info dla kochajacych roze

1. Data: 2002-10-16 20:48:15

Temat: info dla kochajacych roze
Od: "WojtekP" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam sympatycznego szkolkarza z fajnymi odmianami roz , no i ucielismy sobie
pogaduszki, On mowi, ze rezygnuje ze szkolki na rzecz cietych roz, bo
szkolka sie mu nie oplaca. No ale przy okazji mowi, ze jak wejdziemy do
Unii, to nam krzewy roz baaaardzo zdrozeja, bo za kazdy krzaczek bedzie
trzeba placic licencje - a teraz nie trzeba. A licencja na jedno oczko i 4
zl moze kosztowac. Jesli to prawda, to zanim do Unii wejdziemy trzebaby sie
obkupic. Jak zajrzalem na strone Davida Austina, to sobie nawet przez
internet moge u niego kupic rozyczke za bagatela 22 funty. Nawet przyjmujac,
ze w Anglii wszystko drogie - no ale, zeby az tak???
A moze szkolarz jest agitatorem LPR i chce mnie od owej Unii odciagnac??

Wojtek Pa

2. Data: 2002-10-16 21:05:38

Temat: Re: info dla kochajacych roze
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A moze szkolarz jest agitatorem LPR i chce mnie od owej Unii odciagnac??

Mnie, wstarczył tegoroczny pobyt na Majorce i chyba od tego momentu jestem
przeciw UE.
Wstarczy abyś sobie policzył ile artykułów w chwili obecnej kupujesz w
granicach do 4 zł. Ile poniżej? No to potem za wszystko zapłacisz 1? lub
50 centów. I nie ma zmiłuj.
;-)))
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

3. Data: 2002-10-17 03:46:51

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"WojtekP" <d...@p...com.pl> wrote in message news:aokj46$suc$1@news2.tpi.pl...
> [...]
> Unii, to nam krzewy roz baaaardzo zdrozeja, bo za kazdy krzaczek bedzie
> trzeba placic licencje - a teraz nie trzeba.

Czy za kazdy, czy tylko za opatentowane odmiany?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2002-10-17 05:33:24

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Mnie, wstarczył tegoroczny pobyt na Majorce i chyba od tego momentu jestem
> przeciw UE.

Tu nawet nie chodzi o ceny ,a o przepisy i biurokrację.
Większość małych firm czekają wydatki i to spore ,a w związku z tym po
prostu padną. Ja też jestem przeciw ale w sposób inny,to znaczy nie dajmy
się zwariować i targujmy się do upadłego .
Żeby było na temat to firmy ogrodnicze też wpadną w tę pułapkę .
Poza tym banki (już z obcym kapitałem) nie chcą w tej chwili rozmawiać z
polskimi podmiotami ,a z zagranicznymi nie robią takich problemów.Po prostu
nas zjedzą.

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

5. Data: 2002-10-17 07:37:49

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Licencję płaci się tylko za odmiany opatentowane. Takie odmiany jak
Sympatia, New Dawn czy inne nie będą opatentowane.
Z róż rezygnuje wiele osób. Moja szkółka również. W tym roku już okulizacji
nie było, podobnie zresztą jak w poprzednim. Powodem jest niska cena i długi
okres produkcji, nawet do 3 lat.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://ogrody.agrosan.pl/ strona naszej grupy

6. Data: 2002-10-17 18:08:14

Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jednym słowem prawo rynku.
Czyli bez względu na członkostwo w UE cena krzewów różanych wzrośnie.
A z drugiej strony widziałam róże sprowadzane z Holandii, których cena nie
przekraczała 10 zł.

Pozdrawiam

Marta

Użytkownik "Rafal Wolski" <r...@h...pl> napisał w
wiadomości news:aolpde$k9j$1@news.tpi.pl...

7. Data: 2002-10-17 18:20:38

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czyli bez względu na członkostwo w UE cena krzewów różanych wzrośnie.
> A z drugiej strony widziałam róże sprowadzane z Holandii, których cena

Nie daj się [...] .
Zawsze możesz swoją ulubiona różę wsadzić do ziemi. W 50% się przyjmuje.

8. Data: 2002-10-17 18:32:36

Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie daję się, szkoda mi tylko róż i szkółkarzy.

Pozdrawiam
Marta

9. Data: 2002-10-17 19:44:06

Temat: Re: info dla kochajacych roze ze smutkiem do Rafala
Od: "WojtekP" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

okulizacji
> nie było, podobnie zresztą jak w poprzednim. Powodem jest niska cena i

To rzeczywiscie smutna wiadomosc. A przeciez masz Rafal pare fajnych odmian
roz - co widac na stronie www. A mozeby tak szkolkarze nie dali sie
hipermarketowemu badziewiu? Jak patrzr na roze tam sprzedawane, to normalnie
mnie telepie - najgorsze dziadowstwo ladnie opakowane. I od razu powiem, ze
absolutnie nie jestem przeciw hipermarketom - ot po prostu wole miejsca
mniej anonimowe - a rosliny sa takie, ktore trudno anonimowosc znosza.
Ufam, ze wielu milosnikow roslin byloby sklonne zaplacic nie 4 zl za krzew
rozy - a i nawet 8 zl. byle miec roze wysokiej jakosci w ciekawym wyborze
sprzedawane profesjinalnie.
wiec Rafale trzymaj sie i nie oposc nas...
wojtek Pa

10. Data: 2002-10-17 20:38:59

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> okulizacji
> długi
> >
> To rzeczywiscie smutna wiadomosc.

To znaczy się , ach szkoda słów.

> [...]
wyborze
> sprzedawane profesjinalnie.
> wiec Rafale trzymaj sie i nie oposc nas...

Wiem Wojtku, do czego zmierzasz.
Ale rynek jest zbyt płytki, taka jest prawda.
A może w oparciu o tę grupę można stworzyć jakiś klub miłośników róż?

Co to sie wymienią między sobą?Albo i kupią u Rafała?
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

winorosla - drobiazdzek