jak naostrzyć nóż?

1. Data: 2004-07-29 14:20:36

Temat: jak naostrzyć nóż?
Od: "Adam" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Głupie pytanie ale...
chodzi o nóż z tych "laserowych" ząbkowany na całej długości ostrza po 3
latach intensywnego użytkowania nóż do wszystkiego zaczął mieć problemy. Czy
jest na to jakiś sposób?

--
Adam
"Nigra et amara - taka jest najlepsza!"

1. Data: 2004-07-29 14:33:58

Temat: Re: jak naostrzyć nóż?
Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...nie-spamuj.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adam" <a...@t...pl> wrote in message
> [...]
> chodzi o nóż z tych "laserowych" ząbkowany na całej długości ostrza po 3
> latach intensywnego użytkowania nóż do wszystkiego zaczął mieć problemy.

Hmmm, może idź z nim do psychologa...

Zaslav

P.S. A może uscislisz jakie problemy? BTW po trzech latach intensywnego
uzywania to on mógł sie zwyczajnie zużyć

1. Data: 2004-07-30 07:45:29

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adam" <a...@t...pl> wrote in message

> chodzi o nóż z tych "laserowych" ząbkowany na całej długości ostrza

Znaczy się z tych absolutnie do dupy ;) (wybacz, ale taka jest o nich
prawda)

> latach intensywnego użytkowania nóż do wszystkiego zaczął mieć
problemy. Czy
> jest na to jakiś sposób?

Tak, po prostu naostrzyć. tylko nie żadnymi kuchennymi wynalazkami do
ostrzenia noży, kup w Castoramie (czy czymś takim) najnormalniejszą w
świecie "kamienną" osełkę i po prostu naostrz. Pierwsze ostrzenie jest
dość mozolnem ciężko jest zacząć, ale jak już się uda, to potem jest
OK.
W twoim przypadku problemem mogą być te ząbki, ale zwykle są one cięte
tylko z jednej strony ostrza, po drugiej krawędź jest ułożona co
prawda w zęby, ale przebiega płasko i po tej stronie nalezy ostrzyć.

J.

1. Data: 2004-07-30 09:35:48

Od: "Adam" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. napisał(a) w wiadomości news:cecuaq$rfr$1@news.mch.sbs.de co
następuje:
> "Adam" <a...@t...pl> wrote in message
> Znaczy się z tych absolutnie do dupy ;) (wybacz, ale taka jest o nich
> prawda)

Dlaczego? ja jestem zadowolony

> [...]
> tylko z jednej strony ostrza, po drugiej krawędź jest ułożona co
> prawda w zęby, ale przebiega płasko i po tej stronie nalezy ostrzyć.

Ząbki sa z jednej strony tylko czy to ostrzenie coś da - z praktyki wiem że
jak się ostrzy z jednej strony to dzieje się coś takiego jak wywinięcie
końcówki ostrza, przez co nóż wcale nie jest ostrzejszy a usunąć się tego za
bardzo nie da właśnie ze względu na ząbki.

1. Data: 2004-07-30 09:56:41

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adam" <a...@t...pl> wrote in message

> Dlaczego? ja jestem zadowolony

Chyba już nie jesteś? Skoro chcesz go ostrzyć? ;-)
Te wszystkie "laserowo ostrzone" noże to taki efektowny bajer powstały
w czasach mody na "laserowość" i "komputerowość". Laserowa obróbka
daje tyle, że nóż nawet jeśli jest z kiepskiej stali, nie tępi się tak
szybko jak ostrzony tradycyjną metodą. Co pozwala wielu producentom
zresztą robić noże z kiepskiej stali i sprzedawać je jako superhiper.
Ale cudów nie ma, każdy nóż się kiedyś stępi, nawet ten "laserowy".
Tylko że o ile przy normalnym bierzesz wtedy ostrzałkę i ostrzysz,
przy tym laserowym masz problem. Ale ja nie o tym: przede wszystkim
porządny nóż powinien być ostrzony tradycyjnie, powinien mieć
mikroszczerbki na ostrzu, bo po prostu jest wtedy skuteczniejszy.
Pooglądaj sobie w jakimś porządnym sklepie z małym AGD te drogie,
markowe noże. Raczej nie znajdziesz wśród nich "laserowego"

> [...]
tego za
> bardzo nie da właśnie ze względu na ząbki.

Trudno mi powiedzieć, ostrzyłem kiedyś takiego właśnie "laserowego"
Solingena (czy solingera - nie pamiętam) z ząbkami, robiłem to właśnie
ręczną osełką, problemów z zawijającym się brzegiem nie było.

Na upartego można by jeszcze się posłużyć mikroszlifierką w stylu
Dremela, nie wiem, jakie ten twój nóż ma ząbki, jeśli szerokie
"chlebowe", drobnoziarnista ściernica i ząbek po ząbku szlifować,
jeśli zaś drobną "ostrą" piłkę, to ciężka sprawa.. może tarczką? Ale
to już będzie zarzynanie noża ;-)

J.

1. Data: 2004-07-30 23:04:14

Od: "JACooL" <jacool_m@lpa_webland.pl> szukaj wiadomości tego autora

> chodzi o nóż z tych "laserowych" ząbkowany na całej długości ostrza po 3
> latach intensywnego użytkowania nóż do wszystkiego zaczął mieć problemy.
Czy
> jest na to jakiś sposób?

Ja bym polecal zakup malego recznego lasera - do ostrzenia super laserowych
nozy.
sorka nie moglem sie powstrzymac ;)

JACooL

1. Data: 2004-07-31 20:13:27

Od: "Adam" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

JACooL napisał(a) w wiadomości news:ceek6j$dd6$1@atlantis.news.tpi.pl co
następuje:
> Czy
> Ja bym polecal zakup malego recznego lasera - do ostrzenia super
> laserowych nozy.
> sorka nie moglem sie powstrzymac ;)

o ajkiej długości fali? czy ten z CD się nada? ;-)

1. Data: 2004-08-02 10:51:24

Temat: Re: jak naostrzy? n???
Od: Jaroslaw Strzalkowski <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> wrote:
> [...]
> zresztą robić noże z kiepskiej stali i sprzedawać je jako superhiper.
> Ale cudów nie ma, każdy nóż się kiedyś stępi, nawet ten "laserowy".

Wedlug tego co ja slyszalem to laserowe hartowanie robi sie
na ostrzu z relatywnie miekkiej stali (celowo!) _jednostronnie_.
W efekcie dostaje sie ostrze samoostrzace sie (zuzycie ostrza
nastepuje glownie ze stony miekkiej).

Dziala to bardzo dobrze (jesli oczywiscie jest dobrze wykonane)
tyle ze do czasu.

Gdy takie samoostrzace sie ostrze przestanie byc ostre, to jedyne
co pozostaje to albo wywalic do smieci, albo potraktowac jak zwykly
noz (tyle ze dosc kiepski - miekka stal) i czesto ostrzyc.
Dla noza z zabkami polecalbym kupic do szlifierki katowej tarcze
szlifierska i na poczatek szybko zjechac zabki do zera.

--
Jaroslaw Strzalkowski, Krakow

1. Data: 2004-08-02 11:07:55

Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wystukał:

> Ale ja nie o tym: przede wszystkim
> porządny nóż powinien być ostrzony tradycyjnie, powinien mieć
> mikroszczerbki na ostrzu, bo po prostu jest wtedy skuteczniejszy.

Tak. O tym żeby kupić oglądane noże w IKEI zadecydowałam po zobaczeniu
instrukcji *nakazującej* ich ostrzenie.

Nigdy więcej noży z opisem "nie ostrzyć"...

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2004-08-02 13:48:38

Od: "Musta" <musta[usun]fa8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

do tego moj znajomy metaloplastyk powiedzial mi kiedys ze najlepsze (czyt
najostrzejsze) byly noze z "rdzewnej" stali.

i zeczywiscie po wyostrzeniu sa jak brzytwa tylko chyba takich nie da sie
juz kupic.

tak generalnie to trzeba tez noza umiec uzywac zeby byl ostry - podstawowym
bledem jest zgarnianie nozem z deski ostrzem do dolu - powinno sie to robic
ostrzem do gory

drugi blad to przechowywanie - najlepsze sa listwy magnetyczne - na nich noz
nie obija (ociera) sie ostrzem o inne sztucce i nie tepi sie tak szybko

musta

jak wybrac maszyne do szycia
drzwi Stolbud Warszawa - prosze o opinie
Podatek od zakupu mieszkania....
[Kupie] Uzywana chlodziarko-zamrazarke
Pralka za około 1900 zł jaką wybrać.