imieniny męża

1. Data: 2002-01-14 09:28:40

Temat: imieniny męża
Od: Ewelina Mendak <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,
Czytam Was już od dwóch lat, jestescie poprostu rewalacyjni. Poraz
pierwszy proszę Was o pomoc.
W sobotę muszę zrobic imieniny mężowi (z racji tradycji w rodzinie).
Będzie około 16 osób i nie mam pojęcia co im podać. Napewno będzie schab
zapiekany z sliwkami i sałtki grecka i pekińska macie może jeszcze
jakies pomysły.
Proszę was o pomoc.

Pozdrawiam
Zrozpaczona Ewelina

1. Data: 2002-01-14 09:36:19

Temat: Re: imieniny męża
Od: Ewelina Mendak <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Impreza przy stole (posiadam taki stół na 12 osób ale mysle ze 4 osoby
jeszcze jakos wcisnę), schab na gorocą. A bufer najlepiej różny.

Ewelina

1. Data: 2002-01-14 09:47:51

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewelina Mendak" <e...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Będzie około 16 osób i nie mam pojęcia co im podać. Napewno będzie schab
> zapiekany z sliwkami i sałtki grecka i pekińska macie może jeszcze

Ten schab to na gorąco, czy na zimno?
Jaki to ma mieć charakter? Zimny bufet, czy raczej cała impreza na siedząco
przy stole?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-01-14 10:56:35

Od: "Paul" <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

> schab na gorocą.
Skoro juz schab bedzie w piecu to upiecz w nim przy okazji kartofle!
Przepis prosty i bardzo efektowny, powiedzial bym nawet efekciarski, ale
czego sie nie robi aby mezowi (tzn sobie...) nie sprawic przyjemnosci!

Umyj dokladnie Nie obrane kartofle
Przekroj kazdego z nich na dwie lodeczki,
Pierwsza pare posyp kminkiem, druga papryka, trzecia sola czosnkowa, czwarta
czyms zielonym itd aby bylo ladne, bo dobre i tak bedzie.
Ukladaj w piecu na okolo garnka z miesem.
Licz dobre pol godziny na pieczenie i podawaj na osobnym polmisku aby
otrzymac pozadany efekt (na przyklad zazdrosc tesciowej...)

--
Amicalement Paul Urstein

1. Data: 2002-01-14 12:28:29

Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewelina Mendak <e...@m...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...pl...
> [...]
> Będzie około 16 osób i nie mam pojęcia co im podać. Napewno będzie schab
> zapiekany z sliwkami i sałtki grecka i pekińska macie może jeszcze

Na starter może galaretkę. Może być z drobiu, względnie szynka włożona do
małych filiżanek, na dno włóż
to co lubisz,. ja daję plasterek jajka i marchewkę z kukurydzą taką z
mrożonki( wiadomo wcześniej podgotowaną), listek pietruszki i dopiero szynkę
pokrojona w paseczki. zalewam rosołem wymieszanym z żelatyną.
Pozdrawiam Ramzes-a.

1. Data: 2002-01-14 13:36:47

Od: Ewelina Mendak <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Te kartofelki to bardzo dobry pomysł (z racji tesciowej także)a cos moze
upiec tylko nie tort ananasowy Magdy Bassett ponieważ był w tamtym roku
z winogronami.

Serdeczne dzięki
Ewelina

1. Data: 2002-01-14 14:29:04

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Te kartofelki to bardzo dobry pomysł (z racji tesciowej także)a cos moze
> upiec tylko nie tort ananasowy Magdy Bassett ponieważ był w tamtym roku
> [...]

A musi mieć tortowaty wygląd?
Może makowiec...
http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/makowiec2.h
tm

1. Data: 2002-01-14 17:27:36

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Ewelina Mendak <e...@m...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:3...@m...pl...

Cześć, podam Ci dwa przepisy na sałatki - sprawdzone i zawsze podawane z
sukcesem:
1. Sałatka z kurczaka wędzonego - podaję proporcje na Twoich 16 gości:
- 1 kurczak wędzony
- 2 puszki kukurydzy
- 50 dag suszonych śliwek kalifornijskich (najlepsze: SUNSET SWEET);
- 15 dag orzechów włoskich
- pieprz (sól niekoniecznie, bo kurczak jest sam z siebie słony).
- słoik majonezu.

Kurczaka obrać z kości i pokroić w kostkę, dosypać osączoną kukurydzę i
pokrojone w kostkę śliwki, pokruszyć i dodac orzechy. Popieprzyć, wymieszać z
majonezem - pycha.

2. Sałatka z pieczarek.

1 kg pieczarek
2 puszki zielonego groszku
6 jajek na twardo
20 dag zółtego sera
sól, pieprz, majonez.

Pieczaki obrać o obgotować (wrzucić na wrzącą wodę i gotować przez ok. 5-10
minut). Osądczyć, wystudzić i pokroić w kostkę. Jajka pokroić w kostke, dodać
zielony groszek, ser zetrzeć na tarce o grubych oczkach, posolić, popieprzyć,
wymieszać z majonezem. Też pycha.

Jeśli chcesz, to z moich żelaznych przepisów jeszcze - karkóweczka marynowana i
pieczona - podawana na zimno, schabik nadziewany śliweczkami (dajesz na ciepło,
więc może być rolada z indyka z morelami), jajka faszerowane, tatar, ryba po
grecku, śledzie w miodzie. Wybierz sobie coś, to Ci podeślę przepis.

Pozdrowienia
Agnieszka

1. Data: 2002-01-14 17:31:50

Od: "Kasienia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
jestem rowniez na etapie ukladania menu na sobotni obiad, ja planuje podac
m.in. zupke meksykanska na zimno:
4 swieze pomidory, obrane, drobno posiekane (ja dam z puszki )
1 szklanka selera naciowego drobno pokrojonego
2 szalotki drobno posiekane (ostatnio dalam mala zwykla cebulke, bylo OK)
2 srednie ogorki drobno posiekane
1 mala ostra papryka posiekana drobno
4 szklanki soku pomidorowego
tabasco, sol, pieprz, lyzka oliwy z oliwek
Wszystko wymieszac i do lodowki na kilka godzin!
z tych skladnikow wychodzi ok 6 porcji

Smacznego

1. Data: 2002-01-14 18:08:20

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Będzie około 16 osób i nie mam pojęcia co im podać. Napewno będzie schab
> zapiekany z sliwkami i sałtki grecka i pekińska macie może jeszcze

Ja bym podala tez to danie z parowek ze strony grzeska ostrowskiego
(www.mniammniam.pl) bo mozna zrobic caly gar i do tego podac bagietke, a
poza tym kilka rodzajow pieczywa i dipy, tez grzesiek ma, np serowe, choc ja
bym jeden serowy podala na cieplo do maczania. I do zjedzenia natychmiast
oczywiscie. Kaska

Q: Sernik mi opadl - pomocy !!!
zrobilam tort Seklicza - totalna klapa
kurczak z czerwonym octem winnym