info dla kochajacych roze

21. Data: 2002-10-19 00:15:15

Temat: Re: Rafalowi odpowiem+
Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czytam ten wątek od samego początku i wiecie co nasuwa się mi parę
refleksji...
Po pierwsze zgodzę się, że rynek ogrodniczy jest płytki, a powiem więcej
bardzo płytki, nie tylko ze względu na niską siłę nabywczą społeczeństwa,
ale i ze względu na jego niską ogrodniczą wiedze ( już widzę te posty
potępiające moją wypowiedz). Przecież szczytem ogrodniczo-przydomowych
marzeń jest równy szpaler żywotnika, przystrzyżony trawniczek i grilek do
tego; a najlepiej zrobione to wszystko przez firmę typy "zakładanie
zieleni". A przecież ogród powstaje latami i naprawdę piękny nie ma nic
wspólnego z "założeniem ogrodowym" typu iglak tu, iglak tam; nazywanych
przez znajomych architektów zieleni- "cmentarzem"
I do tego jeszcze jak najtaniej. Rafał wspomniał o okresie produkcji róż,
tyle o czasie, a przecież dochodzi do tego przygotowanie podkładek, koszty
"robocizny", nawozów, fungicydów, marketingu i zbytu.To wszystko kosztuje,
faktem jest ,że w koszta te rozkładają się na znaczną masę towarową, ale
przecież są tu jak wszędzie pewne granice.

Po drugie hipermarkety swoją polityką co do produktów ogrodniczych same się
wykończą; sam Rafał wypowiedział się co do jakości zakupywanego przez nie
towaru, ale te rośliny nie pochodzą z Holandii, czy Niemiec, są one naszym
rodzimym wytworem... i tu mnie trafia jasna..... na kolegów szkółkarzy i
żal mi ich klientów.

Po trzecie wg mojej skromnej osoby róże są specyficznym przykładem, bowiem
Polska w ich produkcji jest europejskim potentatem i ogólny kryzys odbija
się i u nas, zgodnie z zasadą sprzedać aby się tylko koszty zwrócił ( Rafał
wiesz chyba za ile można kupić krzewy róż na Lubelszczyźnie). Dochodzi do
tego brak polskich nowych odmian, a nowe zagraniczne SA opatentowane. I w
tym momęcie dochodzimy do czwartego.

A po czwarte zdziwiony jestem, że nawet Rafał nie zareagował na samym
początku na zdanie z postu Wojtka : "No ale przy okazji mówi, ze jak
wejdziemy do
Unii, to nam krzewy roz baaaardzo zdrozeja, bo za kazdy krzaczek bedzie
trzeba placic licencje - a teraz nie trzeba"
Dobrze, że nie podał jego nazwiska. W praktyce bowiem oznacza to, że ten
kolega jest......no właśnie. Wiem co piszę bowiem sam płace tzw.royalty (
czyli opłatę licencyjną, akurat nie za róże, ale zawsze) i nie mogę sobie
pozwolić na inną cenę materiału końcowego niż ta która wychodzi mi z
kalkulacji. A prawda jest taka, że na jednym czy drugim punkcie sprzedaży
widzę materiał z ceną która nie może obejmować opłaty licencyjnej.
Dla mniej zorientowanych napiszę, że nie wszystkie nowe odmiany są w
rejestrze ( Księdze Wyłącznego Prawa) w Słupi Wielkiej. Wiec dlaczego płacę?
Bowiem szkółka roślin ozdobnych to nie biznes na rok czy dwa, ale sposobem
na życie połączony z realizacją pasji ( dlatego szkółkarze to tacy
szczęśliwi ludzie ;-) ) , i jeżeli wejdziemy do UE to nie chce być wytykany
jako niesolidny człowiek, który nie nadaje się na partnera ( światek
szkółkarski nie tylko polski ale i europejski jest bardzo mały wbrew
pozorom), a nie dopełniający formalności ( ująłem to najdelikatniej jak
mogłem) wyrabiają opinie wszystkim polskim szkółkarzom.

I na koniec pamiętajcie o starej prawdzie, że dobre nie może być tanie(
wszyscy o tym pamiętają jak mowa o samochodach, a zapominają przy roślinach)
Pozdrawiam
Michał
Użytkownik "Marta" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> podwoje na zawsze, gdyż jak stwierdziła właścicielka " nie ma sumienia
> ludziom wciskać dziadostwa". Sytuacja ta nie dotyczy tylko róż.
> Mam to szczęście, że średnio dwa razy w tygodniu przejeżdżam obok
doskonałej
> szkółki państwa Szewczyków, większość krzewów i drzew w moim ogrodzie
> właśnie stamtąd pochodzi. Nie muszę więc organizować specjalnych wypraw.
> W tym roku dokupiłam róże właśnie w sprzedaży wysyłkowej. Drogo, to
prawda.
> Ale z drugiej strony oszczędziło mi to poszukiwań, co za tym idzie czasu.
No

22. Data: 2002-10-19 05:46:40

Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta , jeśli możesz to podaj adres firmy wysyłkowej. Ja poszukuję pnącej
pomarańczowej nazywa się Apricola- ale chyba w Polsce nie znajde.

Zachorowałam na miedziano-pomarańczowe; w połączeniu z niebieskim
powojnikiem to ......poprostu bajka.
--
pozdrawiam Ela

23. Data: 2002-10-19 09:26:23

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dobrze, że nie podał jego nazwiska. W praktyce bowiem oznacza to, że ten
> kolega jest......no właśnie.

Co prawda, to prawda, nie napisałem. Faktem jest, że nieuczciwi producenci
są bardzo poważną konkurencją i handel różami z opłaconą licencją staje się
niemal niemożliwy.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://ogrody.agrosan.pl/ strona naszej grupy

24. Data: 2002-10-19 12:09:09

Temat: Re: info dla kochajacych roze ze smutkiem do Rafala
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sunnie" <a...@n...net> napisał w wiadomości
> Jestem za. Mogę wnieść jako wkład różę cukrową, taką z której się robiło
> konfitury.. Rodzice mają na działce, jakoś rośnie, nie żeby o nią
> specjalnie dbali....
> Pozdrówki,
> Słońce

Czy to jest taka róża, z której płatków robi się konfitury? Jesli tak,
to napisz jakie ma kwiaty i jaka jest wielkość krzewu?
Ja...cki

25. Data: 2002-10-19 12:30:10

Temat: Re: info dla kochajacych roze
Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

W OBI na RADZYMIŃSKIEJ 10 SZT ROSA RUGOSA - 19 ZL PLN

--
pozdrawiam Ela

26. Data: 2002-10-19 20:14:22

Od: Sunnie <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Użytkownik "Sunnie" <a...@n...net> napisał w wiadomości

> Czy to jest taka róża, z której płatków robi się konfitury? Jesli tak,
> to napisz jakie ma kwiaty i jaka jest wielkość krzewu?

Tak taka. Krzewy nie nawożone i nie podlewane na glebie 6 Z mają oj
30-40 cm wysokości, kwiaty ciemnoróżowe mocno, słodko pachnące.

27. Data: 2002-10-19 20:23:14

Od: Sunnie <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Elzbieta Luczynska wrote:

> W OBI na RADZYMIŃSKIEJ 10 SZT ROSA RUGOSA - 19 ZL PLN

Taaa tylko ja potrzebuję 80 m plotu obsadzić! Poza tym jakoś nie ufam
OBI, na balkon do donicy różę tam mogę kupić, ale do ogrodu to już bym
się zastanawiała...

28. Data: 2002-10-20 19:12:52

Temat: Re: Rafalowi w sprawie licencji
Od: "WojtekP" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Wolski" <r...@h...pl> napisał w
wiadomości news:aoraqa$87k$1@news2.tpi.pl...

> [...]
> niemal niemożliwy.
>
> Szczerze mowiac = tego nie wiedzialem, nie wiem, czy starczyloby mi LATWO
uczciwosci, zeby kupic drozej z licencja niz bez niej, ale gdybym wiedzial,
ze mam gwarancje "czysosci rasy", jakosci produktu itd - to na pewno bym sie
zdecydowal na licencyjna.
A ze moj szkolkarz nie mial licencji ? - tego po prostu nie wiedzialem.
A swoja droga - nikt ntego nie kontroluje???

Wojtek pa

29. Data: 2002-10-21 15:17:41

Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>A ze moj szkolkarz nie mial licencji ? - tego po prostu >nie wiedzialem

I dlatego nikt nie ma do Ciebie pretensji, a ja osobiście jestem nawet
wdzięczny bo poruszyłes temat, który jest wart poruszenia, bowiem niewiele
osób zdaje sobie z tego sprawe.

>A swoja droga - nikt ntego nie kontroluje???

Kontrola leży w gestji własciciela odmiany, ewentualnie jego polskiego
przedstawiciela, lub właściciela " polskiej" sublicencji ( ktoś taki ma
prawo rozmnażać "patent" w kraju) ; ale skoro policja tez ma kłopoty z
"bandziorami" , to co dopiero miec pretensje do "urobionych po łokcie "
ogrodników, ale to nasza ewidentna strata....... i ewentualny koniec jak z
"Rafałowymi rózami" ( chociaż wierzę Rafale, że to drobny czasowy incydent i
do róż wrócicie, przecierz mateczników nie likwidujesz(?))
Pozdrawiam
Michał

30. Data: 2002-10-22 13:42:06

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z odtworzeniem produkcji nie ma problemu. Matecznika róż szlachetnych nie
utrzymujemy, bo nie warto, ale oczka łatwo pozyskać od wielu "różanych
szkółkarzy" w okolicach Łodzi. A matecznik caniny i multiflory rośnie sobie
zdrowo :-)

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://ogrody.agrosan.pl/ strona naszej grupy