jak ocieplić pleśniejącą ścianę?

1. Data: 2005-10-15 19:36:12

Temat: jak ocieplić pleśniejącą ścianę?
Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z zewnątrz póki co to niemożliwe. Czym ociepla się taką ścianę od wewnątrz i
jak usuwa pleśń?
Gosia

2. Data: 2005-10-15 20:12:40

Temat: Re: jak ocieplić pleśniejącą ścianę?
Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z zewnątrz póki co to niemożliwe. Czym ociepla się taką ścianę od wewnątrz i
> jak usuwa pleśń?
> Gosia

Od środka też niemożliwe. Tomek

3. Data: 2005-10-18 19:47:00

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> Od środka też niemożliwe. Tomek

Dlaczego?
Gosia

4. Data: 2005-10-18 20:10:16

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Tomek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> wewnątrz i

> Dlaczego?
> Gosia

Jak przykleisz do ściany od środka cokolwiek nie przepuszczajacego powietrza (
np. korek albo styropian) to zmienisz rozkład temperatur w tej ścianie. Ściany
ociepla się od zewnątrz. Jest to w naszym klimacie jedyny sposób. To tak
najprościej jak się dało. Tomek

5. Data: 2005-10-18 20:32:23

Od: Slawomir Mateuszczyk <s...@g...ZAMIEN.lp> szukaj wiadomości tego autora

gsk wrote:
> wewnątrz i jak usuwa pleśń?

> Dlaczego?

Pleśń powstaje z powodu wilgoci w ścianie. Wilgoć powstaje tam,
gdzie para wodna z powietrza styka się z powierzchnią zimniejszą
niż otoczenie. I teraz jeżeli dasz izolację cieplną na ścianie
od wewnątrz, spowodujesz, że sama ściana będzie jeszcze zimniejsza,
bo ograniczysz jej dostęp do ciepłego powietrza, które ją ogrzewa.
A to oznacza, że wilgoć będzie się wykraplała jeszcze intensywniej
a pleśń zacznie Ciebie pożerać żywcem.

Oczywiście jest na to sposób - na izolację cieplną należy jeszcze
dać SKUTECZNĄ paroizolację. Czyli np. szczelną folię na całej
ścianie i wywiniętą na ok. 1m na ściany sąsiadujące, sufit
i podłogę. I na folię dopiero tynk. Ale to już zaczynają być
technologie kosmiczne.
--
Slaw

6. Data: 2005-10-19 19:17:37

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak przykleisz do ściany od środka cokolwiek nie przepuszczajacego
powietrza (
> np. korek albo styropian) to zmienisz rozkład temperatur w tej ścianie.

Co znaczy "zmienisz rozkład temperatur w ścianie"? Ja chcę nie mieć
spleśniałej i zimnej ściany, a temperatura w jej środku mnie nie obchodzi.
Chyba, ze ten "rozkład temperatur" ma jakieś konsekwencje w innej postaci. A
ma?
Gosia

7. Data: 2005-10-19 19:19:04

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Slawomir Mateuszczyk" <s...@g...ZAMIEN.lp> napisał w
wiadomości news:dj3m29$d1b$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> ścianie i wywiniętą na ok. 1m na ściany sąsiadujące, sufit
> i podłogę. I na folię dopiero tynk. Ale to już zaczynają być

Czyli kiszka.
Gosia

8. Data: 2005-10-20 19:58:51

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Slawomir Mateuszczyk" <s...@g...ZAMIEN.lp> napisał w
> wiadomości news:dj3m29$d1b$1@inews.gazeta.pl...

> Czyli kiszka.
> Gosia

Sprawdz czy na ścianie zewnętrznej jest tynk. Jeśli by był nieuszkodzony to
możesz spróbować żrobić coś z pozoru nielogicznego. Ustaw wentylator żebu
dmuchał na tą ścianę. Niby ją jeszcze ochłodzisz ale jednoczśnie może wyschnie.
Masz jakąś wentylację naturalną w tym pomieszczeniu?
Tomek

9. Data: 2005-10-20 20:44:42

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wyschnie.
> Masz jakąś wentylację naturalną w tym pomieszczeniu?

Naturalna wentylacja to np. okno? - to mam. A ściana teraz jest sucha. Tylko
zimą robi się wilgotna i pleśnieje, to się da zmyć (nie wszędzie) i tak też
robimy. Jeżeli będziemy często otwierać okno to tej wilgoci nie będzie? i
czy ta pleśń to jest tak zwany grzyb na ścianie i można to wypalić albo
jakoś odgrzybić?

Gosia

10. Data: 2005-10-20 21:00:19

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> robimy. Jeżeli będziemy często otwierać okno to tej wilgoci nie będzie? i
> czy ta pleśń to jest tak zwany grzyb na ścianie i można to wypalić albo

Idz do jakiegoś sklepu z materiałami budowlanymi i kup preparat na grzyba.
Niewiele kosztuje. Lejesz go w spryskiwacz i psikasz na ścianę. Reszta
informacji w instrukcji na opakowaniu. Jak odpadł tynk z domu w którym mieszkam
to takie coś pojawiło mi się na ścianie. Psikałem i zginęło. Teraz już jest
naprawiona ściana i ma tego nie być. Tomek

pralka,ale inaczej:)
robot z programu Pascal -gotuj
Czy ktos uzywa tego typu ogzrewanie czeskiej firmy Mora
nowe mieszkanie grzać
Pralka Whirpool 9723 a proszek w dozowniku - help