ile to jest "filizanka"??

1. Data: 2002-12-30 14:34:33

Temat: ile to jest "filizanka"??
Od: "Joanna" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

W przepisach czesto jest podana ilosc w filizankach (szczegolnie w
amerykanskich). Ile (na wage) to jest 1 filizanka?

Pozdrawiam,
Joanna

specjalistyczny serwis o papugach nimfach - http://nimfy.emernet.pl/
http://papugi.emernet.pl - Papuzi Portal - wszystko o papugach

1. Data: 2002-12-30 15:34:51

Temat: Re: ile to jest "filizanka"??
Od: "Artur Z" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W przepisach czesto jest podana ilosc w filizankach (szczegolnie w
> amerykanskich). Ile (na wage) to jest 1 filizanka?

Czego?

1. Data: 2002-12-30 15:58:49

Od: "Joanna" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Artur Z" <a...@i...pl> wrote in message

> Czego?

Przepraszam, tam mialo byc na objetosc... :)))

1. Data: 2002-12-30 18:15:00

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> W przepisach czesto jest podana ilosc w filizankach (szczegolnie w
> amerykanskich). Ile (na wage) to jest 1 filizanka?

podczas spotkania w Gdansku grupy kuchennej dostalam od Magdy Bassett kubek
z miarkami uzywany w kuchni amerykanskiej, gdyz zamiast wagowo skladniki
podawane sa w "cup" -ach:))
Zmierzylam w domu, ze 1 cup dokladnie odpowiada 1 szklance - nie filizance-
( czyli u mnie prostej szklance z grubego szkla z grubym uchwytem bardzo
popularnej w Polsce ).

czy takie wyjasnienie jest wystarczajace? Jola L-L

1. Data: 2002-12-30 18:35:02

Od: "Joanna" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jola L-L" <j...@i...pl> wrote in message

> [...]

> popularnej w Polsce ).
>
> czy takie wyjasnienie jest wystarczajace? Jola L-L

Czyli 250 ml?
Jeśli tak to jak najbardziej odpowiada :))
Właśnie o to chodziło.

1. Data: 2002-12-30 23:13:35

Od: "blinko" <b...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
filizance-
> ( czyli u mnie prostej szklance z grubego szkla z grubym uchwytem bardzo

nieeeeeeeee!, no moze z tymi wykrzyknikami przesadzilem hehs ale oni tam
maja inny system i 1 cup to jest 8 plynnych uncji czyli nie 250 ml a jakies
236,5, to niby nic ale warto wiedziec, a 4 cupy daja kwarte czyli 1qt = 2
pinty =32 floz, uff chyba nie namieszalem;)

1. Data: 2002-12-31 09:29:31

Od: "Iris" <i...@f...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

blinko <b...@n...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> czyli nie 250 ml a jakies 236,5, to niby nic ale warto
> wiedziec, a 4 cupy daja kwarte czyli 1qt = 2 pinty =32 floz,

To prawda, co pisze blinko, ale nasze szklanki maja 250 ml do
pelna, a zwykle zapelniamy je nieco ponizej krawedzi (by nie
wylac lub nie rozsypac). I to "nieco mniej" daje nam wynikowo
wlasnie rownowartosc 1 cup'a.

Najlepsze zyczenia noworoczne:)
Iris

1. Data: 2002-12-31 13:01:18

Od: "blinko" <b...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iris" <i...@f...tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pelna, a zwykle zapelniamy je nieco ponizej krawedzi (by nie
> wylac lub nie rozsypac). I to "nieco mniej" daje nam wynikowo

a ja gooopi zawsze walilem do pelna, a wode to nawet "z gorka" ;)

Re: NTG Badanie serdeczna prosba (przepraszam za spam)
ratafia
Potrzebny przepis na zupr kukurydziana
test
Re: kostki lodu - jak?