ixeli ;)

161. Data: 2013-06-23 17:42:01

Temat: Re: ixeli ;)
Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 23 Jun 2013 16:57:22 +0200, Ghost napisał(a):

> Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Wiem, ze za argumentacje i racjonalizacje odpowiada rozum, w sensie sieci
> neuronowej. Mam pewnosc, ze kazda mysl jak sie u nas pojawia moze byc
> (zwykle jest) "skazona" oddzialywaniem tresci, z ktorymi spotkalismy sie
> wczesniej. Im to wczesniej jest blizej danej chwili, tym wplyw jest bardziej
> bezposredni.

Zgadzam się z tym. Oczywistym jest, że różne tresci/sytuacje/ludzie mają na
nas wpływ. Pomagają m.in. wyciągac wnioski i ustosunkowywać się do pewnych
zdarzeń. Jednak nie zawsze jesteśmy "pod wpływem" ;). Ja należę do osób,
które _samodzielnie_ (na tyle, na ile to możliwe?) oceniają 'rzeczywistość'
(błagam, nie rozstarząsajmy czym ona jest :)), ludzi, sytuacje. Tzn.
obserwuję, patrzę -> widzę, słucham -> słyszę, czuję, dając sobie dłuższy
czas na poczucie, później na pomyślenie, i na samym końcu na wypowiedzenie
słów. Czasami nie pomyślę, przyznaję się, za szybko coś powiem, cóż,
nobody's perfect.
Znam Twoje i Chirona stanowiska wzgledem siebie, i nic mi to nie robi,
jeśli chodzi o moje stanowisko względem was samych. Jedyne co ma wpływ na
moje postrzeganie waszych osób, to wasze słowa... Bywa, że zgadzam się z
Chironem, i tego nigdy nie ukrywam, bywa, że się nie zgadzam, czego również
nie ukrywam :) Tak samo z Tobą - komunikuję swoje zdanie, bez względu na
to, czy jest ono zgodne z Twoim, czy nie, i czy to się spodoba Chironowi,
czy nie. Nie jestesmy małolatami przecież :)

> Ale to pewnie dlatego, ze za malo homeoatycznych lekarstw pochlonalem.
>
> BTW Od dziecka bawia mnie argumenty, "przeciez wiem co myslalam".

To co, pewnie masz zabawne życie? :P

M.

162. Data: 2013-06-23 18:16:35

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czas na poczucie, później na pomyślenie, i na samym końcu na wypowiedzenie
> słów. Czasami nie pomyślę, przyznaję się, za szybko coś powiem, cóż,

Czy samodzielnosc jest jakims bytem odlaczonym od mozgu?

Juz kiedys to tutaj modelowalem.

Wyobraz sobie, ze ogladasz horror, w pewnym momencie gasnie swiatlo i
zaczynasz slyszec jakies szmery - 9 na 10, ze zaczniesz sie bac.

A to samo bez horroru - masz znacznie wieksze szanse szybko zidentyfikowac
dzwiek jako naturalny.

Obie sytuacje to Twoja wlasna ocena - jednak w roznych kontekstach. Mam
wrazenie, ze nie zdajesz sobie sprawy jak bardzo to co dzieje sie w okolo
wplywa na to co myslisz. Ten wplyw jest ogromny.

> To co, pewnie masz zabawne życie? :P

Nawet nie wiesz jak bardzo.

163. Data: 2013-06-23 18:59:54

Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 23 czerwca 2013 16:17:22 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości

ps.com...

> Można być nie w porządku wobec kogos- to jedna sprawa. To, czy ten ktś ma o
>
> to pretensje- to już inna sprawa.
>
> Nie miałem prawie wcale wątpliwości, jak postąpisz. Bylo jednak to "prawie"-
>
> to i napisałem.

skoro wszystko lepiej wiesz to po co się odzywasz?

Masz do mnie jakiąś sprawę, że tak za mną łazisz? Mogę Ci jakoś pomóc?
Bo widzę, że się męczysz ;)

kiwiko

164. Data: 2013-06-23 21:50:59

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
> Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
>
>Masz do mnie jakiąś sprawę, że tak za mną łazisz? Mogę Ci jakoś pomóc?

Nie prowokuj, bo nałczyciel sawła.. pisua... grzecznego zwracania sie do
bliznich zwroci sie do Ciebie per "cipa".

165. Data: 2013-06-23 22:15:50

Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak nic zostaniesz globuś katolem! Już ci wlasciwie niczego nie brakuje... ;P

W systemach totalitarnych zakrzywia się psychika pod sadom-maso/ zabić innych-bądź
poświęcić siebie/.
Kolbe tęsknił za batem i go dostał co wywołało w nim euforię, tak jak biczownicy
trzaskający się po ciele i okaleczający co było połączone z orgiami seksualnym, czyli
szła taka orgia i się walili po dupach aż trzęśli się od wytrysku. Byłem w
pomieszczeniu gdzie umierał Kolbe jest dostępne dla zwiedzających, ma się wrażenie że
tam cierpienie odcisneło swoje piętno na ścianach, ludzie są raczej przygnębieni,
przerażeni. Dlatego też mówi prowadzący że tylko o mocnych nerwach ludzie mogą tam
wchodzić, mnie przybiło to pomieszczenie gdzie umierał, a szczególnie jego
uśmiercenie bo jest dwuznaczne, czyli Kolbe nie umarł z głodu jak podaje Chirek,
umarł od zastrzyku podanego przez niemców, bo podobno nie mógł umrzeć i niemcy byli
przerażeni że się rozniesie, że normalny człowiek dawno by umarł z głodu, a Kolbe
nadal żył.

166. Data: 2013-06-23 22:19:58

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

>skoro wszystko lepiej wiesz to po co się odzywasz?
Ciekawe...skoro tak uważasz- to przecież nie da sie tego Ci zabronić
:D

>Masz do mnie jakiąś sprawę, że tak za mną łazisz? Mogę Ci jakoś pomóc?
>Bo widzę, że się męczysz ;)
Aha- łażę za Tobą. A od kiedy?
:DD

"Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

167. Data: 2013-06-23 23:12:06

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 23 Jun 2013 18:16:35 +0200, Ghost napisał(a):

> Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Czy samodzielnosc jest jakims bytem odlaczonym od mozgu?

Nie. A tak napisałam?

> [...]
> dzwiek jako naturalny.
>
> Obie sytuacje to Twoja wlasna ocena - jednak w roznych kontekstach.

Owszem. Jednak zauważ, że z czasem, przy setnym horrorze, strach znika.
Zdając sobie sprawę z mechanizmów stojących za baniem się szmerów i
ciemności podczas horroru, człowiek przestaje się tak bać. Ponieważ wie, że
to tylko jego wyobraźnia i samonakręcanie się. Przecież człowiek może,
jeśli chce, sterować swoimi myślami. Nie tylko zewnętrze ma wpływ na mózg.

> Mam
> wrazenie, ze nie zdajesz sobie sprawy jak bardzo to co dzieje sie w okolo
> wplywa na to co myslisz. Ten wplyw jest ogromny.

Zdaję sobie z tego sprawę, może aż za bardzo (jeśli za bardzo w ogóle
można). I właśnie dlatego, że zdaję sobie z tego sprawę, jestem bardzo
czujna. Świadomośc tego sprawia, że staram się wszystko 'filtrować'. Na ile
mi się to udaje, to inna kwestia. Pewne cechy osobnicze czasami mi to
utrudniają :)

> Nawet nie wiesz jak bardzo.

No bo niby skąd mam wiedzieć? Przecież się nie znamy. Mogę jedynie wierzyć
Ci na słowo :)

168. Data: 2013-06-23 23:46:32

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ile
> mi się to udaje, to inna kwestia. Pewne cechy osobnicze czasami mi to

Ludzie z reguly jednak sa followerami, podazaja za tym co slysza i czytaja -
czesto nawet jesli sami nie inicjowali odbioru tych tresci. To wystarcza, by
zostal slad w sieci neuronowej, a kazdy slad (cokolwiek co owa siec
zapamieta) wplywa na nastepujace pozniej wnioskowanie.

Powyzszy proces jest zaburzony najczesciej wtedy gdy z jakichs powodow
(wczesniej istniejacych) jawnie i swiadomie nie zgadzamy sie z odbieranymi
tresciami. Tak jak podczas mojego wywodu tutaj. Masz swiadoma wole nie
zgadzac sie ze mna wiec nie akceptujesz mojego zdania. Natomiast gdybys
miala stosunek przynajmniej neutralny, cos z tego co pisze byloby przez
Ciebie akceptowane. Ale... tu tez nie jest tak prosto. To, ze teraz
oponujesz nie znaczy, ze za tydzien tego nie zaakceptujesz i nie przyjmiesz
wrecz jao wlasne przemyslenia.

Taki jest nasz mozg. Niestety :-)

To taka figura retoryczna.

169. Data: 2013-06-24 00:08:17

Od: Fragile <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 23 Jun 2013 23:46:32 +0200, Ghost napisał(a):

> [...]
> tresciami. Tak jak podczas mojego wywodu tutaj. Masz swiadoma wole nie
> zgadzac sie ze mna wiec nie akceptujesz mojego zdania.

Bzdura :) Akceptuję. Ale mam również swoje :) I jeśli jeszcze nie
zauważyłeś, wcale nie jest aż tak dalekie od Twojego.

> Natomiast gdybys
> miala stosunek przynajmniej neutralny,

Ależ on jest jak najbardziej neutralny. Czy coś koło tego :)

> cos z tego co pisze byloby przez
> Ciebie akceptowane.

I jak najbardziej coś z tego co piszesz jest akceptowane.

> Ale... tu tez nie jest tak prosto. To, ze teraz
> oponujesz nie znaczy, ze za tydzien tego nie zaakceptujesz i nie przyjmiesz
> wrecz jao wlasne przemyslenia.

I vice versa :P

> Taki jest nasz mozg. Niestety :-)

Dlaczego niestety? Stety :)

> To taka figura retoryczna.

Wiem :) <recoopad>

M.

170. Data: 2013-06-24 08:21:04

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego niestety? Stety :)

Nader czesto nie zdajemy sobie sprawy z tego, ze dana mysl zaszczpil nam
ktos inny, a nie jest ona wynikiem naszych przemyslene.

To moze byc niestety, jesli upieramy sie, ze jestesmy samosie.

To jest stety jesli chodzi o mozliwosci tworcze. Sami ze soba jestesmy w
stanie dojsc do okreslonych wynikow, ale szczypata cudzej mysli (nawet
takiej, ktorej nigdy niezaakceptaujemy, zarowno swiadomie jak i
nieswiadomie) moze uruchomic nowe procesy - nieosiagalne bez tego
zewnetrznego impulsu.

LeoTarkowi ;)
ale najazd! ;P
fantastyczna lekcja samooceny
Kobieta w oczach katolika.
Przez policyjną wstrzemięźliwość zginął mafiozo.