli się zmawiać. Wystarczy że przed rozpoczęciem budowy
cwaniakowali, że się pobudują za 500 zł/m^2, a potem polegli finansowo i
budowali latami.

> W globalny spisek zaniżanych kosztorysów też nie.

Heh, jest taki termin jak "kreatywna księgowość" :)))

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

47. Data: 2006-03-03 10:09:55

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

P...@o...pl napisał(a):
> Nie musieli się zmawiać. Wystarczy że przed rozpoczęciem budowy
> cwaniakowali, że się pobudują za 500 zł/m^2, a potem polegli finansowo i
> budowali latami.

Wiesz, ale te domy stoją, ludzie w nich mieszkają, i to bynajmniej nie na
gołej wylewce. Budowy przez 2-3 lata też nie określałabym "budowaniem
latami", oczywiście, można szybciej, ale wydaje mi się to normalnym tempem
dla statystycznej rodziny budującej dom w Polsce i niemającej
nieograniczonych środków finansowych. Więc w sumie to, co tam sobie
pocwaniakowali na początku lub nie jest jakby mało istotne.

> Heh, jest taki termin jak "kreatywna księgowość" :)))

Serio firma składająca ofertę budowy domu _zaniża_ kwotę? Zwłaszcza, jak się
ma w niej zmieścić +/- 5%?

--
JoP

48. Data: 2006-03-03 10:21:49

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Marski <m...@o...pl_BEZTEGO> napisał(a):

> moj wzial 40pln/kw, okolice lodzi + 500pln za urzedowe sprawy

Akurat projekt będę mieć na nieco niestandardowych zasadach, ale z mojego
rozeznania wynika, że w miarę ciekawy projekt, z wrysowaniem w działkę etc.
kosztuje tu 6k-8k PLN. Czyli zapewne podobnie.

--
JoP

49. Data: 2006-03-03 10:26:05

Od: Marcin Marski <m...@o...pl_BEZTEGO> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers napisał(a):

> z mojego
> rozeznania wynika, że w miarę ciekawy projekt, z wrysowaniem w działkę etc.
> kosztuje tu 6k-8k PLN.

Tak, to realny zakres kosztow zaprojektowania nieduzego domu. I
osobiscie uwazam, ze warto wydac te pieniadze. Ale to jak juz napisalem,
trzeba wiedziec czego sie chce.

Marcin Marski

50. Data: 2006-03-03 10:36:22

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers napisał(a):

> Wiesz, ale te domy stoją, ludzie w nich mieszkają, i to bynajmniej nie na
> gołej wylewce.

Ale za to np. ze śliczną elewacją w naturalnym kolorze pustaka, czyli
bez kawałka ocieplenia.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

Proplem/Usterka Ariston AVSF109
proszę o pomoc w rozszyfrowaniu :)
jaki proszek piorący ?
reklamacja kabiny prysznicowej - jak?
Pranie wełny w automatach (Electrolux EWT 1026)