informacje na temat depresji wśród nipełnosprawnych

1. Data: 2005-05-23 10:45:21

Temat: informacje na temat depresji wśród nipełnosprawnych
Od: "Agnes" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukuje informacji na w/w temat. Czy moglibyście podesłac jakiś link,
tytuł ksiazki, badania?
Bede wdzięczna za wszelką pomoc
pozdrawiam
Agnieszka

2. Data: 2005-05-23 10:56:42

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W poniedziałek 23-maja-2005 o godzinie 12:45:21 Agnes napisał/a

>Poszukuje informacji na w/w temat. Czy moglibyście podesłac jakiś link,
>tytuł ksiazki, badania?
>Bede wdzięczna za wszelką pomoc

Aż ręce opadają.

O JAKICH niepełnosprawnych chodzi?

Bo, cokolwiek na ten temat powiedzieć, osoba NIE poruszająca się na
wózku inwalidzkim a mająca depresję JEST już z tego samego powodu
"niepełnosprawna".

Adam Pietrasiewicz
Hasło tyranii: "Stul pysk!"
Hasło demokracji: "Gadaj zdrów!"

3. Data: 2005-05-23 11:22:23

Od: "Agnes" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Precyzuje zatem : chodzi mi o osobe u której istnieje naruszenie sprawności
i funkcji w stopniu wyraźnie utrudniającym ( w porównaniu z osobami zdrowymi
w pewnym kręgu kulturowym ) pobieranie nauki w normalnej szkole, wykonywanie
czynności życia codziennego, pracę zarobkową, udział w życiu społecznym oraz
w zajęciach w czasie wolnym od pracy".

dosyc precyzyjnie się okresliłam ? więc ręce moga powrócić do normalnej
pozycji...

skąd ta nerwowośc?

4. Data: 2005-05-23 11:30:19

Temat: Re: informacje na temat depresji w?ród nipełnosprawnych
Od: Scalamanca <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnes pisze w news:d6sedf$b4p$1@news.onet.pl

> sk+-d ta nerwowo?c?

Nie wiem jak u Adama, ale u mnie reakcją było... opadnięcie
wszystkiego, nie nerwowość. :) A skąd? Było już o tym jakiś
tydzień temu.

Zaglądałaś tutaj http://www.depresja.org/ ?

Jeśli ktoś w tym kraju wie dużo o depresji, to właśnie oni. Może
będą w stanie wskazać Ci, gdzie masz się udać i znaleźć konkretne
informacje. A może sami ich udzielą?

--
Pozdrowieństwa,
Scally

5. Data: 2005-05-23 12:09:34

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W poniedziałek 23-maja-2005 o godzinie 13:22:23 Agnes napisał/a

>skąd ta nerwowośc?

Nerwowość stąd, że ciągle ludziska pytaja o to, czy "niepełnosprawni
to, a może niepełnosprawni tamto"... Ostatnio było zapytania, co
niepełnosprawni myśla o turystyce, noedługo pewnie będzie o tym, co
niepełnosprawni myślą o teleturnieju Jeden z Dziesięciu.

I to chyba tyle.

Dlatego warto procyzować do kogo się człowiek zwraca...

6. Data: 2005-05-23 12:24:52

Od: "Jacek Kruszniewski" <j...@n...proinfo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
>
> I to chyba tyle.
>
> Dlatego warto procyzować do kogo się człowiek zwraca...

Może sami zaproponujmy temat:

Problem niepełnosprawności a pierdnięcie :-)

albo

Niepełnosprawni, a plamy na słońcu :-)

--
Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

7. Data: 2005-05-24 13:43:04

Od: "Wiesław" <w...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niepełnosprawni myśla o turystyce, noedługo pewnie będzie o tym, co
> niepełnosprawni myślą o teleturnieju Jeden z Dziesięciu.

Ja myślę a raczej wiem dlaczego ludzie sprawni pytają się nas co my o tym
czy tamtym myślimy, jest to raczej strach przed zadaniem pytania wprost np.:
dlaczego nie wchodzicie na Giewont ;-). Bo jak zapytać kogoś na wózku
dlaczego na ten Giewont nie idzie. Może zamiast się na nich wściekać to
uświadamiajmy ich. U mnie w mieście (Świdnica się nazywa) jest paru ludzi,
którzy się pytali co wam przeszkadza i wyciągnęli wnioski, mamy w 100%
dostępny teatr, ośrodek kultury, za 3 miesiące w pełni dostępna biblioteka,
są jeszcze prywatni przedsiębiorcy tacy jak hotelarze niektóre sklepy.
Dlatego ja zawsze odpowiadam na pytanie do mnie jako niepełnosprawnego "co
myślisz na temat....", co mi przeszkadza w danym temacie abym mógł z niego
korzystać w 100%. Oczywiście jak mnie się pytają co myślę na temat kobiet
;-))))))))))))) to już jest inna bajka i pytanie kierowane chyba nie jako do
ON ale .... (ale się teraz zacznie). Poddaję pod dyskusję moje poglądy na
ten temat.
pozdrawiam Wiesław

8. Data: 2005-05-24 14:28:57

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiesław" <w...@i...org.pl> napisał w wiadomości

> [...]
do
> ON ale .... (ale się teraz zacznie). Poddaję pod dyskusję moje poglądy na

Niektóre pytania faktycznie są bez sensu, ale niektóre (choć często
formułowane naiwnie) taki sens mają. Pytanie o turystykę uważam za sensowne,
choć naiwne o tyle, że pytający nie zauważa różnorodności środowiska ON. Ale
zamiast go obcinać, może faktycznie lepiej edukować. A z
psycho-socjologicznego punktu widzenia wierzę, że może być ciekawe, co np.
typowy ON wózkowicz sądzi o wyprawie pod namiot, a niewidomy ON o wyprawie w
góry. Czy się to komuś przyda czy nie, to już sprawa wtórna. Zauważam
natomiast jedno - im ludzie więcej wiedzą o ON, tym łatwiej niepełnosprawnym
się z nimi dogadać. Więc może więcej wyrozumiałości, nawet jak dziesiąta
osoba pyta o to samo, bo to w gruncie rzeczy nam samym się opłaca.

LM

9. Data: 2005-05-25 10:51:20

Od: "zbig" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślę, ze ta nerwowość nie jest potrzebna. Niepelnosprawność jako taka,
niezależnie od jej formy na pewno może być źródłem depresji i jak sadze
pytającej chodziło o tego typu przypadki.
Porównanie tego z niedawną dyskusja o turystyce jest moim zdaniem chybione.

10. Data: 2005-05-25 12:01:36

Od: "Wiesław" <w...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Myślę, ze ta nerwowość nie jest potrzebna. Niepelnosprawność jako taka,
> niezależnie od jej formy na pewno może być źródłem depresji i jak sadze
> pytającej chodziło o tego typu przypadki.

zapewne pytająca pytała nas jako ON wszak punkt widzenia zależy od punktu
siedzenia

> Porównanie tego z niedawną dyskusja o turystyce jest moim zdaniem
chybione.

dlaczego ja lubię uprawiać turystykę i chętnie mówię co mi przeszkadza w
uprawianiu takowej.
pozdrawiam Wiesław

Re: O zielonym
O wątkach, podpisach itp.
Urządzenie chowające wózek do samochodu???
Re: [spam] praca rowniez dla niepelnosprawnych
Operatorzy telefoniczni a ulga inwalidzka