instalacja elektryczna

1. Data: 2004-09-13 09:17:12

Temat: instalacja elektryczna
Od: "..:: sjf ::.." <s...@u...org> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Chciałbym się upewnić czy dobrze myślę. Nowe mieszkanie, w pokojach u
sufitu są kostki zakończone dwoma przewodami, a na drugim końcu są
wyłączniki 2-klawiszowe. Niestety żyrandol mam 3-przewodowy. I teraz,
żeby go podłączyć poprawnie to pewnie muszę połączyć ze sobą dwa z
przewodów w suficie (pewnie masę) otrzymując de facto trzy przewody tak
jak to miałem w starym mieszkaniu. Czy tak będzie Ok?

--
.:: sjf ::..
"Linux is like Wigwam. No gates, no windows... Apache inside ;-)"

1. Data: 2004-09-13 09:30:37

Temat: Re: instalacja elektryczna
Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 13 Sep 2004 11:17:12 +0200 I had a dream that ..:: sjf ::..
<s...@u...org> wrote:
> [...]
> przewodów w suficie (pewnie masę) otrzymując de facto trzy przewody tak
> jak to miałem w starym mieszkaniu. Czy tak będzie Ok?

Tak - z reguły wspólnym przewodem jest właśnie zero. Sprawdź najlepiej
próbnikiem - faza powinna się pojawiać przy kostkach przy włączonych
wyłącznikach. Ale nie musisz niczego łączyć, wystarczy jak żyrandol
podepniesz do któregokolwiek zera.

1. Data: 2004-09-13 09:50:54

Od: "..:: sjf ::.." <s...@u...org> szukaj wiadomości tego autora

pewnego dnia niejaki(a) Grzegorz Janoszka wstukal(a) co nastepuje:

> wyłącznikach. Ale nie musisz niczego łączyć, wystarczy jak żyrandol
> podepniesz do któregokolwiek zera.

hmmm... właśnie tak zrobiłem - i co? świeci jedna żarówka na jednym
klawiszu - OK, na drugim klawiszu też świeci _tylko_ jedna żarówka, a
żyrandol ma trzy, żarówki są sprawne - sprawdzałem...
chyba coś sknociłem... :(

1. Data: 2004-09-13 09:52:22

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 13 Sep 2004 11:50:54 +0200 I had a dream that ..:: sjf ::..
<s...@u...org> wrote:
> [...]
> klawiszu - OK, na drugim klawiszu też świeci _tylko_ jedna żarówka, a
> żyrandol ma trzy, żarówki są sprawne - sprawdzałem...

Pewnie od żyrandola wziąłeś złe końcówki. Tzn powinieneś je zamienić
miejscami.

1. Data: 2004-09-13 14:18:36

Od: "broda" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przewodów w suficie (pewnie masę) otrzymując de facto trzy przewody tak
> jak to miałem w starym mieszkaniu. Czy tak będzie Ok?

Jeżeli w suficie masz tylko 2 kable to nie ma mowy o włączaniu jednej lub
kilku żarówek włącznikiem 2-klawiszowym. Z sufitu wystaje przewód zerowy i
fazowy, który jest zwierany przez jeden z klawiszy włącznika (lub przez
oba). W takiej sytuacji łączysz przewód żółtozielony z żyrandola z
żółtozielonym (zero) u sufitu, a pozostałe dwa z żyrandola (brązowe lub
czarne) z fazowym u sufitu. Wtedy działają wszystkie żarówki albo żadna.

Pozdrawiam
Broda
p.s. w razie wątpliwości zapraszam na priv

1. Data: 2004-09-13 16:20:25

Od: "JoShi" <s...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W takiej sytuacji łączysz przewód żółtozielony z żyrandola z
> żółtozielonym (zero) u sufitu
To jest uziemienie a nie zero. Jak sie nie znasz to nie wprowadzaj ludzi w
blad.

1. Data: 2004-09-13 18:46:29

Od: Slawomir Mateuszczyk <s...@g...pl.SkasujTo> szukaj wiadomości tego autora

> Chciałbym się upewnić czy dobrze myślę. Nowe mieszkanie, w pokojach u
> sufitu są kostki zakończone dwoma przewodami

Dwoma czy czterema ?

Jeżeli czterema to masz tam pewnie:
1. żołto-zielony (uziemienie) - podłączasz do obudowy żyrandola lub nie podłączasz
wcale.
2. niebieski (zero) - przewód wspólny dla obu połówek żyrandola
3. brązowy (zasilanie jednej połowy żyrandola)
4. czarny (zasilanie drugiej połowy żyrandola)

> żeby go podłączyć poprawnie to pewnie muszę połączyć ze sobą dwa z
> przewodów w suficie (pewnie masę) otrzymując de facto trzy przewody

A nie wywala Tobie wtedy różnicówki ?
--
Slaw

1. Data: 2004-09-13 18:48:34

Od: Slawomir Mateuszczyk <s...@g...pl.SkasujTo> szukaj wiadomości tego autora

..:: sjf ::.. wrote:
> hmmm... właśnie tak zrobiłem - i co? świeci jedna żarówka na jednym
> klawiszu - OK, na drugim klawiszu też świeci _tylko_ jedna żarówka, a
> żyrandol ma trzy, żarówki są sprawne - sprawdzałem...

Żarówki są sprawne, ale mogą nie kontaktować w gnieździe w żyrandolu.
Wszystkie są tej samej mocy ?
--
Slaw

1. Data: 2004-09-14 08:38:53

Od: "..:: sjf ::.." <s...@u...org> szukaj wiadomości tego autora

pewnego dnia niejaki(a) Slawomir Mateuszczyk wstukal(a) co nastepuje:

> Dwoma czy czterema ?

No właśnie, serdecznie wszystkich przepraszam, ale chodzi o _cztery_ (4)
przewody w suficie, a nie - jak napisałem - dwa. Jeszcze raz serdecznie
przepraszam.

> [...]
> 3. brązowy (zasilanie jednej połowy żyrandola)
> 4. czarny (zasilanie drugiej połowy żyrandola)

tak, teraz już rozumiem :)
btw: co się może stać gdy nie podłączę uziemienia do obudowy żyrandola?
pytanie dodatkowe (hipotetyczne) - a co w sytuacji gdy żyrandol nie
miałby ani krzty części metalowych (ew. z innego materiału przewodzącego)?

> A nie wywala Tobie wtedy różnicówki ?
nie próbowałem tego podłączać w ten sposób, jedynie pytałem...

1. Data: 2004-09-14 09:37:29

Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "..:: sjf ::.." <s...@u...org> napisał w wiadomości

> [...]
> pytanie dodatkowe (hipotetyczne) - a co w sytuacji gdy żyrandol nie
> miałby ani krzty części metalowych (ew. z innego materiału przewodzącego)?

Jeśli żyrandol nie ma metalowej obudowy, to nie ma powodu go uziemiać.
Uziemienie jest po to, żeby żyrandol Cię nie "kopnął", gdy zdarzy się
jakieś przebicie.

Witek

Zmywanie kleju do tapet.
[wynajem] neostrada, TV, kablówka - centrum, 350zł/1 os.
jakie szyby wybrać do prysznica
chemiczne usuniecie farby olejnej
Kolek na krawedzi - mocowanie