Data: 2003-04-03 22:08:40
Temat: Re: jak najlepiej udoskonalać myślenie?
Od: "Skavi" <s...@p...onet.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
"patrycja." <p...@K...pl> wrote in message
news:b6i9vo$2o$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Skavi
>
> > :) To tak samo jakby ktoś na pytanie "jak się nauczyć dobrze grać w
> szachy"
> > odpowiedział "musisz dużo grać w szachy". Więc dlaczego wychodzi tyle
> > podręczników do gry w szachy? Wystarczyłoby jedno zdanie :)
>
> tylko zwróć uwagę że napisałeś _udoskonalać_ czyli już "umiesz" ;) myśleć a
> chcesz to robić lepiej. i na tym właśnie polega _Trening_.
To nic nie zmienia. Załóżmy, że ktoś umie trochę grać w szachy. Żeby go nauczyć
lepiej grać w szachy nie wystarczy mu powiedzieć "musisz więcej grać w szachy".
To znaczy na pewno żeby nauczyć się lepiej grać w te szachy ten ktoś musi dużo w
nie grać. Ale samo granie to nie wszystko. Potrzebne są jeszcze okreslone techniki
gry.
> > Właśnie żeby rozwiązywać problemy trzeba już umieć skutecznie myśleć.
>
> niezupełnie ;) porozwiązuj jakieś testy z _odpowiedziami_.
Hehe. Ale ja nie chcę korzystać z odpowiedzi. Chce sam umiećje rozwiązywać.
> > Gdybym spytał jak nauczyć się jeździć na deskorolce uzyskałbym zapewne
> > więcej konkretnych odpowiedzi...
>
> dostałbyś taką samą odpowiedź: jeździć na deskorolce! :]
Jasne, powiedzmy że to jest warunek konieczny - trzeba jeździć. Ale ktoś
z doświadczeniem w tej dziedzinie mógłby dać mi konkretne
wskazówki, a nie tylko stwierdzniem: musisz jeździć.
U psycholog pacjent cierpiący na depresję dostaję coś więcej niż
"musisz próbować sobie z nią poradzić". Jasne że bez tego ani rusz. Ale to nie
wszystko.
Potrzebne są konkretne wskazówki. I o to mi chodzi.
> w tym rzecz: aby coś _udoskonalić_ musisz to często i sumiennie robić :
Rrzecz w tym, że nie mamy metod bezpośredniego nauczania myslenia. Tzn. one są tylko
niewielu ludzi to obchodzi. Nawet Wy ich nie znacie....
A przecież to jest najważniejsze - by rozwijać sprawność myślenia.
O wiele więcej czasu poświęca się np. problemom ekologii - co jest skądinąd bardzo
ważne -
niż bezpośredniemu nauczaniu myślenia.
|