Re: jajko nawozem?

Data: 2003-09-14 18:33:34
Temat: Re: jajko nawozem?
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl>

"Elfir" <e...@p...fm> wrote in message
news:bk1o08$g02$13@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:bk16b0$pcg$...@a...news.tpi.pl...

> Ale ja mowilam o
> intensywnym uzytkowaniu a nie ozdobnych rabatkach. W przemyslowym
rolnictwie
> ilosc zabranych z gleby skladnikow pokarmowych jest wieksza niz
wprowadzona
> z kompostem/obornikiem. Dlatego by jej nie wyjalowic musza byc dostarczane
> skladniki pokarmowe z zewnatrz.

Ale my jesteśmy grupą pl.rec.ogrody ! Nie nazwałabym mego ogrodu użytkowanym
intenswynie, przynajmniej w porównaniu z polem ornym.

> Ten procent jest rozny u roznych nawozow, 40% wynosi dla soli potasowej,
> ktora jest kopalina! Za to siarczan potasu K2SO4
> wchlaniany jest w 60-70%.
> Niemal 100% wchlaniania maja nawozy dolistne.

O dolistnych nie było dotąd mowy. Ale - jak rozumiem - z siarczanu potasu
1/3 nie jest zużytkowywana. To dość dużo, prawda?

> Cha, Cha, nie ma ogrodu. Ale u rodzicow ogrodek jest co 3 lata nawozony
> obornikiem, w celu zwiekszenia ilosci prochnicy. Co 3 lata dostaje tez
> dolomit (Ca+Mg) dla zobojetnienia, poniewaz znajduje sie na kwasnych
> bielicach. A co roku fosforan amonu lub dolistna Magiczna Sile.

A inne nawozy mineralne, które z takim przekonaniem polecasz?

Pozdrawiam, Basia.