Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: zielsko <zielsko_p@eat_me_drink_me_tlen.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: inteligencja B i C a testy
Date: Thu, 12 Feb 2004 00:07:24 +0100
Organization: Zielona
Lines: 46
Message-ID: <p...@z...zielona>
References: <c0c1kg$9bb$1@absinth.dialog.net.pl>
NNTP-Posting-Host: pb93.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1076540695 7674 213.76.9.93 (11 Feb 2004 23:04:55 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Feb 2004 23:04:55 +0000 (UTC)
X-System: Linux Mandrake 9.0 (Dolphin)
X-User: 4zielsko
X-Wm: WindowMaker
User-Agent: Pan/0.14.0 (I'm Being Nibbled to Death by Cats!)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:255168
Ukryj nagłówki
On Wed, 11 Feb 2004 02:48:20 +0100, nhesterr wrote in
<c0c1kg$9bb$1@absinth.dialog.net.pl>:
> Witam!
> - na jakiej podstawie takie wyniki miały być w jakikolwiek sposób
> reprezentatywne, skoro były wynikiem jakiegoś konkretnego testu w
> kontretnych warunkach przy konkretnym stanie badanego?
No i właśnie dlatego są reprezentatywne. Bo badanie jest wystandaryzowane.
Więc ty jak i każda inna osoba wypełniająca test osoba wypełniacie ten sam
test, robicie to w okreslony instrukcją sposób w podobnych warunkach i
właśnie dlatego twój wynik można zestawić z wynikiem dla twojej grupy
(wiekowej, wykształcenia, płci `_)
> - czy można stwierdzić, i w jaki sposób, jak się ma B do C, czy można
A dokładnie o co ci chodzi?
> wogóle określić, jak wygląda rzeczywiste B?
:) ba, a co da się dokładnie w psychologii pokazać?
> - czy jednak wyniki C nie mogą być reprezentatywne dla badanego, bo
> przecież w każdej sytuacji życiowej podlegamy określonym warunkom i
> stanom psychofizycznym?
Tak się dziwnie jakoś składa, że te testy z reguły mają dość dobre
parametry co do względnej stałości wyników. Przy tworzeniu testu bada się
stałość wyników.
> pomyślałem sobie jeszcze, że można by dla większej pewności
> przeprowadzać takie testy wielokrotnie w różnych warunkach, tak by
> poznać możliwości średnie (odpowiadające C) i maksymalne (dla B). Czy
> takie podejście było realizowane?
A co z uczeniem się?
> Pozdrawiam!
Pzdr.
--
_______________________________________
| Paweł Zioło http://fotozielsko.prv.pl |
| GnuPGP:09504E96 ICQ:236822802 |
|_______________________________________|
|