jak ktos ciekawy dlaczego nie ma pieniedzy na ochrone zdrowia i place dla personelu

31. Data: 2003-01-22 16:49:32

Temat: Re: jak ktos ciekawy dlaczego nie ma pieniedzy na ochrone zdrowia i place dla personelu
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 21 Jan 2003, Adam wrote:

> 1. usuniecie narzedzia (czesto niewykonalne bez odpoiwedniego powiekszenia i
> sprzetu)
> 2. usuniecie zęba
> 3. w zaleznosci od etapu leczenia kanalowego (im blizej konca tym szanse
> wieksze) pozostawienie narzedzia i potraktowanie jako czesci wypelnienia
> kanalu.
> generalnie powinno sie jednak mowic pacjentom, co z narzedzi zostawia im sie
> na wlasnosc, zeby potem przy remamencie nie bylo brakow... ;)

dokladnie to samo powiedzial wczoraj moj stomatolog :-)
ze wskazaniem raczej na wersje 3 i celowosc informowania pacjenta.
Stwierdzil, ze pozostawienie takiego fragmentu "jako elementu
wypelnienia" w zasadzie w niczym nie powinno przeszkadzac

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

32. Data: 2003-01-22 17:40:22

Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jola L-L" <j...@i...pl> napisał/a news:b0glc4$kae$1@news.tpi.pl:

> Za to w Polsce izby lekarskie zaslynely glownie w skutecznosci krycia
> lekarzy za bledy w sztuce.Nie dalej jak przedwczoraj -historia
> kobiety, ktorej piec lat temu zaszyto podczas operacji chuste w jamie
> brzusznej . Jakos winnego do dzis izba nie moze znalezc a przeciez do
> licha operacje nie sa anonimowe i trudno to podciagnac pod
> odpowiedzialnosc zbiorowa....Za 2 miesiace sprawa ulegnie
> przedawnieniu a izba lekarska ,z zacietoscia godna lepszej sprawy,
> przedluza wydanie opinii...pewnie wyda po terminie.

Jolu, a co mają do tego lekarze? Jest taka osoba -- instrumentariuszka --
na której spoczywa obowiązek przeliczenia wszystkich narzędzi. Taka
zakrwiona chusta może się zapodziać i to instrumentariuszka powinna była
odkryć jej brak i poinformować o tym przed, albo już nawet po zaszyciu. W
żadnym wypadku nie jest to błąd lekarza, co starały się zasugerować media.

--
Uważam za rzecz wskazaną, by zrozumieć innego | TiNUE cyberHYENA
człowieka jako zwierzę, zanim gotów jestem | ~crocuta crocuta~

33. Data: 2003-01-23 10:20:33

Temat: Re: jak ktos ciekawy-obiecany dowcip
Od: "magda" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewien matematyk pracujący na Uniwersytecie postanowił wyremontować
mieszkanie i położyć na ściany modne teraz gładzie. Wezwał fachowca, ten
uwinął się w trzy dni i wystawił rachunek.
Matematyk: tyle? tyle to ja miesięcznie zarabiam jako pracownik naukowy!
Fachowiec: no, wie Pan, tyle to kosztuje, wszędzie...
M: to może ja też zaczne kłaść gladzie!
F: Są takie kursy...
Matematyk zapisał sie na kurs kładzenia gładzi, tam między innymi
przedmiotami były podstawy matematyki.
Pewnego razu matematyk wezwany do tablicy miał napisać wzór na pole koła,
ale zapomniał...'To nic, wyprowadzę sobie!'
Wyprowadza, wyprowadza - wyszło minus 'pi' r 'kwadrat'.
M: ujemne pole - nie może być.
Stoi przed tablicą i szuka błędu.Szuka, szuka... W końcu z sali dobiega
zniecierpliwiony chóralny szept: Zmień granice całkowania!

34. Data: 2003-01-23 10:45:17

Od: "mysza" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tinue <t...@w...tlen.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:X...@2...30.129.166...
> [...]
> na której spoczywa obowiązek przeliczenia wszystkich narzędzi. Taka
> zakrwiona chusta może się zapodziać i to instrumentariuszka powinna była

Hmmm...jak dla mnie to winna jest instrumentariuszka i lekarz. Przecież to
lekarz bawił się tą chustą. I on zawinił i ona.
Kasia

35. Data: 2003-01-23 11:07:27

Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

"mysza" <m...@w...pl> napisał/a

> Hmmm...jak dla mnie to winna jest instrumentariuszka i lekarz.
> Przecież to lekarz bawił się tą chustą. I on zawinił i ona.

Jak to "bawił się"? Przecież to nie była chusteczka do nosa, na której
wiązał sobie supełki, żeby nie zapomnieć co on tu w ogóle robi. Specjalnie
zanim się wypowiedziałam zapytałam dwóch znajomych chirurgów czy taka
chusta może się zapodziać. Owszem, pokrwawiona chusta, która zaplącze się
gdzieś w jamie brzusznej może być niewidoczna. I właśnie dlatego jest
stanowisko instrumentariuszki, którą lekarz pyta: "Siostro, mamy wszystko?"
To ona ma obowiązek przeliczyć wszystkie narzędzia, chusty itp, żeby
zapobiec ich pozostawieniu w ciele pacjenta. Lekarz "bawi się" skalpelem,
ale to instrumentariuszka ma _obowiązek_ poinformować: "Doktorze, brakuje
jednego skalpela, proszę poszukać". Kiedy instrumentariuszka mówi "OK", to
lekarz zaszywa i tyle. Tyle, że nikt nie będzie rozpętywał nagonki na
pielęgniarki, bo to nie byłoby politycznie poprawne. Pielęgniarki biorą na
rękę 600-800 zł i wykonują bardzo trudną pracę, więc ich się czepiać nie
wolno. Poza tym nie mamy chyba w nomenklaturze "błędu pielęgniarskiego"
(?). A lekarze to pijacy, zdziercy, łapówkarze, koszą grube miliony i do
tego robią fuszerki -- czepianie się lekarzy jest jak najbardziej w
porządku.

36. Data: 2003-01-23 11:45:17

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 23 Jan 2003 11:07:27 +0000 (UTC), Tinue wrote:

> [...]
> rękę 600-800 zł i wykonują bardzo trudną pracę, więc ich się czepiać nie
> wolno. Poza tym nie mamy chyba w nomenklaturze "błędu pielęgniarskiego"

Ano nie. Chociaż takie błędy sie zdarzają. Pamiętam na przykład
pielęgniarkę, która miała podać 10 *miligramów* Relanium IV a podała 10
*mililitrów* (20 mg). Różnica niby niewielka, ale wystarczyła, żeby
pacjent zatrzymał sie odechowo - całe szczęście na chwilę.
NB - gdyby nie dyżury (6-7 w miesiącu (nie wolno mieć więcej niż 2 w
tyogdniu (przynajmniej w jednym miejscu pracy))) - ja tez brał bym 700
PLN na rekę. (BTW - nasza oddziałowa sekretarka (rozsądna, biegła w
obsłudze komputera młoda kobieta, fakt, że bez 2 języków...) bierze na
rękę nieco ponad 500 pln, i to jest NAPRAWDĘ tragedia. )

> A lekarze to pijacy, zdziercy, łapówkarze, koszą grube miliony i do
> tego robią fuszerki -- czepianie się lekarzy jest jak najbardziej w
> porządku.

Lejesz miód na moje serce:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
/Wilder Penfield/

37. Data: 2003-01-23 13:25:57

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 23 Jan 2003 11:20:33 +0100, magda napisał/a:

> Stoi przed tablicą i szuka błędu.Szuka, szuka... W końcu z sali dobiega
> zniecierpliwiony chóralny szept: Zmień granice całkowania!

To by się nadawało raczej na jakąś grupę matematyczną.
Ja mam lepszy kawał o lekarzach:

Studenci medycyny mają egzamin.
Stoi sobie taka skrzynka,a w niej ludzkie narządy.
Pierwszy student wkłada do tej skrzynki rękę,maca i mówi:wątroba!
Profesor mówi,żeby student wyjął ten narząd ze skrzynki i pokazał.Student
wyjmuje,pokazuje,profesor mówi dobrze!...i stawia mu piątkę.Następny
student wkłada rękę do skrzynki,maca i stwierdza,że trzyma nerkę.Po wyjęciu
też okazuje się,że ma rację i też dostaje piatkę...Po nim jeszcze jeden
student maca i maca w skrzynce i mówi:kiełbasa!...Profesor siedzący w
komisji się zdenerwował i prosi o nie robienie sobie żartów...A student
mówi swoje:kiełbasa!..i wyjmuje ją ze skrzynki...Jeden z komisantów
spojrzał na drugiego i mówi:panie profesorze,czym żeśmy wczoraj zakąszali
tą wódeczkę?

--
Pozdrawiam;
Kaja

38. Data: 2003-01-23 22:27:38

Od: "magda" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja"
> spojrzał na drugiego i mówi:panie profesorze,czym żeśmy wczoraj zakąszali
> [...]

nie, no ,jak to sie ma
czuje sie zupełnie niezrozumiana:-((

39. Data: 2003-01-23 22:33:16

Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

"magda" <m...@w...pl> napisał/a

> nie, no ,jak to sie ma
> czuje sie zupełnie niezrozumiana:-((

Kto miał zrozumieć, ten zrozumiał :-) A dla niektórych kawały trzeba w
piktogramach wysyłać, a i tak nie ma pewności, czy dotrze.

40. Data: 2003-01-24 11:36:49

Od: "Tomasz Bandurski" <t...@n...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tinue" <t...@w...tlen.pl> napisał w wiadomości
> "magda" <m...@w...pl> napisał/a

> Kto miał zrozumieć, ten zrozumiał :-)

Dokladnie.

>A dla niektórych kawały trzeba w
> piktogramach wysyłać, a i tak nie ma pewności, czy dotrze.

... a i tak z woodom i /lub doopom skojarzom.

Za przeproszeniem.
T.

Uzaleznienie od tabletek.
interreakcja z cilestem
dziwne samopoczucie-co to moze byc????
Problemy z krzyzem i jakies cwiczenia na kregoslup
potrzebny gammalon !!!