jak fugować obrzeża glazury

1. Data: 2005-05-30 13:38:18

Temat: jak fugować obrzeża glazury
Od: "Przemek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

Położyłem swoje pierwsze w życiu pyłtki ceramiczne na ścianie. Dekoracyjnie,
symboliczne 3 rzędy.
Czy ktoś z Was doradziłby mi jak fugować obrzeża całości, coby wyszły ładnie
nie brudząc przy tym ścian?

Pozdrawiam

Przemek

2. Data: 2005-05-30 18:32:16

Temat: Re: jak fugować obrzeża glazury
Od: --+ sA+An +-- <s...@6...il> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2005-05-31 08:25:33

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> Czy ktoś z Was doradziłby mi jak fugować obrzeża całości, coby
> wyszły ładnie
> nie brudząc przy tym ścian?

Znaczy masz same płytki na fragmencie ściany i chcesz wykończyć ich
brzegi?
Rozrabiasz fugę tak raczej na gęsto (ale bez przesady, chodzi tylko o
to, żeby ona nie płynęła) i nabierasz po odrobince na sam koniec
szpachelki i nakładasz na brzeg płytki. I tak raz przy razie. Fugę
kładąc od razu wyrównujesz szpachelką, jednak dla uzyskania
równiutkiej powierzchni warto to co się położy po odczekaniu kilku
minut (aż fuga lekko stężeje) przegładzić jeszcze raz tą szpachelką po
jej umyciu i zwilżeniu wodą. Ewentualne zabrudzenia ściany, czy płytek
od razu likwidować wilkotną szmatką. Ewentualne uszkodzenia
powierzchni fugi przy czyszczeniu ściany od razu wyrównywać zwilżoną
szpachelką, starając się przy tym nie zapętlić do poprzedniego zdania
;-)

Przy zachowaniu uwagi nie upaprzesz ściany właściwie wcale, ale jeśli
fuga jest wyraźnie innego koloru, można próbować wcześniej
zabezpieczyć ścianę taśmą malarską. Radziłbym jednak traktować to jako
ostateczność, bo taśma malarska, zwłaszcza zmoczona przez fugę może
potem odrywać się łącznie z farbą. A prościej będzie nawet małym
pędzelkiem pozamalowywać ewentualne zabrudzenia niż łatać takie
wyrwane dziury.

J.

4. Data: 2005-05-31 09:18:23

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 31 May 2005 10:25:33 +0200
"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote:

> [...]
> to, żeby ona nie płynęła) i nabierasz po odrobince na sam koniec
> szpachelki i nakładasz na brzeg płytki. I tak raz przy razie.

a nie latwiej/lepiej wykonczyc od gory plytki gipsem?

Sierp

5. Data: 2005-05-31 09:30:01

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <s...@s...sierp.net> napisał w wiadomości
..

> a nie latwiej/lepiej wykonczyc od gory plytki gipsem?

Czy łatwiej - o ile chodzi Ci o zaklejenie krawędzi płytek gipsem na
równo, technika będzie taka sama, więc nie wiem.
A czy lepiej - nie wydaje mi się, gips jest od fugi słabszy, będzie
bardziej podatny na uszkodzenia.
Oczywiście można jeszcze dać obrzeże z listwy wykończeniowej, ale to
nie wszędzie dobrze wygląda, przy np. małych płytkach kuchennych
byłoby chyba beznadziejne.

J.

6. Data: 2005-05-31 10:48:30

Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś z Was doradziłby mi jak fugować obrzeża całości, coby wyszły
ładnie
> nie brudząc przy tym ścian?

IMHO nie fugować.
Dać ćwierćwałek.
Są dostępne we wszystkich rozmiarach i kolorach.

Pozdr

7. Data: 2005-05-31 11:07:37

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

jot.be <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> IMHO nie fugować.
> Dać ćwierćwałek.
> Są dostępne we wszystkich rozmiarach i kolorach.

Plastikowy ćwierćwałek to największa ohyda, jaką można sobie wyobrazić w
łazience. Toleruję wyłącznie przy furtynie, bo go niespecjalnie tam widać i
nie bardzo się da zrobić co innego.

JoP

8. Data: 2005-05-31 11:25:18

Od: Krzychu <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jot.be napisał(a):
> Dać ćwierćwałek.

A fujć.

Krzysztof Smyk .::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

9. Data: 2005-05-31 11:28:39

Od: Krzychu <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2005-06-01 07:40:07

Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Plastikowy ćwierćwałek to największa ohyda, jaką można sobie wyobrazić w
> łazience. Toleruję wyłącznie przy furtynie, bo go niespecjalnie tam
widać i

Są różne ćwierćwałki.Nie tylko plastikowe, również ceramiczne..
Nic nie pisałem o plastiku...

Pozdr

Szafki z boazerii - jak je odnowić?
Karnisze + sofa